printlogo


کد خبر: 259440تاریخ: 1401/11/8 00:00
اخبار

مناظره در «شیوه»
انسیه خزعلی، معاون زنان و خانواده دولت سیزدهم و معصومه ابتکار، معاون پیشین زنان و خانواده دولت دوازدهم با محور «سیاست‌گذاری حوزه زنان» در برنامه «شیوه» شبکه ۴ سیما به گفت‌وگو و مناظره خواهند پرداخت. به گزارش «وطن‌امروز»، این برنامه امروز، هشتم بهمن‌ماه ساعت 22:30 روی آنتن می‌رود. 
شیوه، برنامه‌ای گفت‌وگومحور با اجرای عطاءالله بیگدلی است که به موضوعات سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و مفاهیم بنیادین آنها و مسائل روز جامعه می‌پردازد. 
«شیوه» محصول شبکه ۴ صدا و سیما است. موضوعات گفت‌وگوهای «شیوه» از یک طرف معطوف به آسیب‌شناسی اتفاقات روز کشور است و از طرف دیگر مهمان‌هایی را دعوت می‌کند که عموما اساتید نظری و تئوریک دانشگاهی هستند. در واقع برنامه«شیوه» کنکاشی است تئوریک نسبت به اتفاقات روز جامعه. تکثر چشم‌اندازهای مختلف باعث شده است این برنامه مخاطبان بسیاری از طیف‌های گوناگون فکری را به خود جذب کند. 
***
فراخوان شرکت در مسابقه تلویزیونی «سرنخ»
شبکه نسیم برای شرکت در مسابقه تلویزیونی «سرنخ» فراخوان داد. به گزارش «وطن‌امروز»، شبکه نسیم در نظر دارد با تولید مسابقه‌‌ای جذاب و جدید در گونه پلیسی-معمایی، فضایی نو را به مخاطبان ارائه دهد. 
این مسابقه سعی دارد در قالبی متفاوت و با مراحلی جدید قدرت تمرکز، استدال، تحلیل، داده‌پردازی و نتیجه‌گیری منطقی شما را به چالش بکشد و شرکت‌کنندگان در این برنامه سعی دارند در پرونده‌های واقعی و بازسازی شده از میان متهمان، مجرمان را شناسایی کنند. بدین منظور در نظر است طی فراخوان انجام‌شده از علاقه‌مندان به کشف موضوعات معمایی و حل مسأله‌های پلیسی دعوت شود. 
***
«آواتار ۲» پنجمین فیلم پرفروش تاریخ شد
«آواتار؛ راه آب» با ادامه فروش جهانی خود توانست جایگاه پنجمین فیلم پرفروش تاریخ سینما را از آن خود کند. به گزارش «وطن‌امروز»، دومین فیلم «آواتار» در ادامه فروش جهانی‌اش با رسیدن به رقم فروش ۲.۰۵۴۷ میلیارد دلار توانست فیلم «انتقام‌جویان؛ جنگ ابدیت» را هم پشت سر بگذارد و به پنجمین فیلم پرفروش تاریخ بدل شود. 
فیلم دیزنی‌/ قرن بیستم چهارشنبه گذشته با فروش ۸.۸ میلیون دلاری توانست از رقم فروش ۲.۰۵۲ میلیارد دلار «انتقام‌جویان؛ جنگ ابدیت» مارول جلو بزند. این فیلم اکنون در سطح بین‌المللی ۱.۴۵۱ میلیارد دلار فروخته و چهارمین فیلم پرفروش تاریخ در خارج از آمریکاست و با فروش ۶۰۳.۴ میلیون دلار داخل آمریکا در رتبه ۱۳ پرفروش‌ترین فیلم‌های آمریکا جای دارد. این امر نشان می‌دهد استقبال آمریکایی‌ها از این فیلم در سطح دیگر نقاط جهان نبوده است. چین با پرداخت ۲۳۲.۸ میلیون دلار برای تماشای این فیلم بیشترین استقبال را از «آواتار؛ راه آب» در سطح بین‌المللی کرده است و پس از آن فرانسه با ۱۳۲.۲ میلیون دلار، آلمان با ۱۱۸.۵ میلیون دلار، کره‌جنوبی با ۱۰۰.۷ میلیون دلار و بریتانیا با ۸۲.۸ میلیون دلار در رده‌های بعدی جا دارند. اگر «آواتار ۲» بتواند همچنان فروش خود را افزایش دهد، فیلم بعدی که از سر راهش برمی‌دارد «جنگ ستارگان؛ نیرو برمی‌خیزد» است که ۲.۰۷۱ میلیارد دلار فروش کرده و عنوان چهارمین فیلم پرفروش تاریخ را در اختیار دارد. 
***
کارگردان خارجی تئاتر فجر به نماز جمعه رفت
کارگردان تونسی حاضر در بخش بین‌الملل جشنواره تئاتر فجر ظهر جمعه ۷ بهمن، برای اقامه نماز جمعه به مصلای امام خمینی(ره) رفت. به گزارش«وطن‌امروز»، حافظ خلیفه، نویسنده و کارگردان نمایش «کمدی الهی» که از کشور تونس در بخش بین‌الملل جشنواره تئاتر فجر حضور داشت، نماز خود را به امامت آیت‌الله کاظم صدیقی، خطیب نماز جمعه تهران خواند. 
خطیب جمعه تهران در نماز جمعه این هفته همزمان با ایام برپایی جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر و حضور یک مهمان هنرمند خارجی در نماز سیاسی-عبادی جمعه با خطاب قرار دادن هنرمندان اظهار کرد: برخی هنرمندان که اعتقاد ندارند به آمریکا پناه می‌برند و ذلت می‌کشند اما هنرمندانی که اعتقادشان این است که هر کاری نتیجه‌ای در پیش دارد، باید از هنر خود برای جذب جوانان و نوجوانان استفاده کنند و محتوایی هنرمندانه بسازند تا با توانایی‌های خود، دل‌ها را با سفره الهی آشنا کنند، بنابراین نباید در این زمینه کوتاهی کنند. 
گفتنی است، نمایش «کمدی الهی» نوشته دانته آلیگیری به کارگردانی حافظ خلیفه از تونس با مدت زمان ۶۰ دقیقه عصر دیروز در تالار وحدت در ۲ نوبت ۱۷ و ۲۰:۳۰ میزبان مخاطبان بود. چهل‌ویکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر به دبیری کورش زارعی از ۲۵ دی تا ۱۱ بهمن برگزار می‌شود. 

Page Generated in 0/0144 sec