printlogo


کد خبر: 259359تاریخ: 1401/11/5 00:00
اخبار

اخطار آخر به مالکان ساختمان‌های بحرانی تهران
مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران با اعلام اخطار آخر به مالکان ساختمان‌های ناایمن و بحرانی پایتخت، از برخورد قضایی در صورت عدم توجه به اخطارها خبر داد. قدرت‌الله محمدی در نشست توجیهی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران با مالکان ساختمان‌های ناایمن پایتخت ضمن اشاره به اهمیت ایمنی ساختمان‌های مهم و اماکن پرتجمع در تهران، گفت: در حال حاضر ۱۱۹ ساختمان پرخطر یا به عبارتی بحرانی در تهران داریم. همان‌طور که می‌دانید با توجه به پیگیری‌های جدی و ویژه درباره ایمن‌سازی ساختمان‌های ناایمن تهران طی ۶ ماه گذشته که با تلاش‌ها و همکاری دیگر بخش‌ها در مدیریت شهری تهران و دادستان تهران انجام شده، خوشبختانه ۱۰ ساختمان از فهرست ۱۲۹ ساختمان ناایمن و بحرانی تهران ایمن‌سازی اولیه شده و از فهرست ساختمان‌های بحرانی خارج شدند. وی با بیان اینکه بزودی تعداد بیشتری از ساختمان‌های مذکور از شرایط بحرانی خارج خواهد شد، گفت: جلسه امروز نیز به همین دلیل برگزار شده و در واقع این آخرین جلسه توجیهی و اخطار به مالکان ساختمان‌های ناایمن است و اگر چنانچه در مهلت مقرر مالکان نسبت به ایمن‌سازی ساختمان‌های خود اقدام نکنند، برای تک تک ساختمان‌ها حکم قضایی صادر خواهد شد.
***
لزوم بازنگری و بازطراحی خطوط اتوبوس و تاکسی‌ پایتخت
معاون حمل‌و‌نقل و ترافیک شهرداری تهران با تأکید بر لزوم بازبینی طرح‌ها و به‌روزرسانی دستورالعمل‌های ترافیکی، خواستار اعمال تدابیر و انجام تغییرات لازم در تصمیمات ترافیکی به‌ منظور سرعت و سهولت در تردد شهروندان شد. جلال بهرامی در سی‌وچهارمین جلسه شورای هماهنگی معاونان حمل‌و‌نقل و ترافیک مناطق بیست‌ودوگانه گفت: اتخاذ و اجرای هر تصمیمی در حوزه حمل‌و‌نقل و ترافیک، علاوه بر تحمیل هزینه‌های مالی به مدیریت شهری، بر وقت و نحوه تردد شهروندان اثرگذار است و اگر این تصمیمات و دستورالعمل‌ها به‌روز و مطابق با نیازهای جدید شهروندان نباشد، آثار منفی برجا خواهد گذاشت. وی تأکید کرد: با توجه به اهمیت و حساسیت فراوان تصمیمات و مقررات حوزه حمل‌و‌نقل و ترافیک و اثر مستقیم آن بر زندگی شهروندان، نیاز به بررسی و پایش دائمی طرح‌های اجرا شده داریم تا در صورت ضرورت، نسبت به بازنگری و تغییر آنها اقدام کنیم. وی افزود: خطوط اتوبوس و تاکسی‌ در سطح شهر نیاز به بازنگری و بازطراحی دارند و لازم است معاونان حمل‌و‌نقل و ترافیک مناطق بیست‌ودوگانه، مسائل، مشکلات، کمبودها و نیازهای خود در ۲ حوزه اتوبوسرانی و تاکسیرانی را احصا و رصد کرده و بعد از انجام بررسی‌های لازم، گزارش آن را تهیه کنند تا نسبت به تأمین وسایل حمل‌و‌نقل عمومی مناسب مورد نیاز مناطق متناسب با نیاز هر منطقه، تدبیر و تصمیم جداگانه برای آن منطقه اتخاذ و اجرا شود.
***
کارت سفر ۳۰ میلیون تومانی به هر خانوار تعلق می‌گیرد
