printlogo


کد خبر: 259300تاریخ: 1401/11/4 00:00
اخبار

پرسپولیس میهمان سپاهان شد استقلال میزبان ملوان
قرعه‌کشی مسابقات مرحله یک‌هشتم نهایی جام حذفی فوتبال کشورمان برگزار شد و بر این اساس پرسپولیس در اصفهان میهمان سپاهان است و استقلال در تهران میزبان ملوان. مرحله یک‌هشتم نهایی رقابت‌های فصل 140۲-۱۴۰۱ جام حذفی فوتبال ایران ساعت ۱۲ دیروز در سالن روابط عمومی سازمان لیگ آغاز شد. استقلال، پرسپولیس، سپاهان، مس رفسنجان، فولاد، هوادار، گل‌گهر، پیکان، مس کرمان، نساجی، ملوان و آلومینیوم اراک ۱۲ تیم لیگ برتری حاضر در این مرحله هستند. استقلال ملاثانی، پارس جنوبی جم و دریا بابل هم ۳ نماینده لیگ دسته یک در جمع 16 تیم برتر مسابقات هستند. نود ارومیه نیز به عنوان تنها تیم دسته دومی در این مرحله شرکت خواهد کرد. دیدارهای مرحله یک‌هشتم نهایی از اول تا سوم اسفند انجام می‌شود.
برنامه بازی‌های این مرحله به شرح زیر است (تیم‌های اول میزبان هستند):
استقلال - ملوان
سپاهان - پرسپولیس
آلومینیوم اراک - نساجی مازندران
استقلال ملاثانی - مس کرمان
گل‌گهر سیرجان - فولاد خوزستان (این دیدار به تعویق خواهد افتاد)
نود ارومیه - پیکان
دریای کاسپین بابل - پارس جنوبی جم
هوادار - مس رفسنجان
***
واکنش رونالدو به انجام نخستین بازی برای النصر عربستان
کریستیانو رونالدو سرانجام با پشت سر گذاشتن 2 جلسه محرومیت خود برای تیم النصر عربستان به میدان رفت. در یکی از دیدارهای هفته چهارهم لیگ حرفه‌ای فوتبال عربستان یکشنبه شب گذشته تیم النصر موفق شد با یک گل برابر الاتفاق به پیروزی برسد.کریستیانو رونالدو ستاره پرتغالی نخستین بازی خود را برای تیم النصر در این دیدار انجام داد اما موفق به گلزنی نشد. رونالدو در شرایطی برای النصر به میدان رفت که از ۲ بازی قبلی این تیم به خاطر جریمه انضباطی از دوران حضورش در منچستریونایتد انگلیس محروم بود. این ستاره پرتغالی در پایان بازی با النصر در پیامی نوشت: «اولین بازی، نخستین برد - آفرین بچه‌ها. با تشکر از تمام هواداران برای حمایت باورنکردنی».
***
واکنش رسانه لهستانی به باخت هندبال ایران
رسانه لهستانی معتقد است ملی‌پوشان ایران در بازی یک‌شنبه شب، کار را برای این تیم سخت کرده بودند.
تیم ملی هندبال ایران در آخرین دیدار مرحله اصلی مسابقات هندبال قهرمانی مردان جهان (لهستان- سوئد)، مقابل میزبان به میدان رفت و با نتیجه ۲۲ بر ۲۶ مغلوب لهستان شد. وب‌سایت شبکه پلست لهستان پس از پیروزی هندبال این کشور نوشت: لهستان در دیداری نزدیک مقابل ایران پیروز شد تا از جام‌جهانی خداحافظی کند. ملی‌پوشان ایران شرایط سختی را برای سرمربی تیم ‌ملی لهستان ایجاد کردند اما در نهایت این تیم لهستان بود که با نتیجه ۲۶ بر ۲۲ ایران را شکست داد. این رسانه ادامه داد: در نیمه دوم بازی مساوی دنبال می‌شد، چراکه هر ۲ تیم به طور متناوب امتیاز می‌گرفتند. در دقایق پایانی این دیدار هندبالیست‌های ایران بازی بهتری انجام دادند که این موضوع لهستانی‌ها را کمی ترساند. در نهایت اما نمایندگان لهستان ۲۶ بر ۲۲ ایرانی‌ها را شکست دادند. این سومین پیروزی لهستانی‌ها در مسابقات قهرمانی جهان بود.
***
اولین کارت سفید تاریخ فوتبال در پرتغال داده شد
برای نخستین بار در فوتبال، داور در یک بازی فوتبال زنان کارت سفید داد. از زمان جام‌جهانی ۱۹۷۰، کارت‌های زرد و قرمز از سوی داوران به بازیکنان متخلف داده شده است. با این حال، داوران در حال حاضر کارت دیگری در جیب خود دارند؛ کارت سفید. در جریان بازی زنان بنفیکا و اسپورتینگ لیسبون این کارت برای نخستین بار در فوتبال حرفه‌ای مورد استفاده قرار گرفت. در این دیدار بنفیکا ۳ بر صفر مقابل رقیب سرسخت خود اسپورتینگ پیش بود که یکی از بازیکنان دچار مصدومیت و ناراحتی شد و کادر پزشکی هر ۲ تیم برای کمک به او با ورود به زمین، با هم متحد شدند. به همین خاطر داور بازی به 2 تیم پزشکی کارت سفید داد. داور برای تمجید از اقدام تیم‌های پزشکی و اقدام حرفه‌ای و اخلاقی آنها کارت سفید داد. هواداران حاضر در ورزشگاه نیز بعد از دادن کارت سفید، تیم‌های پزشکی هر ۲ تیم را تشویق کردند. کارت سفید برای نشان دادن بازی جوانمردانه در طول یک مسابقه و تلاش برای بهبود ارزش‌های اخلاقی در ورزش طراحی شده است. کارت سفید اخیراً در کنار بسیاری از ابتکارات فیفا در پرتغال مورد استفاده قرار گرفته است. قرار است از کارت سفید در سایر بازی‌های فوتبال در لیگ‌های مختلف نیز استفاده شود. در این دیدار تیم زنان بنفیکا با نتیجه ۵ بر صفر برابر اسپورتینگ پیروز شد تا به نیمه نهایی جام «تاکا دو» پرتغال صعود کند.
***
حمید عزیزی به عنوان رئیس فدراسیون گلف ابقا شد
اعضای مجمع انتخاباتی فدراسیون گلف برای دومین دوره متوالی به حمید عزیزی برای تصدی ریاست این فدراسیون رای مثبت دادند. مجمع انتخاباتی فدراسیون گلف دیروز دوشنبه به ریاست سیدمحمد پولادگر، معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش در آکادمی ملی المپیک برگزار شد. در این مجمع انتخاباتی حمید عزیزی ۳۶ رای از ۵۱ رای مأخوذه را به خود اختصاص داد و برای دومین دوره متوالی ریاست فدراسیون گلف را برعهده گرفت. الهام اکبری و امیر غریب‌لو ۲ کاندیدای دیگر این انتخابات بودند که به ترتیب ۱۱ و ۴ رای کسب کردند.

Page Generated in 0/0052 sec