printlogo


کد خبر: 259456تاریخ: 1401/11/8 00:00
اخبار

سردار عباسعلی محمدیان رئیس پلیس تهران شد
با حکم سردار احمدرضا رادان فرمانده کل انتظامی کشور، سردار عباسعلی محمدیان فرمانده انتظامی تهران بزرگ شد. سردار عباسعلی محمدیان با حکم سردار رادان به عنوان فرمانده جدید انتظامی تهران بزرگ انتخاب شد و سردار رحیمی به عنوان رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا منصوب شد. سردار محمدیان پیش از این فرمانده انتظامی استان البرز و رئیس پیشین پلیس آگاهی تهران بوده است. وی از سال‌ 86 تا 96 به مدت 10 سال رئیس پلیس آگاهی تهران بوده است؛ سردار محمدیان در مراسم خداحافظی با مجموعه پلیس آگاهی در سال 96 به زمین‌گیر کردن باندهای تبهکاری در دوران خدمتش اشاره کرد. سردار محمدیان بعد از حضور 10 ساله در مجموعه پلیس آگاهی اعلام کرد توانسته با باندهای تبهکاری مقابله کند و آمار جرم و جنایات مربوط به این حوزه را کاهش داده است. وی در بخشی از سخنان پایانی‌اش در این مراسم گفته بود: «این تغییرات شروع شد و اکنون احساس می‌کنیم بعد از ۲ سال، اشراف نسبی روی جرم و مجرمان پیدا شده و بهره‌ آن هم به پلیس رسید و هم کمک‌حال دستگاه قضا شده است». به گزارش تسنیم، با بازگشت دوباره سردار محمدیان به مجموعه فرماندهی انتظامی تهران بزرگ انتظار می‌رود در زمینه سرقت‌های به عنف، جرائم خشن، برخورد با اراذل و اوباش همچنین کاهش جرائم خرد، تغییرات و اخبار بسیار خوبی را شاهد باشیم. همچنین مراسم تودیع سردار رحیمی و معارفه سردار محمدیان به‌زودی برگزار می‌شود. 
***
دستگیری کلاهبردار اینترنتی ۴ میلیاردی با ۳۹ شاکی
فرمانده انتظامی کوهدشت از دستگیری یک متهم و کشف ۴ میلیارد ریال کلاهبرداری اینترنتی و شناسایی ۳۹ شاکی در این شهرستان خبر داد. علی امانی اظهار کرد: در پی نیابت قضایی از استان‌های همجوار مبنی بر کلاهبرداری اینترنتی از ۳۹ شهروند به مبلغ ۴ میلیارد ریال، مراتب در دستور کار مأموران پلیس فتای کوهدشت قرار گرفت. وی افزود: در تحقیقات انجام شده مشخص شد کلاهبردار اینترنتی در قالب فروشنده دوره‌گرد با کپی گرفتن از کارت بانکی شهروندان، با این ترفند و با خالی کردن حساب آنان اقدام به کلاهبرداری کرده است. امانی گفت: مأموران با انجام کارهای اطلاعاتی و پلیسی، این کلاهبردار را در کوهدشت شناسایی و دستگیر کردند و ۴ میلیارد ریال مبلغ کلاهبرداری‌شده از وی کشف شد. فرمانده انتظامی کوهدشت در پایان از شهروندان خواست هنگام خرید و استفاده از دستگاه‌های کارتخوان مراقب کلاهبرداران اینترنتی باشند و رمز کارت بانکی خود را در اختیار دیگران قرار ندهند. 
***
با حضور مدیرکل کمیته امداد استان تهران انجام شد
اهدای ۱۳۴ سری جهیزیه به نوعروسان نیازمند در استان تهران
در مراسمی با حضور مدیرکل کمیته امداد استان تهران ۱۳۴ سری جهیزیه به‌صورت همزمان در سراسر کشور به نوعروسان نیازمند و زوجین تحت حمایت کمیته امداد استان تهران اهدا شد. مراسم توزیع ۴۲ هزار سری جهیزیه برای نوعروسان نیازمند در آستانه فرا رسیدن دهه مبارک فجر به‌صورت همزمان در سراسر کشور برگزار شد. این مراسم در جهت اهدای ۱۳۴ سری جهیزیه به نوعروسان تحت حمایت استان تهران برپا شد. سیدابوالفضل پرپنچی، مدیرکل کمیته امداد استان تهران در این مراسم که به صورت نمادین در شهرستان شهریار برگزار شد، با تقدیر از نقش خیران و مردم نیکوکار گفت: بخش قابل توجهی از هزینه تهیه جهیزیه‌، توسط خیران تأمین و در کنار آن از کمک‌های بنیاد مستضعفان نیز استفاده شده است. وی با بیان اینکه جهیزیه‌های اهدا شده شامل ۵ قلم کالای اساسی و ضروری زندگی است، افزود: این اقلام شامل یخچال فریزر، ماشین لباسشویی، اجاق گاز، تلویزیون و جاروبرقی است و ارزش هر سری بیش از ۲۰ میلیون تومان برآورد شده است. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی کمیته امداد، پرپنچی یادآور شد: در مرحله پیشین نیز در ۱۷ مهرماه سال جاری ۷۹۶ سری جهیزیه به مددجویان تهرانی همزمان با ولادت باسعادت حضرت محمد‌(ص) و امام جعفر صادق‌(ع) اهدا شد. 
***
بازدید دادستان تهران به همراه ۲۰۰ قاضی از زندان تهران بزرگ
دادستان تهران به همراه ۲۰۰ نفر از قضات نواحی دادسراهای تهران و شهرستان‌های استان تهران و رؤسای دادگاه‌های بخش‌های تهران، از زندان تهران بزرگ بازدید کرد. علی صالحی، دادستان عمومی و انقلاب تهران پیرو تاکید رئیس قوه‌قضائیه مبنی بر بازدید مسؤولان قضایی از زندان‌ها، پنجشنبه 6 بهمن به همراه 200 نفر از قضات نواحی دادسراهای تهران از زندان بزرگ تهران بازدید کرد و ضمن استماع درخواست‌های مددجویان به صورت چهره به چهره با آنها دیدار و دستورات مقتضی را صادر کرد. صالحی در ابتدای این بازدید در نشست با دادستان‌های عمومی انقلاب شهرستان‌های استان تهران و روسای دادگاه‌های عمومی بخش استان تهران، اظهار کرد: یکی از وظایف دستگاه قضایی در حوزه زندان‌ها و زندانیان نظارت بر جمعیت زندان‌ها، ملاقات با زندانیان‌ها، بررسی مشکلات و رسیدگی به درخواست‌های آنها است. وی افزود: دستگاه قضایی لازم می‌داند از لحاظ مدیریتی و نظارتی، شاخص‌هایی را که مدنظر است مورد کنترل و ارزیابی قرار دهد تا اگر زندانی طبق قانون خواسته‌های قانونی، تخفیف مجازات، اعسار و سایر تخصیصات قانونی را دارد، قضات درخواست‌ها را مشاهده، بررسی و در این رابطه تصمیم‌گیری کنند. وی در ادامه گفت: به مناسبت سالروز پیروزی انقلاب اسلامی قضات در اسرع وقت درخواست زندانیانی را که مشمول تخصیصات قانونی می‌شوند رسیدگی کنند و به این مهم توجه داشته باشند که قرار تأمین مناسب برای زندانیان در نظر بگیرند. در این بازدید با تمام زندانیان ملاقات چهره به چهره انجام شد و پس از بررسی درخواست‌های آنها دستورات لازم را صادر کردند. 

Page Generated in 0/0111 sec