printlogo


کد خبر: 259393تاریخ: 1401/11/6 00:00
اخبار

پشت پرده ماندن کاراته‌کای ایرانی در فرانسه
کاراته‌کای ایرانی حاضر در رقابت‌های آزاد پاریس در پایان این رقابت‌ها به تهران بازنگشت تا حاشیه‌هایی را متوجه فدراسیون کاراته کند. به گزارش مهر، فرزاد رستمی کاراته‌کای ایرانی که حتی در سوپرلیگ کاراته ایران هم حضور ندارد، مدتی قبل برای حضور در یک تورنمنت با ویزای یونان راهی این کشور شد و پس از شرکت در این رقابت‌ها به فرانسه رفت تا در مسابقات بین‌المللی پاریس هم مبارزه کند. وی در هر ۲ تورنمنت توفیقی در کسب نتیجه نداشت. این کاراته‌کا که پیش از این مسابقات کمتر در ورزش ایران شناخته شده بود و پس از انتشار احتمال عدم بازگشت به ایران، حاشیه‌ساز شد، با علم به قوانین یونان از فرانسه راهی سوییس شد. طبق قانون اروپا معروف به «قانون دوبلین» فردی که با ویزای یک کشور وارد حوزه شینگن می‌شود، در صورت اعلام پناهندگی در کشور دوم، به کشور نخست بازگردانده می‌شود. قانونی که یونانی‌ها آن را امضا نکرده‌اند و به نظر می‌رسد وی نیز با آگاهی از این قانون راهی فرانسه شده است. مهر کسب اطلاع کرد احتمال بازگشت این ورزشکار بعد از پایان زمان روادید وجود دارد. از سوی دیگر فدراسیون کاراته با انتشار بیانیه‌ای به موضوع این کاراته‌کا واکنش نشان داد و نوشت: به دنبال انتشار برخی اخبار مبنی بر پناهندگی فرزاد رستمی به کشور سوییس به اطلاع می‌رساند این ورزشکار ملی‌پوش کاراته نبوده و بدون اطلاع و هماهنگی فدراسیون و بدون اخذ مجوز شورای برون‌مرزی وزارت ورزش و جوانان در مسابقات آزاد فرانسه شرکت کرده است. لازم به یادآوری است ثبت‌نام رستمی برای شرکت در مسابقات کاراته آزاد پاریس نیز به صورت آزاد بوده و از یونان راهی فرانسه
شده است.
***
هزینه نصب VAR برای باشگاه‌های ایرانی مشخص شد
نایب‌رئیس فدراسیون فوتبال حداقل بودجه لازم برای تجهیز یک ورزشگاه به سیستم VAR را ۱۲ میلیارد تومان اعلام کرد. به گزارش ایسنا، تجهیز ورزشگاه‌های فوتبال ایران به VAR موضوعی است که مدت‌هاست در هاله‌ای از ابهام قرار دارد و وعده‌های زیادی راجع به آن داده شد با این حال فدراسیون فوتبال، پیمانکار فعال در زمینه تجهیز ورزشگاه‌ها به VAR را معرفی کرده تا باشگاه‌ها سراغ آن بروند. منصور قنبرزاده، نایب‌رئیس دوم فدراسیون فوتبال، در همین راستا در گفت‌وگویی تلویزیونی اعلام کرد طبق پیگیری‌هایی که در این زمینه داشته، مدل‌های مختلفی از این تکنولوژی توسط شرکت پیمانکار ارائه می‌شود که حداقل هزینه لازم برای تجهیز یک ورزشگاه به VAR حدود ۱۲ میلیارد تومان است. طبق اعلام وی، اگر حداقل ۶۰ درصد ورزشگاه‌های لیگ برتر به VAR تجهیز شوند، تیم‌هایی که ورزشگاه‌های‌شان مجهز به این تکنولوژی نیست، موظفند در نزدیک‌ترین استانی که ورزشگاهش مجهز به VAR است، از رقبای‌شان میزبانی کنند.
***
آرش میراسماعیلی: تحریم وزیر ورزش سیاسی است
رئیس فدراسیون جودو گفت: اتحادیه اروپایی همواره تلاش کرده با روش‌های مختلف کشورمان را به چالش بکشاند و تحریم سجادی، تصمیمی سیاسی و برخلاف شعارهای نهادهای بین‌المللی است. آرش میراسماعیلی در گفت‌وگو با مهر درباره تحریم
سید حمید سجادی، وزیر ورزش و جوانان توسط اتحادیه اروپایی اظهار داشت: این حرکت بر خلاف ادعای کسانی است که ورزش را از سیاست جدا می‌دانند و کاملا سیاسی است. میراسماعیلی با اشاره به اینکه با رشته جودو نیز سیاسی برخورد کردند نه ورزشی، خاطرنشان کرد: دکتر سجادی یک نیروی ورزشی و قهرمان است و بعد از مدت‌ها توانستیم یک وزیر ورزشی در راس ورزش کشور داشته باشیم. اتحادیه اروپایی سعی کرده برخورد سیاسی انجام دهد و در همین راستا ورزش را با سیاست عجین کرد. وی با تاکید بر اینکه تحریم چیزی از ارزش‌های دکتر سجادی کم‌ نخواهد کرد، گفت: وزیر ورزش و جوانان با اخلاق و رفتارهایش ثابت کرده مدیری ورزشی است و همواره و در هر شرایطی برای‌مان محترم است. میراسماعیلی افزود: افتخار می‌کنیم که مدیری از جنس ورزشکاران و قهرمانان و خاک خورده ورزش در راس ورزش قرار دارد و باید هوشیار باشیم و از دکتر سجادی حمایت کنیم.
***
گلزنی همزمان ۲ بازیکن ایران در کوپادل‌ری اسپانیا
تیم فوتسال پالما با گلزنی حسین طیبی و مسلم اولادقباد ۲ بازیکن ایرانی خود برابر تیم بورلا پیروز شد و صعود کرد.
در یکی از دیدارهای مرحله یک‌هشتم نهایی کوپادل ری
فوتسال اسپانیا تیم پالما میهمان بورلا بود و موفق شد با نتیجه ۴ بر ۳ در این بازی به پیروزی برسد. حسین طیبی و مسلم اولادقباد ۲ ملی‌پوش ایرانی تیم پالما هم در این دیدار به میدان رفتند و شب درخشانی را با گلزنی پشت سر گذاشتند. ابتدا این طیبی بود که بعد از گذشت ۴ دقیقه، دروازه تیم حریف را باز کرد و پالما را پیش انداخت. دومین گل پالما هم دقیقه ۲۱ توسط اولادقباد به ثمر رسید. بورلا در ادامه گل‌های خورده را جبران کرد اما «مارلون» ۲ بار دیگر برای پالما گلزنی کرد تا آخرین گل بورلا در دقیقه ۳۸ هم مانع برد یاران طیبی و اولادقباد نشود. این چهارمین جامی است که تیم پالما برای قهرمانی در آن تلاش می‌کند. این تیم در لیگ دسته اول اسپانیا بعد از بارسلونا در رده دوم قرار دارد و به احتمال زیاد به مرحله پلی آف صعود خواهد کرد.

Page Generated in 0/0151 sec