printlogo


کد خبر: 259542تاریخ: 1401/11/10 00:00
هم‌اندیشی‌های متفاوت در تئاتر فجر امسال برگزار می‌شود
اتحادی برای گسترش تئاتر در جهان اسلام

هم‌اندیشی بین‌المللی اتحادیه تئاتر جهان اسلام در قالب چهل‌ویکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر صبح دیروز ۹ بهمن برگزار شد. به گزارش «وطن‌امروز»، سالن مشاهیر مجموعه تئاتر شهر صبح یکشنبه ۹ بهمن میزبان همایش بین‌المللی اتحادیه تئاتر جهان اسلام چهل‌ویکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر بود. صادق رشیدی، دبیر همایش در ابتدای این همایش ضمن خوشامدگویی به حاضران، گفت: نخستین همایش کار خود را آغاز کرده و امیدواریم باعث گسترس روابط ملل اسلامی و توسعه تئاتر در جهان اسلام شود. 
سپس کاظم نظری، مدیرکل هنرهای نمایشی نیز اظهار کرد: امیدواریم در این هم‌اندیشی اتفاقات خوبی رخ دهد و باعث شکل‌گیری اتحادیه تئاتر جهان اسلام شود، زیرا جای آن خالی است. امیدواریم این اتحادیه بتواند مقر، شیوه‌نامه، اساسنامه و اعضا داشته باشد تا برنامه‌ریزی برای گسترش تئاتر در جهان اسلام را رقم بزند. در ادامه با حضور کاظم نظری و کورش زارعی دبیر جشنواره تئاتر فجر پوستر هم‌اندیشی رونمایی شد. 
زارعی نیز خطاب به میهمانان خارجی حاضر در همایش گفت: از اجراها و نمایش‌های شما، هم مردم و هم مخاطبان ایران لذت بردند و امیدواریم با شکل‌گیری این اتحادیه، اتفاقی بزرگ در تئاتر جهان اسلام رخ دهد. تئاتر واسطه‌ای است تا به هم نزدیک‌تر و واحدتر شویم و صلح و دوستی را در جهان بسط و گسترش دهیم. کشورهای اسلامی در فرهنگ و سیاست و اقتصاد رشد چشمگیری در جهان داشته‌اند و تئاتر نیز باید این توسعه و پیشرفت را داشته باشد و ما با هم و در کنار هم می‌توانیم تئاتر جهان اسلام را گسترش دهیم. وی در پایان سخنان خود اظهار امیدواری کرد این اتحادیه محوری برای گردهم‌آیی هنرمندان تئاتر جهان اسلام باشد تا به انسان امروز بپردازیم و نقش‌مان را در جهان تئاتر به‌درستی ایفا کنیم. 
 

Page Generated in 0/0057 sec