printlogo


کد خبر: 259384تاریخ: 1401/11/6 00:00
اخبار

همکاری‌های مشترک ایران و سوریه در عرصه سینمای مقاومت
هنرمندان و فیلمسازان جمهوری اسلامی ایران و سوریه در بستر هفدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت همکاری خواهند کرد. 
به گزارش روابط عمومی هفدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت، یک هیأت عالی‌رتبه هنری و رسانه‌ای از کشور سوریه به ریاست دکتر احمد ضوا، دستیار وزیر فرهنگ سوریه با حضور در ایران با سیدمحمد حسینی، مدیرعامل انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس، دکتر جلال غفاری قدیر، دبیر هفدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت، احمدرضا درویش نویسنده و کارگردان سرشناس سینمای ایران و دکتر محمدعلی مومنی‌ها، دبیر بخش بین‌الملل جشنواره دیدار و گفت‌وگو کردند. 
در این دیدار که در شهرک سینمایی انقلاب و دفاع مقدس بنیاد فرهنگی روایت فتح برگزار شد، طرفین نسبت به همکاری‌های مشترک در عرصه تولیدات سینمایی، فیلم‌های مستند، کوتاه، سریال و... که بیانگر مسائل مشترک منطقه و خاورمیانه و محور مقاومت اسلامی است به گفت‌وگو و تبادل‌نظر پرداختند. در این دیدار دکتر احمد ضوا بر اهمیت تولید فیلم‌ها و سریال‌های مشترک بین ۲ کشور تاکید کرد و گفت: بیان واقعیت کشور و مردم سوریه در جریان جنگ تروریستی که هدف آن محو هویت و نابودی تمدن سوریه بود یک ضرورت است و صنعت فیلمسازی، نقشی هدفمند در انتقال تصویر واقعی از آنچه در سوریه می‌گذرد و پیامدهای مختلف ناشی از اقدامات قهری غرب علیه مردم سوریه و در مواجهه و تقابل با رسانه‌های گمراه‌کننده غربی دارد. 
در ادامه این دیدار سیدمحمد حسینی، مدیرعامل انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس گفت: درباره تولیدات سینمایی در قالب‌های تولید فیلم‌های کوتاه، بلند و مستند بویژه در حوزه مقاومت، تجارب و ظرفیت‌های خوبی وجود دارد که می‌توان با تجمیع ظرفیت‌ها و بهره بردن از امکانات ۲ کشور تولیدات مناسب و استانداردی را در حوزه سینمای مقاومت تولید کرد. در این دیدار دکتر جلال غفاری‌قدیر، دبیر هفدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت نیز با بیان اینکه به طور ویژه از هنرمندان سوری برای شرکت در جشنواره فیلم مقاومت که سال آینده در تهران برگزار می‌شود دعوت می‌شود، گفت: جشنواره فیلم مقاومت به عنوان یک جریان مستمر و پویای فرهنگی-هنری در جهان اسلام مطرح است و ظرفیت‌هایی که در این دیدار ایجاد شده است می‌تواند منشأ ثمرات و برکات بسیار خوبی برای فیلمسازان ایرانی و سوری باشد. ما در این جشنواره آمادگی کامل داریم تا از تمام ظرفیت‌های مشترک در جهت تقویت ابعاد بین‌المللی و تولیدات جهانی سینمایی با موضوع مقاومت حمایت کنیم. 
در بخشی از این دیدار هیأت سوری از لوکیشن مختلف فیلم‌ها و سریال‌های تاریخی ساخته‌شده و در حال تولید در شهرک سینمای انقلاب و دفاع مقدس بنیاد فرهنگی روایت فتح بازدید کردند. 
هفدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت به همت انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس بنیاد فرهنگی روایت فتح در بخش‌های اصلی، دفاع مقدس، نسل روایت، روایت قلم، نقد و پژوهش و جهان بدون اسرائیل اسفندماه سال جاری در خلیج‌فارس برگزار خواهد شد و علاقه‌مندان می‌توانند تا ۲۳بهمن ۱۴۰۱ آثار خود را از طریق تارنمای جشنواره به نشانی www.iranmff.com ارسال کنند.
***
در پنجمین روز تئاتر فجر چه گذشت؟
دیروز در پنجمین روز چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر، ۷ نمایش در بخش صحنه‌ای و ۳ نمایش در بخش خیابانی جشنواره به اجرا درآمد. تالار وحدت همچون روز چهارم میزبان نمایش «ایرانیان» به نویسندگی و کارگردانی رضا صابری از مشهد بود. اصغر خلیلی نمایش «کرنر زیر درختان بلوط» از ایلام را در سالن اصلی مجموعه تئاتر شهر روی صحنه برد. سالن چهارسوی تئاتر شهر پذیرای نمایش «در و گبر و یک قرص نان» به نویسندگی داود فتحعلی‌بیگی بود. سالن قشقایی این مجموعه نیز پذیرای نمایش «هی می‌خوابم خوابتو می‌بینم» به نویسندگی محمود خرم‌آبادی و کارگردانی داوود پارسا از گچساران بود. مرکز تئاتر مولوی نمایش «لابیرنت» به نویسندگی و کارگردانی پدرام رحمانی از ارومیه به اجرا در آمد. نمایش «شاه اسماعیل» به نویسندگی علی حسن‌زاده و کارگردانی غریب منوچهری از پارس‌آباد در سالن ناظرزاده کرمانی روی صحنه رفت. تالار حافظ  نیز با نمایش «هفت شبانه‌روز» به نویسندگی آرش رضایی و کارگردانی مشترک فروزان حسینی و مهدی روزبهانی از کرج به میزبانی خود از جشنواره تئاتر فجر ادامه داد. روز چهارشنبه در بخش تئاتر خیابانی جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر، رهگذران پایتخت، نمایش‌های «هدیه حاج‌قاسم برای دخترم» به نویسندگی و کارگردانی کاظم ارجمندنیا از بوشهر، «راه بی‌پایان» به نویسندگی و کارگردانی حشمت‌الله زارعی از اراک و «سردار بی‌سر» به نویسندگی سعید ذبیحی و کارگردانی علی زیستی از کرمانشاه را به نظاره نشستند.
***
گشایش جشنواره هنرهای تجسمی فجر
پانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر از فردا با نمایش آثار منتخب هنرمندان به‌ طور رسمی فعالیت خود را آغاز می‌کند. از ساعت ۱۷ روز جمعه ۷ بهمن در این جشنواره در ۲ بخش «طوبای زرین» و «قله‌ها» مجموعا ۴۴۰ اثر از ۲۷۴ هنرمند در رشته‌های مختلف تصویرسازی، حجم، خوشنویسی، طراحی گرافیک، عکاسی، کارتون و کاریکاتور، نقاشی و نگارگری روی دیوار خواهد رفت. نمایش آثار تا ۲۸ بهمن ادامه خواهد داشت. علاقه‌مندان جهت بازدید از این نمایشگاه می‌توانند همه‌روزه (جز روزهای ۱۵ و ۲۲ بهمن‌) از ساعت ۱۰ الی ۱۸ به خیابان ولی‌عصر(عج)، نرسیده به خیابان طالقانی، فرهنگستان هنر، موسسه فرهنگی - هنری صبا مراجعه کنند.

Page Generated in 0/0136 sec