printlogo


کد خبر: 259318تاریخ: 1401/11/4 00:00
اخبار

سرلشکر باقری در دیدار وزیر دفاع سوریه:
رژیم صهیونیستی باید پاسخگوی جنایات خود به جهانیان باشد
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در دیدار وزیر دفاع سوریه گفت: رژیم صهیونیستی در 8 دهه‌ای که فلسطین را اشغال کرده، هر جنایتی که توانسته انجام داده و باید در برابر مردم جهان پاسخگو باشد. 
السید العماد علی محمود عباس وزیر دفاع کشور سوریه و هیأت همراه پیش از ظهر روز گذشته با حضور در ستاد کل نیروهای مسلح با سرلشکر محمد باقری، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران دیدار و گفت‌وگو کرد. 
سرلشکر محمد باقری در این دیدار اظهار کرد: سوریه از ابتدای اشتغال سرزمین فلسطین در خط مقدم حمایت از فلسطین و جهان اسلام بوده و این پایبندی و مقاومت ستودنی است. 
وی ادامه داد: البته این وظیفه همه مسلمانان و اعراب است در این راه همراه شما باشند. شما تاکنون کار بزرگی انجام دادید و ایستادگی کردید و خداوند هم ان‌شاءالله کمک می‌کند. رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: رژیم صهیونیستی در 8 دهه‌ای که فلسطین را اشغال کرده است، هر جنایاتی که توانسته انجام داده و باید در برابر مردم جهان پاسخگو باشد اما این‌گونه نیست. 
وی افزود: برخی کشورهای عربی که مسیر عادی‌سازی روابط را در پیش گرفتند، خیانتی به آرمان فلسطین، جهان عرب و جهان اسلام داشتند و باید پاسخگو باشند. سرلشکر باقری خاطرنشان کرد: دولت و ملت سوریه در برابر توطئه‌ای که در 10 سال گذشته آغاز شد، بحمدالله با اراده قوی و ایستادگی جنگیدند و سرزمین خود را حفظ کردند و این پیروزی را به جنابعالی و همه همکاران‌تان تبریک می‌گویم. 
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح اظهار داشت: بحمدالله سوریه توانست طرح دشمنان خود را به شکست بکشاند. این طرح می‌توانست جهان اسلام و غرب آسیا را به آشوب بکشاند که سوریه آن را به شکست کشاند که این کار بزرگی بود. وی گفت: ما افتخار می‌کنیم در این حماسه بزرگ در کنار مردم، دولت و ارتش سوریه مشارکت داشتیم و شهدای گرانقدری تقدیم کردیم و درود می‌فرستیم بر سیدالشهدای مقاومت و مبارزه با تروریسم؛ شهید سلیمانی عزیز و یاد ایشان را گرامی می‌داریم. سرلشکر باقری خاطرنشان کرد: امنیت در منطقه غرب آسیا به‌هم‌پیوسته است و امکان ندارد در جایی ناامنی باشد و بقیه جاها امنیت داشته باشند، لذا به‌خاطر این امنیت به‌هم‌پیوسته باید این همکاری‌ها ادامه داشته باشد. 
***
دریادار ایرانی:
به دنبال نمایش اقتدار در همه مرزهای آبی خود هستیم
فرمانده نیروی دریایی ارتش با اشاره به گسترش دامنه ژئوپلیتیکی کشورمان گفت: دیروز در حوزه ژئوپلیتیک مرزهای خودمان را گسترش داده‌ایم و قصد داریم این اقتدار را در همه مرزهای آبی خودمان نشان دهیم. امیر شهرام ایرانی فرمانده نیروی دریایی ارتش در جشنواره دانش و پژوهش نیروی دریایی ارتش که در ستاد این نیرو برگزار شد، با بیان اینکه با توجه به تأکیدات رهبر انقلاب، اقتدار در جهان حرف اول را می‌زند، گفت: اگر همه قدرت‌ها را داشته باشیم اما آنها را به اقتدار نرسانیم یک گام عقب‌تر هستیم. 
وی افزود: ما امروز به عنوان نیروی دریایی ارتش در حال گشت‌زنی در سواحل هستیم و این مأموریت محوله به خود را به نحو کامل به انجام می‌رسانیم. 
دریادار ایرانی با اشاره به اهمیت اقتدار کشور در حوزه‌های مختلف بیان کرد: اقتدار کنونی نظام جمهوری اسلامی ایران بر پایه علم و دانش محقق شده و ما امروز توانسته‌ایم از طریق این علم و دانش اقتدار خودمان را در عرصه اقیانوس‌ها به نمایش در بیاوریم. فرمانده نیروی دریایی ارتش ادامه داد: مرزهای آبی کشورمان به عنوان مأموریت اولیه ما است اما مرزی برای مأموریت اصلی ما وجود ندارد و هر کجا منافع ملی کشور ما باشد ما در آن نقطه حضور داریم. 
دریادار ایرانی با بیان اینکه برگزاری رزمایش‌ها با چند نوآوری و به دلیل اتکا به علم و دانش است، تصریح کرد: حرکت نیروی دریایی ارتش به سوی استفاده از علم و دانش‌بنیان‌ شدن به ما کمک می‌کند تا در حوزه‌های مختلف شاهد نوآوری باشیم. این فرمانده عالی‌رتبه کشورمان با اشاره به گسترش دامنه ژئوپلیتیکی کشورمان بیان کرد: امروز در حوزه ژئوپلیتیک مرزهای خودمان را گسترش داده‌ایم و قصد داریم این اقتدار را در همه مرزهای آبی خودمان نشان دهیم. 
***
ششمین جلسه دادگاه تجدیدنظر حمید نوری برگزار شد
ششمین جلسه دادگاه تجدیدنظر حمید نوری، شهروند ایرانی بازداشت‌شده در سوئد، دیروز دوشنبه سوم بهمن برگزار شد و در این جلسه وکلای حمید نوری به دفاع از او پرداختند. 
«توماس بودستروم»، به همراه «هانا لارسون»، به عنوان وکلای حمید نوری، بیانیه‌‎های خود را در دفاع از وی قرائت کردند، در این جلسه دفاع، «بودستروم»، ادله و استدلال‌های مختلفی را مطرح کرد. در این جلسه وکلای حمید نوری در بخشی از اظهارات خود به ادعای مطرح‌شده از سوی وکلای شاکیان، همچنین دادستان سوئد و تناقضات موجود در ارجاع‎‌ها به اسناد ذکرشده پرداختند. بودستروم در بخشی از سخنان خود گفت: ما می‌دانیم بسیاری از اطلاعات در این پرونده وجود دارد که ما بر آنها تمرکز خواهیم کرد. در رابطه با این سوالات اولیه باید ادله اثبات را هم با همان دقت بررسی کرد. این ادله اثبات به طور کلی از کتاب و مقالاتی است که توسط افرادی که ذی‌نفع هستند نوشته شده و نه آن چیزی که از نظر قضایی نیاز است. وکلای حمید نوری تاکید کردند: یکسری پژوهشگر هم هستند که اظهارنظر کردند و در دنیای دانشگاهی و علمی به تعداد پژوهشگران می‌تواند تئوری وجود داشته باشد، بنابراین اگر صحبت از این پژوهشگران است، وقتی صحبت از دادگاه می‌شود، نمی‌توان این صحبت‌ها را ادله قرار داد. 

Page Generated in 0/0054 sec