printlogo


کد خبر: 259369تاریخ: 1401/11/5 00:00
اخبار

۲ مأمور انتظامی بمپور سیستان‌وبلوچستان به شهادت رسیدند
فرمانده انتظامی سیستان‌وبلوچستان از حمله ناجوانمردانه اشرار به گشت انتظامی بمپور و شهادت ۲ مامور انتظامی این شهرستان در بامداد سه‌شنبه خبر داد. 
سردار محمد قنبری در گفت‌وگو با ایرنا اظهار داشت: ساعت ۲ بامداد سه‌شنبه عوامل گشت کلانتری مرکزی شهرستان بمپور حین اجرای مأموریت گشت‌زنی و تأمین امنیت مردم در ورودی شهر مورد حمله ناجوانمردانه اشرار کوردل قرار گرفتند که با پاسخ ماموران مواجه شدند. 
وی ادامه داد: اشرار از خدا بی‌خبر پس از درگیری سریعا از محل متواری شدند اما متاسفانه در این درگیری ۲ نفر از عوامل گشت پلیس به نام‌های سرگرد مختار مومنی و ستوان سوم ابوذر امیدوار به درجه رفیع شهادت نایل آمدند و استوار یکم میلاد عبداللهی نیز مجروح شد که سریعا تحت درمان قرار گرفت. 
فرمانده انتظامی سیستان‌وبلوچستان شهادت این ۲ پلیس فداکار و جان فدای راه امنیت را به محضر امت حزب‌الله، خانواده محترم آنان و همرزمان خود تبریک و تسلیت گفت و افزود: با تشکیل تیمی ویژه از کارآگاهان، شناسایی و دستگیری این اشرار فورا آغاز شد و با سرنخ‌های به دست آمده ان‌شاءالله در کمترین زمان ممکن عوامل این حمله دستگیر و به اشد مجازات محکوم خواهند شد. 
***
خسارت ۶۰ میلیارد تومانی اغتشاشات در کردستان
استاندار کردستان گفت: کل خسارت‌هایی که به اموال دولتی و خصوصی استان وارد آمده ۶۰ میلیارد تومان است. 
اسماعیل زارعی‌کوشا در گفت‌وگو با مهر درباره برآورد خسارات مالی ناشی از اغتشاشات در استان کردستان، اظهار داشت: استان کردستان به‌رغم بازخوردهای رسانه‌ای و بزرگ‌نمایی‌هایی که صورت می‌گرفت، خسارت مالی زیادی نداشته است. استاندار کردستان گفت: در مجموع کل خسارت‌هایی که در اموال دولتی و خصوصی استان وارد آمده ۶۰ میلیارد تومان است. 
وی با بیان اینکه در حال حاضر در منطقه صفر مرزی مشغول بهسازی روستایی و افتتاح چمن مصنوعی هستیم، عنوان کرد: در حال حاضر امنیت کامل در استان برقرار است. زارعی‌کوشا بیان کرد: مرز باشماق کاملاً فعال است و مبادلات و ارتباطات با منطقه اقلیم در نهایت آرامش برقرار است. 
***
تصویر انزوای ایران شکسته شد
نخستین کنگره بین‌المللی بانوان تأثیرگذار ۳۰ دی‌ماه با حضور شماری از چهره‌های برگزیده و فعال در عرصه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی و فرهنگی به میزبانی ایران برگزار شد. 
 انسیه خزعلی، معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور در گفت‌وگو با روزنامه ایران در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه این نشست چقدر در شکست پروژه منزوی کردن ایران موفق بوده گفت: این سطح از استقبال برای حضور در این نشست بی‌سابقه بود و این واقعیت را به اثبات رساند که نمونه‌ اخیر تلاش سلطه‌مآبانه آمریکا و دیگر قدرت‌ها برای تأثیرگذاری بر دیگر کشورها ناکام مانده است. به طور طبیعی اگر جهان بخواهد با عینک واقع‌بینانه به صحنه تحولات نگاه کند و متکی به نوع نگاه غرب نباشد، می‌تواند واقعیات را در استقبال گسترده از این نشست ببیند؛ یعنی در شرایطی که بیشتر از یک ماه از لغو عضویت جمهوری اسلامی در کمیسیون مقام زن نگذشته است و بلندگوهای جهانی تلاش کرده‌اند تصویر سیاهی از کشورمان درباره وضعیت آزادی و بهره‌مندی زنان ایرانی از حقوق مشروع خود به نمایش بگذارند، بسیاری از زنان در سراسر جهان به دعوت ایران پاسخ گفتند و با شور و حرارت در نشست تهران مشارکت کردند. در میان ۷۰ مقامی که از کشورهای مختلف حضور یافتند، چند وزیر زن، نماینده مجلس، معاون وزیر، معاون رئیس‌جمهور، رئیس دانشگاه، نماینده سازمان‌های بین‌المللی و ۴ همسر رئیس‌جمهور و نخست‌وزیر مشارکت داشتند و از فضای همسویی و تبادل نظر شکل‌گرفته در آن استقبال کردند. تقریباً بدون استثنا همه خانم‌هایی که با آنها گفت‌وگو می‌کردم، می‌گفتند: «چرا ایران زودتر اقدام به انجام چنین کاری نکرد؟». آنها همچنین برای ادامه برگزاری چنین نشست‌هایی ابراز علاقه می‌کردند. 
***
نامه دادستان کل کشور به وزیر امور خارجه:
اقدام پارلمان اروپا فاقد وجاهت قانونی و خلاف حقوق بین‌‌الملل است
دادستان کل کشور در نامه‌ای به وزیر امور خارجه درباره تصویب قطعنامه‌ای در پارلمان اروپا و افزودن سپاه پاسداران به فهرست گروه‌های تروریستی گفت: این اقدام فاقد وجاهت قانونی و خلاف حقوق بین‌الملل است و برای جلوگیری از تکرار این اقدام خلاف، موضوع با جدّیت پیگیری و اقدامات لازم انجام شود. 
حجت‌الاسلام محمدجعفر منتظری در پی تصویب قطعنامه‌ای در پارلمان اروپا که خواهان افزودن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به فهرست گروه‌های تروریستی شده است، از جایگاه مدعی‌العمومی در نامه‌ای خطاب به حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ضمن فاقد وجاهت دانستن این اقدام پارلمان اروپا، بر جلوگیری از تکرار این اقدام خلاف حقوق بین‌الملل تاکید کرد. در این نامه آمده است: با توجه به صدور قطعنامه پارلمان اروپا و قرار دادن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در فهرست سازمان‌های تروریستی اتحادیه اروپایی، صرف‌نظر از غیر الزام‌آور بودن این قطعنامه، به لحاظ جایگاه حقوقی دادستانی کل کشور به عنوان مدعی‌العموم، اعلام می‌دارد این اقدام فاقد وجاهت قانونی و خلاف حقوق بین‌الملل است، زیرا کشورها در اجرای ماده ۲ منشور ملل متحد در روابط بین‌المللی خود باید از توسل به تهدید یا هر نحو دیگری که با اصول و روش‌های ملل متحد متباین باشد، امتناع کرده و در صورت تخطی از آن، لازم است اقدامات حقوقی متناسب از طریق سازوکارهای بین‌المللی مرتبط انجام شود. 

Page Generated in 0/0049 sec