printlogo


کد خبر: 259409تاریخ: 1401/11/6 00:00
اخبار

تخریب ۲ هکتار از ویلاهای اعیانی غیرمجاز پایتخت
شهردار منطقه ۱۸پایتخت بر اساس ضوابط شهرسازی، بیش از ۲۳ هزار متر مربع از ابنیه اعیانی غیرمجاز واقع در اراضی زراعی را تخریب و به حالت اولیه بازگرداند. محمدجواد خسروی اظهار کرد: بنا بر رصدهای هوایی از اراضی زراعی بخش حریم با کوادکوپتر و در پی هنجارشکنی برخی افراد فرصت‌طلب در سنوات گذشته برای احداث مستحدثات و ابنیه اعیانی در این فضاها، بلافاصله اقدامات قضایی و حقوقی در مراجع ذی‌ربط انجام و مجوز تخریب این اماکن اخذ شد. وی افزود: پس از اخذ مجوزهای لازم و هماهنگی با مراجع قضایی، انتظامی و جهاد کشاورزی، ماموران شهرداری با تجهیزات کامل به اراضی واقع در شهرک‌های شمس‌آباد و فیروزبهرام اعزام شدند و مساحتی نزدیک به ۲۳ هزار و ۳۰۰ متر مربع از ابنیه اعیانی غیرمجاز در منطقه تخریب شد. شهردار منطقه ۱۸ در پایان با بیان اینکه بر مبنای ضوابط شهرسازی، تعداد ۹ باغ ویلا، ۴ مورد دیوارکشی، ۳ مورد استخر و ۲ مورد محوطه‌سازی و سکو با بسیج تمامی عوامل دخیل تخریب شد، خاطرنشان کرد: مدیریت شهری در بخش حریم و ساخت‌وسازهای غیرمجاز با هیچ کسی چه در جایگاه حقیقی و چه در جایگاه حقوقی مماشات ندارد.
***
تأسیس ۹۰۰ شرکت تعاونی دهیاری
معاون امور دهیاری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور از تاسیس ۹۰۰ شرکت تعاونی دهیاری با عضویت بیش از ۲۱ هزار دهیاری خبر داد. حمید ملانوری در جلسه هم‌اندیشی و بررسی فعالیت‌ها، ظرفیت‌ها و چالش‌های شرکت‌های تعاونی دهیاری‌ها در کشور گفت: تاکنون حدود ۹۰۰ شرکت تعاونی دهیاری‌ها در سطح بخش یا شهرستان و با عضویت بیش از ۲۱ هزار نهاد دهیاری در کشور تأسیس شده است که در چارچوب قوانین و مقررات ذی‌ربط و در ۲۱ محور اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی، زمینه فعالیت برای آنها پیش‌بینی شده است. وی افزود: شرکت‌های تعاونی دهیاری‌ها، دارای ظرفیت‌های قانونی و اجرایی مناسبی برای رونق اقتصادی روستاها، افزایش تولید محصولات روستا، بهبود معیشت روستاییان، کمک به انجام وظایف قانونی و ایجاد درآمد پایدار در دهیاری‌ها هستند که توجه و پرداختن به این موارد می‌تواند نتایج ارزنده‌ای را در نواحی روستایی به دنبال داشته باشد. ملانوری ادامه داد: در این راستا برخی تعاونی‌های مذکور از طریق تجمیع سرمایه‌های دهیاری‌ها و بهره‌گیری از امکانات و تجهیزات در اختیار، توانسته‌اند با راه‌اندازی کارگاه‌ها و واحدهای تولیدی، زمینه افزایش درآمد و ایجاد اشتغال را در سطح روستاهای کشور فراهم کنند. 
***
زنگ انقلاب ۱۲ بهمن در مدارس کشور طنین‌انداز می‌شود
معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش‌و‌پرورش جزئیات برنامه‌های دانش‌آموزی و فرهنگیان دهه فجر را اعلام کرد. اصغر باقرزاده در نشست خبری چهل‌وچهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، اظهار کرد: کمیته فرهنگیان و دانش‌آموزان با ابلاغ از طرف ستاد مرکزی دهه فجر فعالیت خود را آغاز کرد. وی با بیان اینکه اهداف و برنامه‌های ما در دهه مبارک فجر برگرفته از بیانیه گام دوم انقلاب و سند تحول بنیادین است که هویت، امید و نشاط‌آوری را از این ۲ سند مد نظر قرار داده‌ایم، افزود: بیان آینده روشن برای نسل مقاوم و پویا و هویت ملی و انقلابی مد نظر است. در این راستا نیاز است انقلاب و اهداف و خدمات آن، استکبار‌شناسی و استکبارستیزی را تبیین کنیم که این آگاهی رکن اول هویت است؛ در این راستا تکنیک‌ها و روش‌ها، صرفا سخنرانی نیست، بلکه تعاملی و تحلیل انتقادی است؛ چرا که دانش‌آموز باید سوالات و شبهات را مطرح و پاسخ درست را دریافت کند. وی اظهار کرد: زنگ انقلاب 12 بهمن در مدارس به صدا درمی‌آید، همچنین در ایام دهه مبارک فجر، فعالیت‌های آوایی، سرودها و همخوانی‌های و شعرهای دسته‌جمعی، اجرای گروه سرود دانش‌آموزی با مضامین دستاوردها و امید در اماکن عمومی چون ترمینال، فرودگاه، بازار و مترو... برگزار می‌شود. وی با بیان اینکه ۶ هزار دانش‌آموز به اردوی تهرانگردی درباره انقلاب اسلامی ایران می‌روند، ادامه داد: همچنین برگزاری ۴ هزار نمایشگاه مدرسه انقلاب در دهه مبارک فجر در دستور کار است. 
***
مدارس ملزم به جبران مبالغ گرفته شده از دانش‌آموزان به ازای تعطیلی شدند
مدیرکل دفتر وزارت آموزش‌و‌پرورش اعلام کرد مدارس مبالغ گرفته شده از اولیای دانش‌آموزان را که به ازای آن اقدامی نکرده‌اند به نحو مقتضی جبران کنند. به دنبال دستور رئیس قوه‌قضائیه درباره رعایت حقوق مردم و دانش‌آموزان از سوی مدارس با توجه به تکثر تعطیلی‌های سال جاری تحصیلی مدیرکل دفتر وزارت آموزش‌و‌پرورش بخشنامه‌ای ابلاغ کرد. متن این بخشنامه که با امضای حجت‌الله الماسی صادر شده، به این شرح است: نظر به اینکه از ابتدای سال تحصیلی جاری، به صورت مکرر و به دلایل مختلف از جمله برودت، آلودگی هوا و... فعالیت مدارس به شکل غیرحضوری بوده است، مبالغی که مدارس (دولتی و غیردولتی) جهت انجام خدمات خاص از اولیا دریافت کرده‌اند و به ازای آنها به دلیل غیرحضوری بودن کلاس‌ها اقدامی صورت نگرفته است، به نحو مقتضی جبران شود. حجت‌الاسلام‌والمسلمین محسنی‌اژه‌ای، رئیس قوه‌قضائیه گفته بود یکی از مشکلاتی که به واسطه تعطیلی متکثر مدارس در سال تحصیلی جاری رخ داد، مقوله دریافت وجوه از اولیای دانش‌آموزان برای هزینه‌های مربوط به سرویس ایاب و ذهاب و تغذیه محصلان بود؛ بعضا اولیای دانش‌آموزان گلایه دارند که با توجه به تعطیلی زیاد مدارس در سال تحصیلی جاری، پول دریافت‌‌شده از آنها برای سرویس رفت‌وآمد و همچنین تغذیه دانش‌آموزان به آنها مسترد نمی‌شود و حتی در مواردی مدارس برای وصول این چک‌های دریافتی از والدین دانش‌آموزان اقدام می‌کنند. رئیس عدلیه تاکید کرد: دادستان کل کشور ضمن شنیدن اظهارات مسؤولان مربوطه در آموزش‌و‌پرورش و همچنین اولیا، تدابیر لازم را پیرامون رفع این مشکل اتخاذ کند.

Page Generated in 0/0123 sec