printlogo


کد خبر: 259420تاریخ: 1401/11/6 00:00
اخبار

واکنش دبیر شورای نگهبان به مصوبه پارلمان اروپا درباره سپاه
دبیر شورای نگهبان در جلسه روز گذشته این شورا به اقدام پارلمان اروپا علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: مصوبه پارلمان اروپا مبنی بر قرار دادن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در لیست گروه‌های تروریستی ادامه تلاش‌های ناکامی است که دشمنان از ابتدای انقلاب برای متوقف کردن ایران اسلامی داشته‌اند. آیت‌الله احمد جنتی تاکید کرد: مهم‌ترین دلیل این دشمنی‌ با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی این است که معادلات جهان سلطه را بی‌اعتبار کرده، از جمله اینکه گروهک تروریستی داعش را که به اعتراف رئیس‌جمهور سابق آمریکا، مولود این کشور جنایتکار است، شکست داده است. آیت‌الله جنتی تصریح کرد: کشورهای استعمارگری که دل‌شان برای دوران سلطه‌ ظالمانه‌شان بر ایران عزیز تنگ شده، بدانند اقتدار دست‌نیافتنی امروز ایران اسلامی، حاصل مقاومت مومنانه و عزتمند فرزندان رشید ایران اسلامی است، مقاومتی که در حال تکثیر در بین مردم آزاده جهان است و قطعا بساط ظلم آنها در عالم را جمع خواهد کرد. دبیر شورای نگهبان در خاتمه بیان کرد: برخی کشورهای اروپایی در حالی مدعی مبارزه با تروریست شده‌اند که پناهگاه و حامی خطرناک‌ترین تروریست‌های جهان هستند. 
***
بیانیه ۲۳۷ نماینده در محکومیت اهانت به ساحت مقدس قرآن کریم
عضو هیات‌رئیسه مجلس بیانیه ۲۳۷ نماینده در محکومیت اهانت به ساحت مقدس قرآن کریم را قرائت کرد. متن بیانیه بدین شرح است: بار دیگر در عرصه‌گاه فرهنگ جاهلیت مدرن قرن و در سایه شوم حمایت دولت‌های تحت نفوذ لایه‌های قدرت‌های صهیونیستی، شیاطین انسی سربرآورده‌اند و در بلاد معنویت‌ستیز غرب به ساحت مقدس کتاب آسمانی قرآن کریم اهانت کردند. این اقدام نابخشودنی و اهانت به مقدسات ادیان آسمانی یک ستیز سازمان‌یافته از سوی قدرت‌های استکباری است. دولتمردان غرب به بهانه واهی حمایت از آزادی بیان دست عناصر افراط‌گرا و تندرو را در مسیر نفرت‌پراکنی علیه مقدسات باز می‌گذارند و اسلام‌ستیزی و اسلام‌هراسی در جوامع خود را نهادینه می‌کنند. قرآن کریم مبنای اعتقادی بیش از ۲ میلیارد مسلمان در جهان است، چگونه و بر اساس کدام جایگاه حقوقی، کشوری به خود اجازه می‌دهد به اعتقادات مسلمانان جهان این‌گونه هتک حرمت کند. ما نمایندگان مجلس شورای اسلامی ضمن محکومیت شدید اهانت به ساحت مقدس قرآن کریم که با مجوز رسمی کشور سوئد انجام شد، از سازمان کنفرانس اسلامی با ۵۷ عضو که در ۴ قاره جهان حضور دارد و می‌تواند نقش مهمی در سازمان ملل متحد ایفا کند، درخواست می‌کنیم برای مقابله با اهانت‌های سازمان‌یافته علیه مقدسات مسلمانان جهان اقدام لازم را انجام دهد. 
***
گزافه‌گویی جدید کارفرمای جاسوس اعدام‌شده
نخست‌وزیر انگلیس در گزافه‌گویی جدید، خواستار پاسخگویی ایران درباره شرایط مرگ و دفن علیرضا اکبری جاسوس لندن شد که چندی پیش به دار مجازات آویخته شد. ریشی سوناک این اظهارات مداخله‌جویانه را در پارلمان انگلیس، ضمن تکرار اتهامات ضدایرانی مطرح کرد. لندن دوشنبه (۲۳ ژانویه/ 3 بهمن) هم در ادامه مواضع و اقدامات ضدایرانی خود، اعلام کرد 7 نام جدید را تحت «رژیم تحریم‌های حقوق بشری ایران» قرار داده است. طبق اطلاعیه‌ای که روی وب‌سایت دولت انگلیس قرار گرفت، این تحریم‌ها در ادامه حمایت غرب از اغتشاشات اخیر در ایران، همچنین در ارتباط با اعدام علیرضا اکبری جاسوس لندن اعمال شد. اتحادیه اروپایی هم دوشنبه سوم بهمن‌ماه در ادامه اقدامات ضدایرانی، ۳۷ شخص و نهاد حقیقی و حقوقی ایرانی را تحریم کرد. بر اساس اعلام وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ایران، علیرضا اکبری اطلاعات مهم کشور را به صورت کاملا آگاهانه در اختیار سرویس جاسوسی دشمن قرار می‌داده و از مهم‌ترین عوامل جاسوسی سرویس اطلاعاتی انگلیس در مراکز حساس و راهبردی کشور بود. 
***
انهدام باند قاچاق سلاح جنگی در مرز‌های خوزستان
امیر سرتیپ حمزه بیدادی فرمانده قرارگاه منطقه‌ای ارتش در جنوب غرب کشور گفت: ۹ قبضه سلاح جنگی از نوع شاتگان ۵ ستاره در یک عملیات اطلاعاتی از سوی نیرو‌های ارتش در قرارگاه منطقه‌ای جنوب غرب نزاجا کشف و جمع‌آوری شد. وی ادامه داد: در پی ساعت‌ها کار اطلاعاتی، عملیاتی و میدانی نیرو‌های قرارگاه منطقه‌ای جنوب غرب کشور در حوزه تحت مسؤولیت ارتش جمهوری اسلامی ایران در مرز‌های جنوب غرب یک محموله سلاح قاچاق کشف شد. فرمانده قرارگاه منطقه‌ای ارتش در جنوب غرب کشور با بیان اینکه ارزش هر قبضه از این نوع سلاح بیش از ۴ میلیارد ریال است، تصریح کرد: این نوع سلاح جنگی برای نخستین بار است که در خوزستان کشف می‌شود و معمولا در اغتشاشات برای کشته‌سازی و ایجاد هجمه برای ماموران انتظامی و امنیتی به کار می‌رود. امیر سرتیپ بیدادی گفت: امسال و سال گذشته کشفیات بسیاری از محموله‌های سلاح قاچاق غیرمجاز و محموله‌های دیگری در خوزستان کشف و ضبط شده است. فرمانده قرارگاه منطقه‌ای ارتش در جنوب غرب در پایان خاطرنشان کرد:‌ پیام ما به دشمنان این است که رزمندگان ارتش جمهوری اسلامی با هوشیاری کامل از ورود هرگونه محموله قاچاق ممانعت می‌کنند. 

Page Generated in 0/0064 sec