printlogo


کد خبر: 259451تاریخ: 1401/11/8 00:00
بازگشت بزرگ استقلال به کورس قهرمانی با زدن 4 گل به ملوان
کباب قو

استقلال بعد از ۲ باخت متوالی در لیگ برتر این بار برابر ملوان با ارائه یک بازی برتر به پیروزی پرگل  دست یافت تا از زیر فشار خارج شود. هفته هفدهم لیگ برتر فوتبال با انجام ۲ مسابقه روز پنجشنبه آغاز شد که در یکی از دیدارها تیم استقلال به مصاف ملوان انزلی رفت و با نتیجه ۴ بر صفر به پیروزی رسید. در این بازی که به میزبانی ورزشگاه آزادی تهران و با قضاوت سیدمهدی سیدعلی برگزار شد، پدرام قاضی‌پور (۳۶ - گل به خودی)، محمد محبی (۴۴)، ارسلان مطهری (۷۶) و روزبه چشمی (۸۶) برای استقلال گلزنی کردند. به این ترتیب آبی‌پوشان پس از ۳ هفته ناکامی در لیگ برتر مجددا به پیروزی رسیدند تا این برد را با حدود هزار تماشاگر خود در ورزشگاه جشن بگیرند. استقلال با این برد ۳۰ امتیازی شد.
* نیمه نخست و برتری قاطع استقلال
تیم ملوان با وجود حضور هواداران استقلال در ورزشگاه، بازی را هجومی و با قدرت آغاز کرد. بهترین فرصت ملوان روی ضربه پدرام قاضی‌پور به دست آمد؛ ضربه‌ای که پس از برخورد با داسیلوا، مدافع استقلال تغییر جهت داد و در آستانه ورود به دروازه بود که روزبه چشمی توپ را از دروازه به بیرون بازگرداند. البته در تصاویر تلویزیونی مشخص نبود آیا تمام توپ از خط دروازه استقلال عبور کرده است یا نه. در ادامه استقلال بر بازی مسلط شد و با عملکرد و دوندگی بیشتر هافبک‌هایش نبض بازی را در دست گرفت. فشار آبی‌پوشان بتدریج بیشتر شد تا جایی که روی نفوذ مهدی قائدی از سمت راست دفاع ملوان و ارسال عرضی توپ به دهانه دروازه، پدرام قاضی‌پور که روی زمین افتاده بود به اشتباه دروازه تیم ملوان را باز کرد. این پایان کار در نیمه نخست نبود، چرا که این بار نوبت سعید مهری بود که با نفوذ از سمت راست دفاع ملوان و ارسال توپ برای محمد محبی، این بازیکن را روی قوس محوطه جریمه ملوان صاحب موقعیت خوبی کرد. محبی هم با یک شوت محکم گل دوم تیم ریکاردو ساپینتو را به ثمر رساند.
* نیمه دوم؛ ملوان حرفی برای گفتن نداشت
مازیار زارع، سرمربی ملوان بعد از عملکرد ضعیف خط دفاعی‌اش، با شروع نیمه دوم ۳ تعویض همزمان انجام داد تا تیمش را تقویت کند اما شرایط بازی تغییر نکرد و استقلال با همان قدرت نیمه اول به حملاتش ادامه داد. تمرکز حملات استقلال همانند ۴۵ دقیقه اول روی استفاده از فضاهای پشت دفاع ملوان و نفوذ از سمت راست خط دفاع سفیدپوشان بود. دقیقه ۶۰ روی همین برنامه بود که مهدی قائدی بار دیگر روی یک ضد حمله تا دروازه ملوان هم پیش رفت و در موقعیت تک به تک قرار گرفت اما ضربه او با اختلاف کم به اوت رفت. استراتژی استقلال برای ضربه زدن به «قوی سپید» روی همان اصل ادامه داشت تا بار دیگر آبی‌ها به گل برسند؛ آن هم توسط ارسلان مطهری. نفوذ رضا میرزایی از سمت راست دفاع ملوان و پاس در عرض او، با اشتباه ایمان صادقی دروازه‌بان ملوان در خروج مواجه شد و توپ پس از برخورد با مطهری به گل سوم تبدیل شد. اما این هم پایان کار نبود و استقلال دست از بازی هجومی
برنداشت؛ تا جایی که روزبه چشمی دقیقه ۸۶ ارسال سعید مهری را با یک ضربه سر زیبا به گل چهارم تبدیل کرد.
