printlogo


کد خبر: 259265تاریخ: 1401/11/3 00:00
اخبار

مبلغ جریمه طرح زوج و فرد به ۱۰۵۰۰۰ تومان افزایش یافت
جانشین رئیس پلیس راهور تهران گفت: پیرو مصوبات کارگروه شرایط اضطرار آلودگی هوا، مبلغ جریمه طرح زوج و فرد به ۱۰۵۰۰۰ تومان افزایش یافت. سرهنگ سیدابوالفضل موسوی‌پور، جانشین پلیس راهور تهران بزرگ اظهار کرد: پیرو مصوبات کارگروه شرایط اضطرار آلودگی هوا، مبلغ جریمه طرح زوج و فرد به 105000 تومان افزایش یافت. روز گذشته از اجرای طرح زوج و فرد از در منازل طی روزهای یکشنبه و دوشنبه همین هفته خبر داد. وی افزود: بر این اساس تردد خودروهای متخلف از ضوابط فوق از طریق دوربین‌ها ثبت شده و توسط پلیس راهور مبلغ 105000 تومان اعمال قانون خواهند شد.
***
گازگرفتگی ۴۰ نفر در یک مدرسه روستایی قوچان
رئیس جمعیت هلال‌احمر قوچان از گازگرفتگی ۴۰ نفر در یک مدرسه روستایی این شهرستان خبر داد. محمد رضایی در تشریح جزئیات این حادثه، از امدادرسانی به مصدومان حادثه گازگرفتگی مدرسه روستای شفیع شهرستان قوچان خبر داد. وی عنوان کرد: روز یکشنبه خبری مبنی بر گازگرفتگی تعدادی از دانش‌آموزان در مدرسه روستای شفیع به عوامل پایگاه شهید یوسف کلاهدوز هلال‌احمر قوچان اعلام شد و عوامل پایگاه به محل حادثه اعزام شدند. وی ادامه داد: تعداد حادثه‌دیدگان این حادثه بیش از ۴۰ نفر بود که بیش از ۱۵ نفر از دانش‌آموزان حادثه‌دیده که حال وخیمی داشتند توسط ۶ دستگاه آمبولانس اورژانس و هلال‌احمر به مراکز درمانی شهرستان‌های قوچان و چناران انتقال داده شدند. رضایی گفت: طبق اعلام افراد حاضر در محل حادثه، دلیل بروز این اتفاق عدم نصب صحیح بخاری در محل مدرسه (بدون دودکش) بوده است.
* گازگرفتگی ۴۹۰ نفر در تهران
مسؤول روابط عمومی اورژانس تهران از مسمومیت ۴۹۰ نفر در پی استنشاق گاز سمی منوکسیدکربن در تهران طی دی‌ماه امسال خبر داد و گفت: ۱۴ نفر نیز به دلیل گازگرفتگی جان خود را از دست داده‌اند. شروین تبریزی در گفت‌وگو با ایسنا در این‌باره گفت:‌ آمارهای قطعی مربوط به مرگ‌های ناشی از گازگرفتگی از سوی پزشکی قانونی اعلام می‌شود اما آنچه در ماموریت‌های اورژانس طی دی‌ماه به ثبت رسیده، حاکی از مسمومیت ۴۹۰ نفر و مرگ ۱۴ نفر در پی مسمومیت با منوکسیدکربن یا همان گازگرفتگی است. وی با بیان اینکه این آمار زنگ خطر افزایش مسمومیت با گاز منوکسیدکربن را افزایش داده است، گفت: روز اول بهمن‌ماه نیز متاسفانه ۲ شهروند ۱۱ و ۴۰ ساله در محله تهرانپارس به دلیل گازگرفتگی جان خود را از دست دادند. 
***
رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران تهران: 
۱۶ هزار ساختمان ناایمن در پایتخت وجود دارد
رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران تهران گفت: ۱۶ هزار ساختمان ناایمن در پایتخت وجود دارد که برخی از این ساختمان‌های بلندمرتبه همچون متروپل هر لحظه امکان ریزش دارند. علی نصیری در گفت‌وگو با ایرنا افزود: در ارزیابی‌های اولیه ۱۶ هزار ساختمان بلندمرتبه و مهم در تهران شناسایی شدند که ناایمن هستند. وی اظهار داشت: ایجاد «قرار کالبدی ایمنی شهر تهران» نشان از عزم جزم شهرداری تهران در این باره دارد که نسبت به موارد ناایمنی شهر بی‌تفاوت نیستیم اما بضاعت ما محدود است. نصیری گفت: هر کدام از این ساختمان‌ها باید با یک چک‌لیست ۱۷ صفحه‌ای ارزیابی شوند؛ یعنی به جز بحث حریق از زوایای مختلف مانند موضوع سازه، تأسیسات و اچ‌اس‌ای ارزیابی می‌شوند و اگر ساختمانی در نگاه اول ناایمن تشخیص داده شود، برای ارزیابی‌های تخصصی بعدی نسبت به آنها اقدام می‌شود. وی افزود: از این تعداد ساختمان ناایمن، از آبان‌ماه تاکنون ۶۰۰ ساختمان ارزیابی و نتایج بررسی به سازمان مربوطه اعلام شده است. نصیری در پاسخ به پرسشی مبنی بر دلیل اعلام نکردن اسم این ساختمان‌ها، گفت: تصمیم نداریم به دلیل ایجاد ترس عمومی اسامی این ساختمان‌ها را اعلام کنیم اما اسامی این ساختمان‌ها را به مراکز قضایی اعلام کردیم.
***
انهدام باند خانوادگی قاچاق سلاح
فرمانده انتظامی استان اصفهان از دستگیری ۴ عضو یک خانواده که ۲۷ قبضه اسلحه جنگی را به وسیله یک دستگاه سواری پژو ۴۰۵ به اصفهان منتقل کرده بودند، خبر داد. سردار محمدرضا میرحیدری گفت: یکی از برنامه‌هایی که دشمنان ملت بزرگ ایران جهت ایجاد شکاف بین مردم و نظام و تزلزل در حوزه اجتماعی و امنیت جامعه دنبال می‌کنند قاچاق سلاح به کشور است که متاسفانه افراد سودجو هم در این رابطه به دشمنان کمک و با فروش سلاح زمینه برهم زدن امنیت و آسیب زدن به مردم را فراهم می‌آورند. 
وی از برنامه مشترک پلیس و دستگاه قضایی استان اصفهان به منظور برخورد قاطع و سخت با حاملان، استفاده‌کنندگان، قاچاقچیان و توزیع‌کنندگان سلاح گرم خبر داد و گفت: در همین رابطه ماموران پلیس اطلاعات و امنیت عمومی استان اصفهان موفق شدند از قاچاق محموله‌ای از سلاح‌های غیرمجاز به استان اصفهان مطلع شوند و موضوع را در دستور کار قرار دادند. این مقام انتظامی استان اصفهان افزود: ماموران حین کنترل خودرو‌های عبوری به یک دستگاه خودروی سواری پژو ۴۰۵ مشکوک شده و آن را متوقف و ۲۷ قبضه اسلحه جنگی که به صورت کاملاً حرفه‌ای در این خودرو جاساز شده بودند را کشف کردند. فرمانده انتظامی استان اصفهان گفت: در این عملیات ۴ عضو یک خانواده که این محموله را از استان‌های غربی کشور به اصفهان منتقل کرده بودند دستگیر و به همراه پرونده تحویل مرجع قضایی شدند. سردار میرحیدری همچنین از کشف ۱۳۳ قبضه سلاح شکاری و جنگی طی دی‌ماه سال جاری خبر داد.

Page Generated in 0/0096 sec