printlogo


کد خبر: 259395تاریخ: 1401/11/6 00:00
آغاز هفته هفدهم لیگ برتر و تقابل سرخابی‌ها با جنوب و شمال کشور
از دست دادن امتیاز ممنوع

مسابقات هفته هفدهم لیگ برتر فوتبال امروز با انجام ۲ مسابقه آغاز می‌شود که در مهم‌ترین آنها استقلال میزبان ملوان انزلی است. دیدارهای هفته هفدهم در روزهای پنجشنبه و جمعه برگزار می‌شود، آن هم در حالی ‌که مهم‌ترین اتفاق بازگشت تماشاگران به ورزشگاه‌هاست و می‌توان گفت لیگ برتر شروعی مجدد خواهد داشت. قطعا شور و هیجان تماشاگران به بازیکنان منتقل خواهد شد و آنها با انگیزه بیشتری در میدان حاضر خواهند شد. پرسپولیس هم فردا در اهواز به مصاف فولاد می‌رود که می‌شود این بازی را به گونه‌ای مهم‌ترین بازی هفته هفدهم لیگ قلمداد کرد که نتیجه‌اش تاثیر بسزایی در وضعیت جدول خواهد داشت.
* قطع نوار ناکامی آبی‌ها با هواداران؟
آبی‌پوشان با ۲ شکست متوالی در لیگ برتر به رده چهارم جدول سقوط کردند تا سرمربی پرتغالی استقلال روی لبه تیغ قرار بگیرد، هواداران از نتایج و شیوه بازی استقلال رضایت ندارند با این حال مدیریت باشگاه از ساپینتو حمایت کرده است. حریف آبی‌ها تیم قدیمی و ریشه‌دار ملوان است که با ۲ برد پیاپی خود را در جدول لیگ بالا کشیده و از قعر جدول جدا شده و به رده یازدهم رسیده است. ملوان آنقدر اعتماد به نفس پیدا کرده که حالا برزگر، مربی این تیم می‌گوید مقابل استقلال هم برای برد به میدان خواهیم رفت. استقلال اما تیم قدرتمندی است، به شرطی که حاشیه‌ها و مشکلات به این تیم ضربه نزند. ساپینتو نخستین بردش را در انزلی به دست آورد و البته نخستین حاشیه‌سازی این مربی پرتغالی هم در انزلی رقم خورد و به برانکارد کنار زمین لگد زد. البته ملوان اکنون تیم دیگری است؛ تیمی که 7 هفته است شکست نخورده و آخرین باخت این تیم مقابل پرسپولیس ثبت شده و نمی‌خواهد باز هم مقابل قطب آبی فوتبال هم بازنده شود. از سویی استقلال اگر نمی‌خواهد میدان رقابت با دیگر مدعیان قهرمانی را ترک کند، باید در این مسابقه پیروز شود، اگرنه ممکن است خیلی زود این تیم دچار تغییر و تحول در کادرفنی شود. ساپینتو می‌داند برنده نشدن در سومین هفته متوالی، تبعات سنگینی برای او و همکارانش خواهد داشت. با توجه به حضور 30 هزار نفری تماشاگران، استقلال قطعا در این بازی زورش بیش از گذشته خواهد بود و ساپینتو امیدوار است با حمایت تماشاگران استقلال با یک برد خوب به لیگ بازگردد. این بازی البته اوایل اسفند در جام حذفی دوباره تکرار خواهد شد و ۲ تیم به قید قرعه باید یک مسابقه دیگر نیز با هم برگزار کنند، آن هم در حالی ‌که ملوان مقابل نفت مسجدسلیمان شکست خورده و از گردونه کنار رفته بود ولی استفاده از بازیکن غیرمجاز در تیم حریف باعث بازگشت قوهای سپید به جام شد. 
* ملوان نباید با امتیاز بازگردد
