printlogo


کد خبر: 259342تاریخ: 1401/11/5 00:00
اخبار

سینماها امروز تا عصر تعطیل هستند
سالن‌های سینمایی سراسر کشور امروز (۵ بهمن‌) از صبح تا عصر تعطیل هستند. به گزارش «وطن امروز»، طبق اعلام سخنگوی انجمن سینماداران، همزمان با سوم ماه رجب و شهادت امام هادی(ع) تمام سینماهای کشور از صبح امروز تا ساعت ۱۷ تعطیل خواهند بود.
در حال حاضر فیلم‌های «بخارست»، «ملاقات خصوصی» و «چپ راست» از جدیدترین فیلم‌های در حال اکران هستند. همچنین اکران فیلم «پالتو شتری» در سینماها آغاز شده است. در این فیلم به نویسندگی و کارگردانی مهدی‌علی میرزایی و تهیه‌کنندگی مجید شیخ‌انصاری، موقعیت‌های رفاقت و رقابت با زبان طنز به تصویر کشیده شده است.
***
موافقت شورای صدور پروانه ساخت آثار سینمایی با ۳ فیلمنامه
شورای صدور پروانه ساخت آثار سینمایی در جلسه اخیر با ۳ فیلمنامه موافقت کرد. به گزارش «وطن امروز»، فیلمنامه‌های «جاده جنگلی» به تهیه‌کنندگی محمدمهدی طباطبایی‌نژاد، کارگردانی محمدمعین کریم‌الدینی و نویسندگی فاطمه سرافراز و محمدمعین کریم‌الدینی، «صبح اعدام» به تهیه‌کنندگی، کارگردانی و نویسندگی بهروز افخمی و «اسفند» به تهیه‌کنندگی محمدرضا تخت‌کشیان و کارگردانی و نویسندگی دانش اقباشاوی موافقت شورای پروانه ساخت سازمان سینمایی را اخذ کردند.
***
بازدید مدیر شبکه نسیم از سری جدید طنزستان
مدیر شبکه نسیم به همراهی احمد لنگرودی، مدیر تولید این شبکه از پشت صحنه فصل دوم «طنزستان» با ساختاری جدید بازدید کردند. به گزارش «وطن امروز»، سیدمحمدرضا خوشرو در این بازدید عنوان کرد: مجموعه طنزستان در قالب طنز آیتمی، با بهره‌مندی از استعداد‌های جدید طنز از تمام استان‌های مختلف در کنار طنزپردازان مجرب تلویزیون، بستری است تا تمام استعدادهایی که در استان‌ها با هر لهجه، از گونه‌ای طنز خاصی برخوردار، از طریق این برنامه که با ساختار جدیدی برای  فصل دوم در نظر گرفته شده است، در کنار طنزپردازان مطرح، دیده شده و استعدادشان به نمایش گذاشته شود. در این بازدید، محمد تاجیک  تهیه کننده طنزستان نیز عنوان کرد: تلاش دست‌اندرکاران مجموعه طنزستان بر آن است تا حال و هوای خوش، صمیمی و دورهمی‌های خانوادگی، سادگی، مهربانی‌ها و همیاری‌های روزگار گذشته را که می‌تواند تداعی خاطر بزرگ‌ترها و قابی زیبا و تربیتی برای نسل‌های جوان و نوجوان باشد به تصویر بکشد. مشغله‌ها و درگیری‌های ماشینی و فضای مجازی که موجب فاصله بین اعضای خانواده و اجتماع شده است، جایگزینی اینچنین دارد؛ خانواده با بچه‌های قد و نیم‌قد که الگویی مناسب برای فرزندآوری و نشاط شادی است و بستری مناسب جهت شناسایی و معرفی استعدادهای بازیگری در حوزه طنز از سراسر کشور ایجاد می‌کند. وی گفت: فضاهای خانه و حیاط، محله، مدرسه، اتاق عمل و مطب، کافه رستوران، سنگر دوره جنگ جهانی دوم، موسسه چندمنظوره، نقد فیلم و استیج... از لوکیشن‌های اصلی برنامه است که در۱۱۰ قسمت ۳۸ دقیقه‌ای روی آنتن خواهد رفت.
***
جزئیاتى از فصل جدید «هفت»
برنامه «هفت» در ایام برگزاری جشنواره فیلم فجر از هنرمندان، منتقدان و مسؤولان فرهنگی و هنرى در حوزه سینما برای گفت‌وگو، نقد، تحلیل و بررسی فیلم و سینما دعوت می‌کند. به گزارش «وطن امروز»، محمد تنکابنی، تهیه‌کننده برنامه سینمایی «هفت» از رونمایى از هویت بصرى (لوگو) و پخش تیزر برنامه از آنتن خبر داد و گفت: امسال این ویژه‌برنامه از ۲ بخش اصلی تشکیل شده؛ در نیمه اول برنامه شاهد میزهای موضوعی مبتلابه صنعت تصویر ایرانی هستیم و در آن به موضوعاتی چون «ژانرهای مغفول»، «امر ملی و هویت ایرانی»، «اقتباس و ادبیات» و... پرداخته می‌شود. سعی کرده‌ایم در فصل جدید برنامه هفت کمی فراتر از مسائل صنفی سینمای ایران، به آنچه مسیر پیشروی صنعت تصویر ایرانی را تسطیح می‌کند، بپردازیم.
تنکابنی خاطرنشان کرد: این قسمت با حضور کارشناسان مرتبط و مربوطه تدارک دیده شده است. تهیه‌کننده «هفت» ادامه داد: در بخش دوم که بخش اصلی برنامه است، میز نقد آثار حاضر در جشنواره چهل‌و‌یکم را خواهیم داشت که با دعوت منتقدان بحث و تبادل نظر خواهد شد. گفتنی است برنامه «هفت» با اجرای بهروز افخمی از دوازدهم بهمن‌ تا پایان جشنواره هر شب ساعت 23 به مدت 120 دقیقه به صورت زنده از شبکه نمایش پخش خواهد شد.

Page Generated in 0/0134 sec