printlogo


کد خبر: 259363تاریخ: 1401/11/5 00:00
بارش برف و باران در برخی مناطق کشور تا جمعه ادامه دارد
فعالیت سامانه بارشی جدید در کشور

اغلب استان‌ها با ورود سامانه بارشی جدید که از عصر روز گذشته وارد کشور شد، تا پایان هفته با بارش برف و باران مواجه می‌شوند؛ بارش‌هایی که هفته آینده نیز ادامه‌دار خواهد بود، چرا که طبق پیش‌بینی سازمان هواشناسی، سامانه بارشی دیگری از شنبه هفته آینده به کشور وارد خواهد شد. طبق اعلام سازمان هواشناسی، با ورود سامانه بارشی جدید که از عصر روز گذشته (4 بهمن) وارد کشور شده است، بارش‌های ناشی از فعالیت این سامانه تا جمعه در برخی استان‌ها، تنگه هرمز و نیمه شرقی خلیج‌فارس به صورت برف و باران ادامه خواهد داشت. 
بر اساس تحلیل نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی، امروز چهارشنبه ضمن تشدید بارش‌ها در مناطق مذکور، برای استان‌های کرمان و هرمزگان بارش برف و باران و در مناطق مستعد رعدوبرق و وزش باد موقت پیش‌بینی شده است. همچنین در این روز در برخی مناطق استان‌های گیلان، مازندران و ارتفاعات البرز ابرناکی و بارش‌های پراکنده روی می‌دهد. فردا پنجشنبه نیز برای استان‌های فارس، بوشهر، هرمزگان، کرمان، جنوب و غرب یزد، تنگه هرمز و نیمه شرقی خلیج‌فارس ابرناکی، بارش برف و باران، گاهی وزش باد و در مناطق مستعد رعدوبرق و برای ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس جنوبی و زاگرس مرکزی، مازندران و ارتفاعات البرز مرکزی بارش‌های پراکنده روی می‌دهد. روز جمعه هم در کرمان، شرق فارس، هرمزگان، ارتفاعات سیستان‌وبلوچستان، تنگه هرمز و شرق خلیج‌فارس بارش‌های پراکنده رخ می‌دهد. 
از عصر سه‌شنبه (4 بهمن) تا روز جمعه دریای عمان، تنگه هرمز و نیمه شرقی خلیج‌فارس و شنبه خلیج‌فارس مواج و متلاطم است. تا آخر هفته همچنین انباشت آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا در شهرهای پرجمعیت و صنعتی ادامه‌دار خواهد بود. 
شنبه هفته آینده نیز با ورود سامانه بارشی از شمال غرب کشور در برخی مناطق شمال غرب و ارتفاعات و دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی، بارش پراکنده برف پیش‌بینی شده است.
سازمان هواشناسی همچنین نسبت به احتیاط در سفرها، به همراه داشتن تجهیزات کافی هنگام مسافرت با خودرو، تمهیدات لازم در صنعت کشاورزی برای جلوگیری از خسارات، احتیاط در فعالیت‌های کوهنوردی، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها و مدیریت در مصرف منابع انرژی بویژه گاز و برق توصیه می‌کند. 

Page Generated in 0/0063 sec