* اخراج نشدن بازیکن ملوان باورنکردنی بود
سرمربی تیم فوتبال استقلال با بیان اینکه این تیم ۱۱ امتیاز با اشتباهات داوری از دست داده است، به تمجید از ۲ بازیکن تیمش پرداخت و دلیل بازی ندادن به سجاد شهباززاده را توضیح داد. ریکاردو ساپینتو در پایان این بازی گفت: تیم ما خیلی خوب بازی ‌کرد و خوب موقعیت ‌ساخت. قضاوت داور در چند صحنه خوب نبود. قابل باور نبود؛ باید یک کارت قرمز به بازیکن ملوان می‌داد، چون ارسلان مطهری را زد در حالی که وی با دروازه‌بان تک به تک بود. نمی‌فهمم چرا کارت قرمز نداد. به تیم گفتم عصبی نشوید و تمرکز داشته باشید. وی درباره تاثیر این برد برای کسب عنوان قهرمانی و خوشبینی هواداران یادآور شد: ما سخت کار می‌کنیم. دنبال برد در هر بازی هستیم. قبلا هم گفته‌ام به نظرم تا الان ۱1 - ۱0 امتیاز به خاطر اشتباهات داوری از ما گرفته‌اند. اگر این اشتباهات نبود الان صدر بودیم. همیشه نشان می‌دهیم کیفیت خوبی داریم ولی نمی‌توانیم تنهایی پیروز شویم. در بازی قبل لایق باخت نبودیم. جنگیدیم. مقابل همه جنگیدیم. به این باور رسیده‌ایم می‌توانیم بهتر شویم و تا آخرش هم می‌جنگیم. ساپینتو درباره عملکرد خوب سیلوا و چشمی در قلب خط دفاعی گفت: مرادمند مصدوم است و عارف غلامی هم در حال بازگشت است. امیدوارم سریع بازگردند، چون به همه آنها نیاز دارم. همه بازیکنان شانس دارند بازی کنند. تا الان فقط فکر کنم سینا بازی نکرده است. در زمان مناسب به او هم میدان می‌دهم. دوست دارم همه بازیکنانم را داشته باشم. سرمربی استقلال درباره وضعیت سجاد شهباززاده و اینکه چرا امروز به او بازی نرسید، گفت: گاهی سجاد تعویض می‌شود و گاهی آرمان و رضا. هر بازی مشخصات خودش را دارد. بعضی بازی‌ها به سجاد بازی می‌رسد یا نفرات دیگر. همیشه دنبال این بودم که در بهترین زمان بهترین بازیکنان را به زمین بفرستم. نمی‌توانم همه را به زمین بفرستم. دوست دارم با همه تیم عادل و منصف باشم. از همه آنها راضی هستم. آنها حرفه‌ای هستند.
