printlogo


کد خبر: 259449تاریخ: 1401/11/8 00:00
اخبار

پیشنهاد فدراسیون فوتبال به مربی آرژانتینی
فدراسیون فوتبال ایران برای انتخاب سرمربی جدید تیم ‌ملی سراغ هکتور کوپر رفته است و احتمال دارد این مربی آرژانتینی که سابقه کار در مصر را هم دارد جانشین کارلوس کی‌روش شود. قرارداد کارلوس کی‌روش پرتغالی با تیم ملی به پایان رسیده و با مخالفت هیات‌رئیسه فدراسیون بعید است قرارداد او تمدید شود. به نظر می‌رسد فدراسیون فوتبال سراغ گزینه‌های دیگر خارجی رفته و مذاکره با آنها را آغاز کرده است. یکی از این گزینه‌ها هکتور کوپر آرژانتینی است که علاقه‌ای به کار در رده باشگاهی ندارد و قصد دارد مربی ملی باقی بماند.
***
صحنه وحشتناک در دیدار ذوب‌آهن -تراکتور
2 بازیکن تیم فوتبال تراکتور و ذوب‌آهن اصفهان در برخورد شدید با یکدیگر به بیمارستان منتقل شدند. به گزارش  مهر، دیدار تیم‌های فوتبال ذوب‌آهن اصفهان و تراکتور تبریز در هفته هفدهم بیست‌ودومین دوره رقابت‌های لیگ برتر ساعت ۱۴ جمعه در ورزشگاه فولادشهر اصفهان برگزار شد که با نتیجه ۳ بر یک به سود تراکتور به پایان رسید. در دقایق ابتدایی این دیدار برخورد ۲ بازیکن روی یک توپ هوایی به مصدومیت شدید سیدمحمد حسینی، بازیکن تیم تراکتور و امیرحسین صدقی، بازیکن تیم ذوب‌آهن منجر شد که به دلیل وخامت حال هر دوی آنها بویژه بازیکن تراکتور سریعا آمبولانس وارد زمین شد. عوامل پزشکی ۲ تیم بلافاصله بالای سر این بازیکنان حاضر شدند و حدود ۱۵ دقیقه به بررسی شرایط آنها پرداختند و در شرایطی که 2 دستگاه آمبولانس وارد زمین شده بود، در نهایت این بازیکنان به بیمارستان منتقل شدند.
***
پیروزی سپاهان برابر نساجی
تیم فوتبال سپاهان در هفته هفدهم لیگ برتر برابر نساجی به پیروزی رسید. در روز نخست هفته هفدهم لیگ برتر فوتبال، تیم‌های سپاهان و نساجی به مصاف هم رفتند که بازی 2 تیم با نتیجه یک بر صفر به سود سپاهان تمام شد. این مسابقه به میزبانی ورزشگاه شهید وطنی قائمشهر برگزار شد. امید نورافکن (۵۱) برای سپاهان گلزنی کرد تا سه امتیاز حساس این مسابقه به حساب این تیم واریز شود.
***
لئاندرو پریرا به پرسپولیس پیوست
مهاجم برزیلی سابق گامبا اوزاکا با عقد قراردادی
یک سال و نیمه به پرسپولیس پیوست. به گزارش ایسنا، بعد از جدایی «لوکادیا» باشگاه پرسپولیس مذاکراتی را برای جذب یک مهاجم برزیلی انجام داد و در نهایت با «لئاندرو پریرا» به توافق رسید تا این مهاجم به پرسپولیس بپیوندد. قرارداد لئاندرو پریرا با پرسپولیس یک سال و نیمه است.
***
فرار تیم قلعه‌نویی از شکست خانگی
دیدار تیم‌های گل‌گهر سیرجان و مس رفسنجان در چارچوب هفته هفدهم لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور با تساوی به پایان رسید. در ادامه هفته هفدهم مسابقات فوتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور تیم‌های گل‌گهر سیرجان و مس رفسنجان در داربی کرمان در ورزشگاه شهید سلیمانی سیرجان به مصاف هم رفتند که این دیدار با تساوی 2 - 2 به پایان رسید. میثم تیموری و محسن آذرباد در دقایق 38 و 42 مس را در نیمه اول پیش انداختند اما امین قاسمی‌نژاد از روی نقطه پنالتی در دقیقه 53 و آرمین سهرابیان در دقیقه 3+90 برای گل‌گهر در نیمه دوم گلزنی کردند تا تیم تحت هدایت امیر قلعه‌نویی از یک شکست خانگی نجات یابد. گل‌گهر با این یک امتیاز 30 امتیازی شد و جای استقلال را در رده سوم جدول لیگ برتر گرفت و مس رفسنجان نیز با 24 امتیاز در رده ششم ایستاد.
***
راز بزرگ ساوتگیت فاش شد
گرت ساوتگیت با وجود اینکه تیمش را به نیمه‌نهایی جام‌جهانی ۲۰۱۸ و فینال یورو ۲۰۲۰ رسانده بود، به استعفا از سرمربیگری انگلیس فکر می‌کرد. به گزارش RMC، انگلیس قبل از ورود به قطر با مشکل مواجه شد و بازیکنان این تیم پس از باخت ۴ بر صفر در خانه مقابل مجارستان در لیگ ملت‌ها در ژوئن هو شدند. ساوتگیت سپس به این فکر کرد که اعلام کند جام‌جهانی آخرین تورنمنت او خواهد بود تا حمایت بیشتری داشته باشد. ساوتگیت به بی‌بی‌سی اسپورت گفت: من هرگز نمی‌خواهم در موقعیتی قرار بگیرم که حضور من تاثیر منفی بر تیم داشته باشد. نخستین چیزی که شما به عنوان یک مربی می‌خواهید این است که حضورتان تفرقه‌انگیز نباشد و مانع عملکرد تیم شما نشود. ساوتگیت انگلیس را به مرحله یک‌چهارم نهایی جام‌جهانی در قطر هدایت کرد؛ جایی که آنها به فرانسه باختند. این مربی در یورو ۲۰۲۴ نیز سرمربی انگلیس است و قرارداد فعلی سرمربی انگلیس تا سال ۲۰۲۴ اعتبار دارد. این مربی ۵۲ ساله گفت: حذف شدن در مرحله یک‌چهارم نهایی بسیار سخت بود اما حمایت بازیکنان و هواداران فوق‌العاده بود. ساوتگیت از سال ۲۰۱۶ سرمربی تیم‌ملی انگلیس است. او سال ۲۰۱۸ این تیم را در جام‌جهانی روسیه به مقام چهارم رساند و در مسابقات یورو ۲۰۲۰ سال گذشته انگلیس در ضربات پنالتی فینال را به ایتالیا واگذار کرد. این باعث می‌شود این مربی موفق‌ترین مربی انگلیس پس از سر آلف رمزی باشد که این تیم را سال ۱۹۶۶ قهرمان جهان کرد. در آستانه جام جهانی، ساوتگیت به دلیل عملکرد ضعیف انگلیسی‌ها در لیگ ملت‌ها و سقوط به دسته B مورد انتقاد قرار گرفت و توماس توخل، سرمربی آلمانی به عنوان جانشین او معرفی شده بود.

Page Generated in 0/0050 sec