استقلال در هفته هفدهم لیگ برتر محکوم به پیروزی است و اگر نتواند امتیازات کامل را کسب کند، وضعیتش در بین مدعیان متزلزل خواهد شد. در دیدارهای روز پنجشنبه ۲ تیم استقلال و سپاهان به مصاف ملوان و نساجی خواهند رفت و تلاش می‌کنند فاصله خود با پرسپولیس در صدر جدول را کم کنند. استقلال که در حال حاضر با ۲۷ امتیاز در رده چهارم است، برای ماندن در جمع مدعیان چاره‌ای جز پیروزی برابر ملوان ندارد. این تیم اگر امتیاز کامل دیدار با ملوان را کسب نکند، با توجه به فاصله ۴ امتیازی مس رفسنجان با آبی‌پوشان در خطر از دست دادن عنوان چهارم در هفته‌های آینده خواهد بود. هر چند مس رفسنجان این هفته با گل‌گهر در سیرجان بازی دارد اما پیروزی شاگردان ربیعی برابر تیم امیر قلعه‌نویی دور از انتظار نیست و به همین خاطر فاصله آنها با آبی‌پوشان به یک امتیاز خواهد رسید. استقلال اگر می‌خواهد همچنان جزو مدعیان و بالانشینان جدول باشد، باید ملوان را در ورزشگاه آزادی شکست دهد. البته انزلی‌چی‌ها در ۲ هفته اخیر به پیروزی رسیده‌اند و شرایط مناسبی برای دیدار با استقلال دارند اما کارشان در ورزشگاه آزادی با حضور تماشاگران استقلالی بسیار سخت است.
* پرسپولیس با یک محروم به اهواز می‌رود
پرسپولیس برای دیدار هفته هفدهم خود برابر فولاد هافبک میانی خود را در اختیار ندارد. سرخپوشان تهرانی در این هفته از رقابت‌ها  فردا در ورزشگاه اختصاصی فولاد به مصاف شاگردان جواد نکونام خواهند رفت. این دیدار در شرایطی برگزار می‌شود که پرسپولیس با اختلاف خوبی نسبت به تعقیب‌کنندگان در صدر جدول قرار دارد. یحیی گل‌محمدی برای دیدار با فولاد سروش رفیعی، هافبک میانی خود را به دلیل محرومیت در اختیار نخواهد داشت. رفیعی یکی از بازیکنان باتجربه پرسپولیس است که البته بیشتر به عنوان بازیکن ذخیره وارد زمین می‌شود. او سابقه بازی در فولاد خوزستان را هم دارد. شاگردان گل‌محمدی که روزهای چهارشنبه و پنجشنبه تمرینات خود را در تهران پیگیری کردند، عصر امروز راهی اهواز می‌شوند تا خود را برای برگزاری دیدار فردا آماده کنند.
* هفته هفدهم؛ تکریم پیشکسوتان فوتبال
پنجشنبه ۶ بهمن
استقلال تهران - ملوان بندرانزلی؛ ساعت ۱۵ (ورزشگاه آزادی تهران)
نساجی مازندران - فولاد مبارکه سپاهان؛  ساعت ۱۷ (ورزشگاه وطنی قائمشهر)
جمعه ۷ بهمن
آلومینیوم اراک- صنعت‌نفت آبادان؛ ساعت ۱۴ (ورزشگاه امام خمینی‌(ره) اراک)
ذوب آهن اصفهان- تراکتور تبریز؛ ساعت ۱۴ (ورزشگاه فولادشهر فولادشهر)
پیکان تهران - مس کرمان؛ ساعت ۱۴ (ورزشگاه انقلاب کرج)
گل‌گهر سیرجان - مس رفسنجان؛ ساعت ۱۵ (ورزشگاه شهید سردار سلیمانی سیرجان)
نفت مسجد سلیمان- هوادار تهران؛ ساعت ۱۶ (ورزشگاه شهید بهنام محمدی مسجدسلیمان)
فولاد خوزستان- پرسپولیس؛ ساعت ۱۷:۱۵ (ورزشگاه شهدای فولاد اهواز)

Page Generated in 0/0067 sec