***
شکست یک بر صفر پرسپولیس مقابل فولاد در اهواز
شوک به صدرنشین
آخرین دیدار از هفته هفدهم بین تیم‌های فوتبال فولاد و پرسپولیس در ورزشگاه اختصاصی و البته خالی از تماشاگر تیم اهوازی برگزار شد که با برتری یک بر صفر قرمزپوشان جنوبی به پایان رسید. روبرتو تورس در دقیقه ۲۳ برای فولاد گل زد. سرخپوشان تهرانی که از نتایج رقم‌خورده در این هفته خبر داشتند و سایه سپاهان، استقلال و گل‌گهر را همچنان بالای سر خود می‌دیدند برای زیاد کردن فاصله‌شان گام به میدان گذاشتند اما یک بازیکن اسپانیایی تازه‌وارد که نخستین بازی خود را برای فولاد انجام می‌داد، شوک بدی به گل‌محمدی و تیمش وارد کرد. در شرایطی که بازی متعادل دنبال می‌شد و ۲ تیم موقعیت‌های کمی روی دروازه‌ها ایجاد می‌کردند، در دقیقه ۲۳ ارسال دقیق احسان پهلوان درون محوطه جریمه پرسپولیس با ضربه حرفه‌ای و زیبای روبرتو تورس همراه شد تا توپ بر خلاف زاویه جاگیری علیرضا بیرانوند به تور دروازه سرخپوشان بوسه بزند. بعد از این گل روند بازی تغییر کرد و فولاد عقب نشست تا بتواند از گل زده‌اش مراقبت کند و گل‌محمدی در دقیقه ۳۸ شیخ دیاباته را به جای نعمتی به میدان فرستاد تا روند بازی را تغییر دهد اما ثمری نداشت و مشکی‌پوشان تهرانی نیمه اول را با شکست به رختکن رفتند. نیمه دوم با بازی یکطرفه سرخپوشان آغاز شد اما در همان دقیقه اول علیرضا بیرانوند با یک اشتباه عجیب دروازه‌اش را به خطر انداخت ولی مدافعان پرسپولیس به کمکش آمدند و توپ را از روی خط دروازه دفع کردند تا خروج بی‌موقع و اشتباه گلر تیم ملی تیر خلاص را به تیمش نزند. در ادامه موعود بنیادی‌فر سوت‌های زیادی را برای ۲ تیم به صدا درآورد که قضاوت او مورد انتقاد نیمکت‌نشینان فولاد قرار گرفت و در نهایت جواد نکونام در دقیقه ۵۸ با دریافت دومین کارت زرد از روی نیمکت اخراج شد تا بازی را از روی سکوها تماشا کند. دقایق باقی‌مانده با بازی یک‌نیمه‌ای دنبال شد و پرسپولیس در زمین فولاد خیمه زد و پاس‌های پرتعدادی را بین بازیکنانش رد و بدل کرد اما در ایجاد موقعیت ناکام بود و نتوانست خطر جدی روی دروازه حریف به وجود بیاورد. تعویض‌های یحیی گل‌محمدی برای زهردارتر شدن حملات تیمش هم خیلی اثرگذار نبود. هر چه بازی به دقایق پایانی نزدیک‌تر می‌شد، استرس روی بازیکنان تیم تهرانی بیشتر می‌شد و ارسال‌های بلند در دستور کار سرخپوشان قرار می‌گرفت. پرسپولیس با وجود این شکست با ۳۵ امتیاز صدرنشین باقی ماند اما فاصله‌اش با سپاهان به ۲ امتیاز رسید تا تن صدرنشین به لرزه در آید و موقعیتش برای دیدارهای آینده به خطر بیفتد. فولاد هم ۲۴ امتیازی شد. 
* پنالتی پرسپولیس مقابل فولاد گرفته نشد؟
کارشناس داوری می‌گوید خطایی که روی مهاجم پرسپولیس مقابل فولاد صورت گرفت، پنالتی بود اما داور نتوانست آن صحنه را ببیند. حیدر سلیمانی درباره صحنه‌ای که پرسپولیسی‌ها معتقد بودند پنالتی به سودشان گرفته نشده است، ‌اظهار داشت: در دقیقه‌ 86 بازی مدافع فولاد همان‌طور که در صحنه مشخص بود پای شیخ دیاباته را زد و علت سرنگونی مهاجم پرسپولیس هم همین بود اما داور نتوانست آن صحنه را ببیند. 

Page Generated in 0/0066 sec