printlogo


کد خبر: 259308تاریخ: 1401/11/4 00:00
اخبار

ساخت 160 بیمارستان و مرکز بهداشتی برکت در 3 استان محروم
مردم مناطق کم‌برخوردار ۳ استان محروم کشور از خدمات 160 بیمارستان و مراکز بهداشتی و درمانی بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام بهره‌مند هستند. معاون عمرانی و طرح‌های زیربنایی بنیاد برکت گفت: بنیاد برکت تا امروز 160 بیمارستان و مراکز بهداشتی و درمانی شامل خانه بهداشت، مرکز جامع سلامت، آزمایشگاه، پایگاه اورژانس، مرکز تجهیزات پزشکی و پایگاه سلامت را در مناطق محروم و روستایی ۳ استان سیستان‌وبلوچستان، خوزستان و خراسان جنوبی به بهره‌برداری رسانده و تقدیم مردم این مناطق کرده است. محمد مهجوری افزود: بنیاد برکت برای ساخت و تکمیل 173 بیمارستان و مرکز بهداشتی و درمانی در استان‌های سیستان‌وبلوچستان، خوزستان و خراسان جنوبی قرارداد دارد که تا امروز 160 بیمارستان و مرکز به بهره‌برداری رسیده و 13 مرکز دیگر هم در دست اجرا است. وی اظهار داشت: از 160 بیمارستان و مرکز بهداشتی و درمانی به بهره‌برداری رسیده، به ترتیب 96، 49 و 15 بیمارستان و مرکز در مناطق محروم و روستایی استان‌های سیستان‌وبلوچستان، خوزستان و خراسان جنوبی واقع شده است. مهجوری با تاکید بر اینکه عمده بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی و درمانی برکت در مناطق کم‌برخوردار قرار دارند، گفت: بنیاد برکت ساخت و تکمیل 298 بیمارستان و مرکز بهداشتی و درمانی در کشور را در دستور کار دارد که تا امروز 249 بیمارستان و مرکز را به بهره‌برداری رسانده است. به گفته وی، 650 منطقه روستایی تحت پوشش طرح‌های بهداشتی و درمانی این بنیاد قرار دارند. 
***
افزایش ۳۲ درصدی فوتی‌های ناشی از گازگرفتگی
سخنگوی سازمان اورژانس کشور از مسمومیت ۴۷۷۶ نفر با گاز مونوکسیدکربن از ابتدای مهرماه تاکنون خبر داد. به گفته وی، این آمار نسبت به سال گذشته ۳۲ درصد رشد کرده است. مجتبی خالدی با بیان اینکه هر سال از ابتدای مهرماه که هوا رو به سردی می‌رود مسمومیت با گاز مونوکسیدکربن نیز شایع می‌شود، از مسمومیت ۴۷۷۶ نفر با گاز مونوکسیدکربن از ابتدای مهرماه تاکنون خبر داد و افزود: در این مدت ۳۱۱۵ نفر بر اثر مسمومیت توسط همکاران اورژانس به بیمارستان منتقل شدند و ۲۷۱ نفر هم با تشخیص اولیه فوت کردند که این آمار نسبت به همین مدت سال گذشته ۳۲ درصد رشد کرده که این آمار نگران‌کننده است. 
وی با بیان اینکه علائم مسمومیت با گاز مونوکسیدکربن شبیه علائم سرماخوردگی و آنفلوآنزاست، گفت: با وجود اینکه علائم این مسمومیت بسیار ساده است اما مسمومیت با گاز مونوکسیدکربن در کشور همچنان اتفاق می‌افتد و مردم دچار مشکل می‌شوند. وی در ادامه گفت: سردرد، خستگی، تغییر صدا، ضعف و بی‌حالی و تهوع و استفراغ از جمله علائم این مسمومیت است که معمولاً با سرماخوردگی اشتباه گرفته می‌شوند اما مشکل زمانی جدی می‌شود که سطح هوشیاری در این افراد کم شود. وی در پایان تاکید کرد: وضعیت دودکش‌ها در منازل هر چند روز یک بار باید رصد شود. 
***
ارجاع استیضاح وزیر با 59 امضا به کمیسیون بهداشت
عضو کمیسیون بهداشت از ارجاع طرح استیضاح وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با ۵۹ امضا به کمیسیون متبوعش خبر داد. عبدالحسین روح‌الامینی در گفت‌وگو با تسنیم، از ارجاع طرح استیضاح بهرام عین‌اللهی به کمیسیون بهداشت خبر داد. وی افزود: طبق آیین‌نامه پس از ارجاع طرح استیضاح به کمیسیون، وزیر مربوط یک هفته فرصت دارد تا در کمیسیون حضور یابد که لذا با توجه به اینکه روز گذشته (یکشنبه) طرح استیضاح به کمیسیون ارجاع شد وزیر باید در نخستین جلسه که یکشنبه هفته آینده است در کمیسیون حاضر شود. عضو کمیسیون بهداشت مجلس با بیان اینکه طرح استیضاح وزیر بهداشت با 59 امضا به کمیسیون بهداشت ارجاع شده است، ادامه داد: بنابر این آقای عین‌اللهی باید در نخستین جلسه کمیسیون حضور یافته و با حضور متقاضیان، پیرامون محورهای استیضاح توضیحاتی را ارائه دهد. روح‌الامینی بیان کرد: پس از برگزاری جلسه هیات‌رئیسه، کمیسیون جمع‌بندی نشست را در قالب گزارشی به هیات‌رئیسه مجلس ارائه می‌دهد. به گزارش تسنیم، بر اساس ماده 220 آیین‌نامه داخلی مجلس نمایندگان مجلس مى‌توانند با در نظر گرفتن اصل هشتاد و نهم (89) قانون اساسى، وزیر یا هیأت وزیران را استیضاح کنند. استیضاح وقتى قابل طرح در مجلس است که به امضاى حداقل 10 نفر از نمایندگان برسد. 
***
واریز یک ماه مستمری فوق‌العاده به حساب مددجویان زلزله‌زده خوی
رئیس کمیته امداد از واریز یک ماه مستمری فوق‌العاده به حساب مددجویان زلزله‌زده در استان آذربایجان غربی خبر داد. سیدمرتضی بختیاری، گفت: در پی وقوع زمین‌لرزه 5.4 ریشتری در استان آذربایجان غربی، یک ماه مستمری فوق‌العاده به حساب مددجویان آسیب‌دیده از زلزله واریز شد. 
وی با بیان اینکه این مبلغ، معادل یک ماه مستمری ماهانه بر حسب تعداد اعضای خانوار است، ادامه داد: مستمری فوق‌العاده به عنوان کمک معیشت به حساب سرپرستان خانوار در مناطق زلزله‌زده واریز شد. رئیس کمیته امداد با اشاره به اینکه ۱۰۱۲ خانوار تحت کمیته امداد بر اثر زلزله آذربایجان غربی دچار آسیب شده‌اند، اظهار کرد: برای پرداخت مستمری فوق‌العاده به این مددجویان حدود ۸ میلیارد ریال اعتبار هزینه شد. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی کمیته امداد، مبلغ مستمری فوق‌العاده برای خانوار تک‌نفره ۵۵۰ هزار تومان، خانوار ۲ نفره ۷۸۰ هزار تومان، خانوار ۳ نفره یک میلیون و ۹۰ هزار تومان، خانوار ۴ نفره یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومان و خانوار ۵ نفره و بالاتر یک میلیون و ۷۲۰ هزار تومان است.

Page Generated in 0/0052 sec