مدیرعامل شرکت مادرتخصصی توسعه ایران‌گردی و جهان‌گردی از رونمایی پلتفرم جدیدی با نام «ایران‌سفر» و اختصاص کارت سفر ۳۰ میلیون تومانی با هدف ارزان‌سازی سفر خبر داد. روح‌الله حسین‌زاده گفت: پلتفرم «ایران سفر» توسط شرکت مادر تخصصی توسعه ایران‌گردی و جهان‌گردی با همکاری بخش خصوصی به ‌منظور ارزان‌سازی سفر طراحی شده و قرار است در نمایشگاه گردشگری و صنایع‌دستی تهران در بهمن‌ماه سال‌جاری رونمایی شود. وی اظهار کرد: این پلتفرم با هدف توسعه و رونق سفر و گردشگری، به علاقه‌مندان خدمات ارزان و مشاوره سفر ارائه می‌کند. همچنین افراد با مراجعه به این پلتفرم می‌توانند علاقه‌مندی خود را برای سفر به نقاط مختلف اعلام کنند و علاوه بر دریافت مشاوره، سفر ارزانی را برنامه‌ریزی کنند. حسین‌زاده تصریح کرد: بر این اساس با ۱۵ دستگاه تفاهمنامه امضا کردیم و با ابلاغ تبصره ۱۸، تسهیلات را ارائه خواهیم کرد تا کارکنان دولت بتوانند از گردشگری و سفر ارزان استفاده کنند. وی گفت: کارت سفر به صورت ارزان و اقساطی است و مبلغ تسهیلات آن ۳۰ میلیون تومان با نرخ ۴ درصد برای هر خانوار است که با همکاری یکی از بانک‌ها انجام خواهد شد. وی تصریح کرد: این پلتفرم، پلتفرم رسمی وزارت میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خواهد بود. این مجموعه کمک جدی به بخش خصوصی خواهد کرد تا بتوانند توانمندی‌ها و ظرفیت‌های خود را در حوزه سفر ارزان ارائه کنند.
***
فراخوان جشنواره «نوجوونیم» منتشر شد
سازمان فرهنگی - هنری شهرداری تهران فراخوان جشنواره «نوجوونیم» را با هدف انتخاب نوجوانان برگزیده شهر تهران منتشر کرد. به مناسبت چهل‌وچهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، سازمان فرهنگی - هنری شهرداری تهران در نظر دارد با هدف شناخت ظرفیت‌های نوجوانان برگزیده و دارای استعدادهای ویژه، جشنواره «نوجوونیم» را برگزار کند. این جشنواره در محورهای هنری، ادبی، ورزشی، مذهبی، رسانه و فناوری اطلاعات در بخش فردی و توانمندی‌های گروهی برای مشارکت نوجوانان متولد 1383 تا 1389 شهر تهران، در مناطق بیست‌ودوگانه طراحی شده است. نوجوانان دارای مقام‌های استانی و کشوری یا نوجوانان دارای توانمندی‌های ویژه در محورهای جشنواره می‌توانند در این جشنواره شرکت کنند. در مرحله ابتدایی، نوجوانان تهرانی می‌توانند تا 12 بهمن با ارسال عدد یک به سامانه پیامکی 20001837 و دریافت لینک فرم ثبت‌نام، با تکمیل اطلاعات درخواستی در این جشنواره شرکت کنند. پس از آن با برپایی جلسات کمیته داوری، 110 نوجوان برتر مناطق مشخص و سپس در مرحله ارزیابی‌های تخصصی‌تر 22 نوجوان شاخص در حوزه‌های مذکور انتخاب می‌شوند. در مرحله پایانی، 5 نوجوان برگزیده نهایی شهر تهران  معرفی می‌شوند و هدایایی دریافت می‌کنند. علاقه‌مندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر با 1837 تماس بگیرند.

Page Generated in 0/0068 sec