printlogo


کد خبر: 259555تاریخ: 1401/11/10 00:00
قالیباف در دیدار رئیس مجلس الجزایر با اشاره به عملیات شهادت‌طلبانه شهید خیری علقم در قدس:
فلسطینی‌ها درس بزرگی به اسرائیل دادند

گروه سیاسی: رئیس مجلس شورای اسلامی که با الجزایر سفر کرده است، در دیدار ابراهیم بوغالی، رئیس مجلس الجزایر ضمن ابراز خرسندی از حضور در الجزایر گفت: مجموعه مسؤولان ایران چه در مجلس و چه دولت و چه مردم ایران نگاهی مثبت و نزدیک نسبت به مردم الجزایر و مسؤولان این کشور دارند. محمدباقر قالیباف در ادامه با بیان اینکه انقلاب ۲ کشور باعث قرابت بیشتر ملت‌ها نیز شد، گفت: امیدواریم گسترش روابط میان ۲ کشور چه در حوزه دولت و چه در حوزه پارلمان بتواند به گسترش روابط در حوزه‌های اقتصادی و فرهنگی، همچنین وحدت جهان اسلام و مبارزه با رژیم صهیونیستی و دفاع از مردم مظلوم فلسطین بینجامد. وی در ادامه با ابراز امیدواری از ثمربخشی نتیجه این اجلاس عنوان کرد: این روزها دولت‌های غربی به دنبال اسلام‌هراسی و مبارزه با مسلمانان بوده و با آتش زدن قرآن به همه مسلمانان توهین کردند، همچنین فشارهای دولت جدید اسرائیل به مردم فلسطین نیز افزایش یافته است، البته فلسطینی‌ها نیز در این روزها درس بزرگی به آنها دادند لذا امیدواریم این کنفرانس با میزبانی شما کنفرانس مؤثری برای مقابله با طراحی‌های دشمنان باشد. قالیباف در ادامه با تأکید بر اینکه قطعاً موضوع فلسطین موضوع اول جهان اسلام است، یادآور شد: ما کشورهای اسلامی باید متوجه باشیم که رژیم صهیونیستی به دنبال این است موضوع فلسطین را از دستور کار جهان اسلام خارج کند. آنها به دنبال این هستند که وحدت میان کشورهای اسلامی را بر هم ‌زده و ارتباط دولت‌های اسلامی با رژیم صهیونیستی را برقرار و آن را تابوشکنی کنند. وی افزود: دولت‌های اسلامی و بویژه امت‌ها باید به گونه‌ای هزینه این کار را بالا ببرند که هیچ دولت اسلامی جرأت برقراری ارتباط با رژیم صهیونیستی را نداشته باشد. رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان ضمن تشکر از دولت و مجلس الجزایر که در میان کشورهای عربی و اسلامی در حوزه فلسطین پیشتاز هستند، خاطرنشان کرد: امروز سوریه کشور خط مقدم جبهه مقاومت است از این رو از مواضع شما در این باره هم تشکر می‌کنیم.
* رئیس مجلس الجزایر: ما به دستاوردهای جمهوری اسلامی افتخار می‌کنیم
ابراهیم بوغالی نیز در این دیدار ضمن تشکر از حضور قالیباف برای شرکت در این اجلاس گفت: ما به دستاوردهای جمهوری اسلامی در حوزه‌های مختلف افتخار کرده و خواهان تقویت روابط میان ۲ ملت هستیم. رئیس مجلس کشور الجزایر ادامه داد: ما در سطح پارلمان‌های ۲ کشور خواهان تحکیم روابط میان یکدیگر بویژه در حوزه تجاری هستیم و اینکه مجلس شورای اسلامی و مجلس خلق ملی الجزایر بتوانند بیشتر با هم همکاری کنند. وی در ادامه آرمان فلسطین را مسأله جوهری و اصلی دانست و افزود: ما در اجلاس اتحادیه عرب که در الجزایر برگزار شد توانستیم این آرمان را به جایگاه اصلی خود به عنوان مسأله اصلی جهان اسلام بازگردانیم. بوغالی اضافه کرد: الجزایر تلاش می‌کند تا کشور فلسطین بتواند به عضویت کامل در سازمان ملل در بیاید. در این بین خواسته ما از گروه‌های فلسطینی این است که با هم متحد باشند که این اتحاد باعث قدرت آنها برای ایستادگی در برابر رژیم صهیونیستی می‌شود. وی در ادامه با بیان اینکه تمام تجاوزها علیه اسلام و قرآن‌سوزی اخیر نشان می‌دهد اسلام عین حق و حقیقت است، گفت: ما با چالش‌های اینچنینی روبه‌رو هستیم و این چالش‌ها این مسؤولیت را برای ما و همه مسلمانان می‌آورد که با جدیت تصویر درستی از اسلام نشان دهیم؛ دینی که پر از محبت است و مسلمانان در آن هیچ‌گاه نگاه خصمانه به غیرمسلمانان ندارند. رئیس مجلس کشور الجزایر در پایان با بیان اینکه باید سازوکارهایی برای حمایت از دین اسلام که یک دین برحق است بیندیشیم، ابراز داشت: دشمنان تلاش دارند از ارزش‌های دین اسلام بکاهند اما موفق نمی‌شوند لذا باید رهیافتی برای حفاظت از مسلمانان داشته باشیم. مطمئن باشید تا زمانی که ایران و الجزایر برقرار هستند، آرمان فلسطین از دستورکار کشورهای اسلامی حذف نخواهد شد.
* قالیباف: ارتباط عمیقی بین ایران و الجزایر در مبارزه با رژیم صهیونیستی وجود دارد
قالیباف روز گذشته نیز در حاشیه ملاقات‌های دوجانبه خود با رؤسای مجالس حاضر در هفدهمین اجلاس PUIC پس از دیدار با صالح قوجیل، رئیس مجلس امت الجزایر، در گفت‌وگوی کوتاه، ضمن تشکر از دعوت رئیس مجلس این کشور برای حضور در اجلاس گفت: این توفیقی برای بنده است که برای نخستین بار به الجزایر سفر کرده‌ام. ملت ما از همان دهه 70 میلادی با انقلاب آزادی‌بخش الجزایر آشنا شدند. آن زمان خود من به عنوان یک جوان انقلابی در ایران مشغول مبارزه با استبداد بودم و همراه سایر جوانان، مسائل مربوط به الجزایر و انقلاب این کشور را از طریق اخبار دنبال می‌کردیم. رئیس مجلس در ادامه با بیان اینکه ارتباط عمیقی میان ملت‌های ۲ کشور به لحاظ فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و رویکردها در مبارزه با رژیم صهیونیستی و دفاع از آرمان‌های فلسطین وجود دارد، عنوان کرد: امروز با هر ۲ رئیس مجالس ملی و سنای الجزایر دیدار داشتم و بر توسعه روابط اقتصادی و سیاسی تأکید کردم. وی اظهار داشت: امیدوارم این سفر مقدمات همکاری عمیق میان ملت‌های دو کشور به خصوص میان جوانان ۲ کشور در عرصه‌های دانش‌بنیان، توسعه مسائل اقتصادی و فنی در حوزه‌های مختلف بویژه در حوزه استارت‌آپ‌ها و پلتفرم‌هایی باشد که بتوان از طریق آن ظرفیت‌های ۲ کشور را به بروز و ظهور رساند و این نخستین دستور کار ما در کمیسیون مشترک عالی ۲ کشور در تهران خواهد بود.

Page Generated in 0/0056 sec