printlogo


کد خبر: 259477تاریخ: 1401/11/8 00:00
اخبار

سردار تنگسیری: 
اگر امنیت ما را نشانه بگیرند به همان اندازه خسارت می‌بینند
سردار دریادار علیرضا تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران در یادواره شهدای منطقه بردخون و سردار شهید یوسف بردستانی فرمانده گردان کمیل تیپ حضرت امیر‌(ع) اظهار داشت: به دشمن زبون‌ به صراحت می‌گوییم قطعا اگر آرامش و امنیت ملت ما را نشانه بگیرد در همان سطح و بیشتر خسارت خواهد دید، شک نکنید. این راهبرد و شیوه دفاعی انقلاب اسلامی است که «اگر دشمن یکی بزند 10‌تا می‌خورد و زمان بزن در‌رو دیگر تمام شده است»؛ ما برای حفظ امنیت و استقلال ملت و نظام مقدس جمهوری اسلامی با هیچ‌کس شوخی نداریم؛ ما سرباز ولایتیم و انقلابی عمل می‌کنیم، ما به این سربازی در رکاب ولایت و جان فدایی مردم و خادم آنها باشیم، افتخار می‌کنیم. 
***
واکنش فرمانده ناو سبلان در سال ۶۷
به توهین اخیر کریمی به شهدای ارتش
امیر دریادار عبدالله معنوی، فرمانده ناوشکن سبلان در دوران دفاع‌مقدس طی یادداشتی، به استوری توهین‌آمیز اخیر علی کریمی، مزدور دشمنان ایران درباره شهدای نیروی دریایی ارتش در مواجهه با ناوگان آمریکا در سال ۱۳۶۷ واکنش نشان داد و نوشت: من سرباز ایرانی، خود به عنوان فرمانده ناوشکن سبلان در درگیری با ناوگان آمریکا در ۲۹ فروردین ۶۷ با همه اعتقاد و علاقه‌ام به خاکم و عقیده‌ام می‌نویسم. خیلی خلاصه در جواب آقای علی کریمی عرض کنم که ایشان خود می‌توانند از آمریکایی‌ها سوال کنند که اگر جای ما با آنها در این درگیری عوض می‌شد، آیا جرأت حضور در دریا را داشتند؟ شاید آقای علی کریمی که در سال‌های جنگ بچه‌ای بیش نبود، نداند ولی ملت ایران آگاه است که نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران نه تنها در همان ماه‌های اول جنگ، سرنوشت نیروی دریایی رژیم بعث عراق را در‌هم پیچید، بلکه در طول جنگ تحمیلی هم به ‌رغم تمام کمک‌ها و تلاش‌های شرق و غرب و دولت‌های حاشیه جنوبی خلیج‌فارس، آن امنیت لازم را در خلیج‌فارس برقرار کرد تا هیچ‌گاه شرایطی که ایران در طول جنگ‌های اول و دوم جهانی به ‌رغم بی‌طرفی در جنگ با آن مواجه بود، حاصل نشود. اما درباره درگیری با ناوگان آمریکا اعلام کنم که هیچ‌گاه نه دولت آمریکا و نه ناوگان دریایی آمریکا به طور علنی وارد جنگ نشدند، یعنی آمریکایی‌ها حتی جرأت پخش یک اعلامیه ساده را هم نداشتند که بگویند آماده جنگ هستند. بنابراین در روز موعود، عملیاتی را پایه‌ریزی کردند که از لحاظ تخصصی و دیدگاه دریایی جز عملیات تروریستی نام دیگری را نمی‌توان روی آن گذاشت! یعنی اگر ناوگان آمریکا جرأت اعلام هرگونه عمل خصمانه‌ای داشت، حالا ‌باید آقای علی کریمی در عزای نابودشدگان آمریکایی قلم‌فرسایی می‌کرد.
***
سردار نقدی: 
تروریست‌های کومله و دموکرات 40‌هزار نفر را در کردستان شهید کردند
معاون هماهنگ‌کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در یک برنامه تلویزیونی، بر لزوم ارتقای آگاهی جوانان درباره فعالیت‌های گروهک‌های تجزیه‌طلب تأکید کرد و گفت: دموکرات و کومله همان گروه‌هایی هستند که بعد از انقلاب بلافاصله آمدند و شروع کردند به درگیری مسلحانه و حمله به پادگان‌ها و در شرایطی که هنوز نیروهای انقلابی مستقر نشده بودند، اسلحه‌های پادگان‌ها را گرفتند، اینها افرادی بودند که در چند دهه از طرف اروپا برای چنین روزهایی تربیت شده بودند. 
سردار محمدرضا نقدی با اشاره به اقدامات گروهک‌های تروریستی دموکرات و کومله تصریح کرد: این گروهک‌ها تا قبل از انقلاب در حد بیانیه معارض بودند ولی تا وضعیت به هم ریخت، سریع به اینها دستور دادند حرکت‌های خود را آغاز کنند. ما نزدیک به ۴۰ هزار شهید در کردستان دادیم. آنها جنایتکارانه‌ترین رفتار را درست مثل داعش با مردم داشتند. 
وی در پاسخ به این سوال که «اگر جنگ تمام‌عیاری علیه جمهوری اسلامی انجام شود، ما می‌توانیم از ادواتی که ساختیم استفاده کنیم و اصلاً چنین جنگی پیش‌بینی می‌شود» اظهار کرد: جنگ تمام‌عیار را کسی پیش‌بینی نمی‌کند، به دلیل اینکه قدرت‌های بزرگ ضربه شست انقلاب اسلامی را چشیدند و می‌دانند اگر وارد چنین جنگی شوند، چه بلایی بر سرشان خواهد آمد. آنها نتوانستند افغانستان و عراق را با وجود امکان نفوذ و نقطه ضعف‌های فراوان جمع کنند، بنابراین حتی فکر این را هم نمی‌کنند که دست به چنین اقدامی بزنند اما اگر چنین درگیری هم به فرض به وقوع بپیوندد، ظرفیت‌های انقلاب اسلامی خیلی فراتر از حد مرزهای خودش است. 
معاون هماهنگ‌کننده سپاه عنوان کرد: سلاحی که به کار می‌رود اگر دشمن امکان خنثی‌سازی آن را داشته باشد، می‌شود سلاح متعارف و در حد بازدارنده نیست اما وقتی سلاحی وارد میدان می‌کنید که او توان مقابله با آن را ندارد، تا درصد بالایی قدرت مقابله هم در دشمن نیست، این سلاح معادله را عوض می‌کند و این بازدارندگی است. 
وی افزود: بازدارندگی آنها در بمب اتم است اما ما موشک بالستیک درست کردیم که در عرض ۸ ثانیه در موضع اصابت از هر پدافندی عبور می‌کند. این موشک هم نقطه‌زن و از اختراعات جمهوری اسلامی است. در دنیا هیچ‌کدام از موشک‌های بالستیک نقطه‌زن نبودند جز یک موشک اسکندر روسیه که ۳۰۰ کیلومتر هم بیشتر برد نداشت.

Page Generated in 0/0060 sec