printlogo


کد خبر: 259290تاریخ: 1401/11/4 00:00
اخبار

«شهباز» روی آنتن تلویزیون
 مجموعه تلویزیونی «شهباز» در ژانر پلیسی- معمایی از شنبه 8 بهمن‌ روی آنتن تلوزیون می‌رود. به گزارش «وطن‌امروز»، مجموعه تلویزیونی «شهباز» از شنبه 8 بهمن ساعت 22:15 از شبکه یک پخش می‌شود. این سریال که در گروه فیلم و سریال شبکه ۵ سیما تولید شده است، از ابتدای هفته آتی هر شب ساعت 23 نیز روی آنتن این شبکه خواهد رفت. 
«شهباز» به کارگردانی حمیدرضا لوافی، تهیه‌کنندگی امیرحسین آشتیانی‌پور و مهدی علی‌نقی‌پور و نویسندگی مینا خدیوی در ژانر پلیسی-معمایی با موضوع فضای مجازی و پلیس سایبری در 30 قسمت 42 دقیقه‌ای تهیه و تولید شده است. 
«شهباز» روایت زندگی دختری به نام نجوا دانشجوی نخبه در حوزه برنامه‌نویسی رایانه است. او به دلیل کنجکاوی و دانش فوق‌العاده خود ارتباطات گسترده‌ای در فضای وب پیدا کرده و معتقد است مرگ دوست صمیمی‌اش که بتازگی در یک سانحه از دنیا رفته، تصادف نبوده و ارتباط مستقیمی با یک شبکه مخفی خرابکارانه اینترنتی به نام ارغوان دارد. نجوا به دنبال پیدا کردن مدارکی علیه شبکه ارغوان در فضای دارک‌وب شروع به برقراری ارتباط می‌کند. از سوی دیگر گروهی از نیروهای امنیت سایبری با رهبری مامور زبده‌ای به نام حسام در مأموریتی به اسم شهباز، سال‌هاست به دنبال کشف هویت گرداننده اصلی شبکه ارغوان هستند. 
***
ابوالحسن مختاباد درگذشت
سیدابوالحسن مختاباد شامگاه یکشنبه بر اثر سکته قلبی دار فانی را وداع گفت. به گزارش «وطن‌امروز»، سیدابوالحسن مختاباد منتقد، پژوهشگر موسیقی و از روزنامه‌نگاران پیشکسوت و سرشناس حوزه تخصصی موسیقی شامگاه یکشنبه بر اثر سکته قلبی درگذشت. 
سید ابوالحسن مختاباد (متولد ۲۲ دی ۱۳۴۸ در امره) نویسنده، منتقد، پژوهشگر موسیقی و روزنامه‌نگار ایرانی بود. او همچنین برادر سیدعبدالحسین مختاباد خواننده شناخته شده موسیقی ایرانی است. 
مختاباد تابستان ۱۳۷۲ به کار در نشریه مشغول شد. بهمن همان سال با کار در بولتن جشنواره تئاتر فجر، کار حرفه‌ای خود را آغاز کرد و سپس در بهار ۱۳۷۳ به عنوان عضو تحریریه روزنامه همشهری وارد این روزنامه شد و تا همین اواخر با این روزنامه و تعداد دیگری از رسانه‌ها همکاری داشت. مختاباد فعالیت صنفی در حوزه موسیقی را با انتخاب به عنوان بازرس کانون پژوهشگران خانه موسیقی در سال ۸۱ آغاز کرد و سپس در کنار سردبیری نشریه خبری این نهاد، در دوره‌های بعد به عنوان عضو (۱۳۸۳–۱۳۸۵)، نایب رئیس (۱۳۸۵–۱۳۸۷) و رئیس هیات‌مدیره (۱۳۸۷–۱۳۸۹) این کانون انتخاب شد. 
در این دوره او دبیری سمینار بررسی ۳ دهه موسیقی ایران را در ۷ میزگرد در جشنواره موسیقی فجر سال ۱۳۸۷ بر عهده داشت که به درخواست کامبیز روشن‌روان به عنوان دبیر جشنواره این میزگردها را برگزار کرد. 
***
اصلاح رنگ «بچه زرنگ» به اتمام رسید
 اصلاح رنگ انیمیشن سینمایی «بچه زرنگ» توسط سامان مجد وفایی نهایی شد. به گزارش «وطن‌امروز»، انیمیشن سینمایی «بچه زرنگ» جدیدترین ساخته گروه هنر پویا به تهیه‌کنندگی حامد جعفری این روزها مراحل نهایی پس از تولید را سپری می‌کند. 
پس از آنکه فرآیند تدوین نهایی انیمیشن سینمایی «بچه زرنگ» در هفته‌های گذشته توسط حسن ایوبی روی تصاویر نهایی فیلم به پایان رسید، بتازگی اصلاح رنگ این اثر نیز توسط سامان مجد وفایی نهایی شد. سامان مجد وفایی درباره اصلاح رنگ «بچه زرنگ» بیان کرد: اصلاح رنگ در پروژه‌های انیمیشنی بسیار پیچیده‌تر از فیلم‌های رئال است، ما برای اصلاح رنگ این اثر به همراه کارگردان بیش از ۳۰ جلسه کار کردیم تا بتوانیم به یک نسخه با کیفیت و قابل دفاع برسیم. انیمیشن سینمایی «بچه زرنگ» این روزها خود را برای نمایش عمومی آماده می‌کند و در روزهای پایانی مراحل پس‌تولید قرار دارد. 
انیمیشن سینمایی «بچه‌زرنگ» محصول مشترک کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و مجموعه گروه هنر پویاست که تهیه‌کنندگی آن را حامد جعفری و کارگردانی آن را بهنود نکویی و محمدجواد جنتی بر عهده دارند. 
***
انتصاب سرپرست خانه تولیدات جوان مرکز سیمرغ
رئیس مرکز سیمرغ در حکمی سرپرست خانه تولیدات جوان مرکز سیمرغ را منصوب کرد. به گزارش «وطن‌امروز»، مجیداکبر شاهی در حکمی اسماعیل بهمن‌آبادی را به سمت سرپرست خانه تولیدات جوان مرکز سیمرغ منصوب کرد. 
در حکم اکبرشاهی خطاب به سرپرست خانه تولیدات جوان مرکز سیمرغ، بر شناسایی جوانان مستعد انقلابی در عرصه هنر و رسانه از سراسر کشور، ایجاد شبکه نیروی انسانی متخصص و توانمند به منظور همکاری با رسانه ملی در قالب کارگردانی آثار نمایشی و غیر نمایشی، فیلمنامه‌نویسی، سردبیری و تهیه‌کنندگی، مستندسازی، بازیگری، اجرا و بهره‌مندی از نظرات کارشناسان تاکید شده است. اسماعیل بهمن‌آبادی سابقه مدیریت گروه‌های برنامه‌سازی و طراحی و تهیه‌کنندگی فیلم‌های کوتاه، نماهنگ و برنامه‌های متنوع تلویزیونی را بر عهده داشته که برنامه‌های تلویزیونی جاذبه، گوهرشاد، یک و بیست و... از جمله آنهاست. 
اکبرشاهی همچنین از زحمات مخلصانه و ارزشمند علی فروغی در راه‌اندازی و اداره فعالیت خانه تولیدات جوان رسانه ملی قدردانی کرده است. 

Page Generated in 0/0056 sec