printlogo


کد خبر: 259378تاریخ: 1401/11/5 00:00
وزیر راه و شهرسازی مطرح کرد
تسهیل‌گری برای خانه‌دار کردن مردم

وزیر راه و شهرسازی با اعلام اینکه دهه فجر امسال بخشی از واحدهای تکمیل‌شده نهضت ملی بهره‌برداری می‌شود، گفت: وزارت راه و شهرسازی در این دوره در تلاش است با همکاری بخش‌های مختلف اجرایی و نهادهای انقلابی و حقوقی برای تامین مسکن کارکنان خدوم و مردمی که فاقد مسکن هستند قدم بردارد. مهرداد بذرپاش دیروز ۴ بهمن در مراسم امضای تفاهمنامه همکاری احداث مسکن برای ۵۵ هزار واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در تفاهم با قوه‌قضائیه، ستاد اجرایی فرمان امام(ره)، بانک پارسیان و بانک کارآفرین اعلام کرد: امضای این تفاهمنامه در راستای اجرای قانون جهش تولید مسکن به امضا رسید و در تلاش هستیم ۵۵ هزار واحد در همکاری با قوه‌قضائیه و ستاد اجرایی فرمان امام(ره) و بانک‌های پارسیان و کارآفرین در قالب طرح نهضت ملی مسکن برای متقاضیان فاقد مسکن احداث شود. وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: وزارت راه و شهرسازی در این دوره در تلاش است با همکاری بخش‌های مختلف اجرایی، نهادهای انقلابی و حقوقی برای تامین مسکن متقاضیان کم و متوسط درآمدی فاقد مسکن قدم بردارد.
عضو دولت سیزدهم توضیح داد: وزارت راه و شهرسازی و دیگر اعضای دولت، وظیفه تسهیل‌گری و کمک به آسان‌سازی مسکن‌دار شدن اقشار مختلف جامعه را که فاقد مسکن هستند برعهده دارند و در تحقق این مهم از همه امکانات خود استفاده خواهیم کرد. بذرپاش تصریح کرد: وزارت راه و شهرسازی در مناطقی که زمین دارد در تامین اراضی و در مناطقی که زمین ندارد از طریق مشارکتی به اجرای طرح نهضت ملی مسکن کمک خواهد کرد.
وی گفت: از قوه‌قضائیه و سایر نهادها می‌خواهیم در اجرای طرح نهضت ملی مسکن، اراضی مازاد خود را به تولید مسکن تخصیص دهند. بذرپاش همچنین خاطرنشان کرد: در دهه فجر بخشی از واحدهای طرح نهضت ملی مسکن که تکمیل شده‌اند، بهره‌برداری خواهند شد.
وزیر راه و شهرسازی همچنین در حاشیه این نشست تصریح کرد: با تمام بانک‌ها در حال امضای تفاهمنامه و در تلاش هستیم مشارکت بانک‌ها را برای تسهیلات دهی به بخش مسکن تقویت کنیم تا هم مردم صاحب خانه شوند و هم بانک‌ها بدون ضرر با اطمینان به پرداخت تسهیلات اقدام کنند. بذرپاش گفت: در تفاهمنامه‌هایی که منعقد می‌شود تلاش خواهد شد نهادها و دستگاه‌های مختلف اجرایی برای بخشی از آورده متقاضیان یاری‌رسان باشند. وی تاکید کرد: تمام اقداماتی که در اجرای طرح نهضت ملی مسکن انجام خواهد شد با رعایت چارچوب‌های قانونی است.

Page Generated in 0/0060 sec