printlogo


کد خبر: 259492تاریخ: 1401/11/9 00:00
اخبار

شورای هنری سروقامتان تهران معرفی شد
ویژه‌برنامه سروقامتان تهران از حضور و همراهی هنرمندان صاحبنام هنرهای تجسمی در ترکیب شورای هنری این رویداد بهره‌مند شده است. به گزارش «وطن امروز»، استادان غلامعلی طاهری، مصطفی گودرزی و محمدرضا دوست‌محمدی در ترکیب شورای هنری این برنامه میدانی حضور دارند تا ساماندهی امور هنری مرتبط با این پروژه شامل انتخاب و معرفی هنرمندان مدعو، انتخاب دیوارها، برنامه‌های نمایشگاهی و اجرای دیوارنگاره‌ها با نظارت این شورا انجام شود. در این رویداد که با هدف پاسداشت مقام شهدا و زنده نگاه‌داشتن یاد و نام اسطوره‌های ایران اسلامی ساماندهی شده است، هر کدام از مناطق پایتخت با ابردیواری به نام شهدای منطقه مزین می‌شود. 22 هنرمند طراح و نقاش صاحبنام کشور در این رویداد دعوت شده‌اند تا متناسب با رویکرد این پروژه میدانی طرح‌های خود را آماده و ارائه کنند. طرح‌های این هنرمندان پس از انتخاب دیوارها و جانمایی نام شهدای هر منطقه توسط گروه‌های اجرایی نقاشی دیواری روی دیوارهای منتخب پیاده‌سازی و بعد از امضای هنرمند صاحب اثر به عنوان اثر هنری به خانواده شهدا و مردم شریف همان منطقه تقدیم می‌شود. گفتنی است؛ ویژه برنامه سروقامتان تهران توسط سازمان زیباسازی شهر تهران و با همکاری مؤسسه فرهنگی - هنری نام به عنوان دبیرخانه هنری و اجرایی این رویداد میدانی به زودی در مناطق بیست‌ودوگانه تهران برگزار خواهد شد.
***
نمایشگاه آثار حسن روح‌الامین در روسیه برپا می‌شود
نمایشگاهی متشکل از نقاشی‌های حسن روح‌الامین روز ۱۵ بهمن همزمان با سالروز ولادت حضرت علی(ع) در شهر مسکو دایر خواهد شد. به گزارش «وطن امروز»، نمایشگاهی متشکل از ۱۴ اثر نقاشی حسن روح‌الامین به دعوت موزه هنرهای شرقی وزارت فرهنگ فدراسیون روسیه و رایزن فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران، در روز ۱۵ بهمن مصادف با ولادت حضرت علی‌بن ابی‌طالب علیه‌السلام در شهر مسکو برگزار خواهد شد. نمایشگاه آثار حسن روح‌الامین در شهر مسکو تا ۶ فروردین سال ۱۴۰۲ در معرض دید علاقه‌مندان خواهد بود. حسن روح‌الامین نیز در ۱۰ روز اول نمایشگاه حضور خواهد داشت. روح‌الامین همچنین در روز ولادت حضرت علی(ع) یک اثر مرتبط با ایشان خلق خواهد کرد.
***
اعلام زمان آغاز بلیت‌فروشی جشنواره فیلم فجر
بلیت‌‌فروشی فیلم‌های جشنواره فجر ۱۴۰۱ به صورت آنلاین از دوشنبه ۱۰ بهمن آغاز می‌شود. به گزارش «وطن امروز»، طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در کمیته امور نمایش جشنواره، فروش بلیت فیلم‌های جشنواره برای مردم از ساعت ۱۰ روز دوشنبه مورخ ۱۰ بهمن‌ماه ۱۴۰۱ آغاز خواهد شد.
امکان خرید بلیت فیلم‌های جشنواره برای هر شماره تلفن همراه در هر سامانه‌ فروش بلیت، تعداد ۴ قطعه بلیت از هر فیلم خواهد بود، البته لازم به یادآوری است، بلیت‌های خریداری شده امکان ابطال یا تعویض ندارند، بنابراین تماشاگران باید با دقت نظر کافی در زمان خرید بلیت به انتخاب سینما، سالن و سانس نمایش اقدام کنند.
به منظور سهولت در خرید و امکان خدمات‌دهی مطلوب به تماشاگران عزیز، مرکز تماس سامانه‌های فروش بلیت (مندرج در سامانه‌ها)، روزانه از ساعت ۹ الی ۲۳ پاسخگوی تماس‌های تلفنی مخاطبان خواهند بود. بدیهی است زمان فروش بلیت فیلم‌های جشنواره در استان‌ها، متعاقباً اعلام خواهد شد. زمانبندی بلیت‌فروشی آثار بخش بین‌الملل جشنواره نیز متعاقبا اعلام می‌شود.
***
مدیر انجمن عکاسان انقلاب و دفاع‌مقدس منصوب شد
با حکم رئیس بنیاد فرهنگی روایت فتح، محمدحسین حیدری به سمت مدیر انجمن عکاسان انقلاب و دفاع‌مقدس منصوب شد. به گزارش «وطن امروز»، محمدحسین حیدری با حکم سیدمحمد نادری، رئیس بنیاد فرهنگی روایت فتح به‌عنوان مدیر انجمن عکاسان انقلاب و دفاع‌مقدس منصوب شد.
در بخشی از این حکم آمده است:
نظر  به تعهد، تخصص و تجربیات  شما، به موجب این حکم جنابعالی را  به سمت «مدیر انجمن عکاسان انقلاب و دفاع مقدس» منصوب می‌نمایم.
امید است با استعانت از خداوند متعال و نصب‌العین قرار دادن تقوا و جهاد در راه خدا، در راستای تحقق آرمان‌های مؤسس شجره طیبه بسیج و معمار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) و راه نورانی شهدا، در پرتو عنایات خاصه حضرت ولیعصر(عج) و منویات ولی امر مسلمین و فرمانده معظم کل قوا حضرت امام خامنه‌ای عزیز (مدظله‌العالی) بتوانید با بهره‌گیری  از امکانات مادی و معنوی  با همت و تلاش هر چه بیشتر در راستای  پیشبرد اهداف والای بنیاد فرهنگی روایت فتح قدم بردارید.
موفقیت شما را از خداوند منان خواهانم. محمدحسین حیدری دارای مدرک درجه یک هنری از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و نشان عالی هنرهای تجسمی فجر است. همچنین چند عنوان کتاب عکس نفیس از جمله «عکاسان جنگ؛ محمدحسین حیدری» و «لا اله الا الله» (از حضور در 23 عملیات جنگ عراق علیه ایران) از او به انتشار رسیده است.
پیش از این مجتبی کوچکی 4 سال مدیریت انجمن را عهده‌دار بود.

Page Generated in 0/0057 sec