printlogo


کد خبر: 259275تاریخ: 1401/11/3 00:00
اخبار

دستور اژه‌ای برای تشدید برخورد با جعل عنوان و انتساب به مسؤولان
حجت‌الاسلام‌والمسلمین غلامحسین محسنی‌اژه‌ای خطاب به مسؤولان مرکز حفاظت و اطلاعات قوه‌قضائیه و سایر مسؤولان ذی‌ربط اظهار داشت: بعضا مشاهده می‌شود بعضی افراد با جعل عنوان مسؤولان نظام و قوه‌قضائیه بر سر مردم کلاه می‌گذارند و از مردم اخاذی و آنها را تهدید می‌کنند یا آنکه خود را به مسؤولان منتسب می‌کنند؛ علی‌ای‌حال تمام مقامات قضایی ذی‌ربط به این موارد توجه داشته باشند و این قبیل موارد را صرفا یک کلاهبرداری عادی تلقی نکنند و توجه داشته باشند که ضرر این موارد و خسارات معنوی آن بسیار زیاد است. 
رئیس دستگاه قضا افزود: بعضا یک فرد خود را به مسؤولان نظام یا قوه‌قضائیه در رده‌های مختلف منتسب کرده و سر مردم کلاه می‌گذارد یا آنها را تهدید می‌کند. تا خبر مربوط به این کلاهبرداری واصل شود و پیگیری‌های مقتضی به عمل آید و مراحل اثبات و دستگیری ناظر بر آن طی شود، زمان قابل توجهی صرف خواهد شد؛ در همین زمان ممکن است عده‌ای از مردم به مسؤولان بدبین شده یا پول خود را از دست بدهند، لذا مسؤولان ذی‌ربط از کنار این قبیل مسائل ساده نگذرند و درباره آنها پیگیری‌های مجدانه را به عمل آورند. 
***
«حسن فیروزی» نه بازداشت شده و نه زندانی است
در هفته‌های اخیر رسانه‌های معاند و بازوهای آنها در فضای مجازی با انتشار تصاویری از فردی به نام «حسن فیروزی» عملیات‌ رسانه‌ای گسترده‌ای انجام داده‌ و اخبار مختلفی درباره وضعیت نامساعد این فرد در زندان منتشر کرده‌اند. 
درباره نامبرده ادعاهای مختلفی مطرح شده است؛ از اینکه وی در زندان اوین در آستانه اعدام قرار دارد تا انتشار یک فایل صوتی. اخیرا نیز مدعی شده‌اند حسن فیروزی به دلیل پیامد‌های شکنجه، به کما رفته است. بلافاصله پس از انتشار این خبر، خبرگزاری میزان (پایگاه خبری قوه قضائیه) تحقیقات ویژه‌‌ای را در رابطه با پرونده حسن فیروزی از مراجع ذی‌ربط انجام داد. بررسی‌های دقیق انجام شده نشان می‌دهد فردی به نام حسن فیروزی با جرائم ذکر شده در ادعاهای معاندان نه‌تنها حکم محکومیت و کیفرخواست و قرار طی ماه‌های گذشته، ندارد، بلکه در هیچ‌کدام از زندان‌های ایران در بازداشت یا گذران دوران محکومیت نیست. همچنین استعلامات از نهادهای انتظامی و امنیتی نیز نشان می‌دهد فردی با این هویت و مشخصات حتی به صورت موقت بازداشت نشده است. 
رسانه‌های معاند بعد از شکست مفتضحانه در پروژه ایجاد آشوب و ناامنی در شهرهای ایران با بهره‌گیری از روش‌های مختلف دروغ رسانه‌ای از قبیل کشته‌سازی و مظلوم‌نمایی از اغتشاشگران و قاتلان، اکنون وارد مرحله خلق زندانی و داستان‌سرایی بر این اساس شده‌‌اند و با چنین ترفندهایی سعی دارند فضای خبری کشور را همچنان تحت تاثیر قرار دهند.
***
فرمانده نیروی دریایی ارتش: 
رزمایش آیونز  سال آینده  برگزار می‌شود
فرمانده نیروی دریایی ارتش از برنامه این نیرو برای افزایش و تقویت سکوهای شناوری در حوزه‌های سطحی و زیرسطحی خبر داد و افزود: دیگر برنامه ما تداوم حضور در عمق دریاهاست و هر نقطه‌ای که در وهله اول منافع نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در آنجا قرار دارد و حتماً باید از آن محافظت کنیم. 
امیر دریادار شهرام ایرانی با بیان اینکه رزمایش ذوالفقار 1401 ارتش اولین‌های بسیاری داشت، تاکید کرد: رزمایش امسال نسبت به رزمایش‌های گذشته تفاوت‌های بسیاری داشت و با اولین‌های بسیاری نیز همراه بود؛ چه در حوزه موشکی که بیشترین پرتاب را بویژه در حوزه برد بلند داشتیم و چه در حوزه زیرسطحی با بیشترین پرتاب اژدر از نوع زیرسطحی‌ها ‌و انواع مین. 
وی ادامه داد: رصد توان زیرسطحی ما برای دشمن بسیار سخت است؛ یعنی برخلاف توان سطحی و موشکی ما، آنها در رصد و شناسایی آن چنین دسترسی ندارند. فرمانده نیروی دریایی ارتش در پایان با اشاره به برنامه این نیرو برای برگزاری رزمایش‌های مرکب تصریح کرد: به‌زودی رزمایش مرکب را خواهیم داشت که هر سال با حضور ۳ کشور ایران، روسیه و چین برگزار می‌شود اما امسال تلاش داریم با حضور کشورهای علاقه‌مند به این حوزه این رزمایش برگزار شود. 
وی در ادامه افزود: برای سال ۱۴۰۲، در قالب آیونز، رزمایشی با شرکت کشورهای حاشیه اقیانوس هند برگزار خواهد شد. ما به دنبال این هستیم که بتوانیم رزمایش امداد و نجات را با شرکت‌ کشورهای دریای خزر برگزار کنیم. 
امیردریادار ایرانی درباره قرار گرفتن نام سپاه پاسداران در لیست سازمان‌های تروریستی توسط پارلمان اروپا گفت: به وضوح در تاریخ می‌بینیم که هر جا ما به نوعی صاحب قدرت شدیم، مورد هجمه قرار گرفتیم. امروز این کار به صورت پیچیده و با تمام ظرفیت در حال انجام است. با در اختیار داشتن رسانه، انجام چنین کارهایی به جز آزار رساندن به گوش بقیه، نفع دیگری نخواهد داشت. ۴ دهه است که برادران ما در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از مظلوم دفاع می‌کنند و این را به عنوان یک رسالت ادامه خواهند داد. 

Page Generated in 0/0057 sec