printlogo


کد خبر: 259556تاریخ: 1401/11/10 00:00
اخبار

ساخت بیش از ۲ هزار مدرسه در قالب طرح ملی ولایت
اجرای پویش‌های حوزه سلامت در مدارس بنیاد ۱۵ خرداد در اولویت قرار دارد. مدیرعامل بنیاد ۱۵ خرداد ستاد اجرایی فرمان امام ضمن بیان این مطلب گفت: تا امروز و در قالب «طرح ملی ولایت» ۲ هزار و ۲۸ مدرسه با ۷ هزار و ۷۵۸ کلاس درس در مناطق محروم و روستایی کشور به شکل کامل ساخته و تقدیم دانش‌آموزان این مناطق شده است. 
حمیدرضا علیان‌زادگان ادامه داد: اجرای پویش‌های حوزه سلامت از جمله پیشگیری از پوسیدگی دندان دانش‌آموزان در مدارس بنیاد ۱۵ خرداد در اولویت قرار دارد و بزودی اجرایی خواهد شد. به گفته مدیرعامل بنیاد ۱۵ خرداد، مدارس این بنیاد در ۴۰۹ شهرستان ۲۸ استان کشور احداث شده است و استان‌های کرمان، خوزستان، مرکزی، همدان و کهگیلویه‌وبویراحمد بیشترین سهم را از مدارس این بنیاد دارند. 
علیان‌زادگان درباره عملکرد بنیاد ۱۵ خرداد در حوزه مدرسه‌سازی توضیح داد: بنیاد از سال ۱۳۷۱ و در قالب «طرح ملی ولایت» اقدام به ورود به حوزه مدرسه‌سازی کرده و تا به امروز ‌هزار و ۲۶ مدرسه را در مناطق محروم کشور احداث کرده است. 
وی اظهار داشت: بنیاد ۱۵ خرداد به مناطق حاشیه‌نشین و محروم پایتخت نیز توجه ویژه داشته و ۷۲ مدرسه با ۴۰۷ کلاس درس را در ۱۷ شهرستان استان تهران به بهره‌برداری رسانده است.
***
لزوم جلوگیری از تفکیک «باغات کن»
رئیس شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر لزوم جلوگیری از تفکیک باغات کن گفت: باید باغات پیوسته محدوده کن به عنوان ریه‌های تنفسی تهران حفظ شود. مهدی چمران در یکصدوبیست‌وپنجمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران درباره ضرورت حفظ باغات محدوده کن در تهران، گفت: فضای سبز موجود در این محدوده گسترده و چند هکتاری است که به عنوان یکی از ریه‌های تنفسی تهران باید بخوبی حفظ شود.
وی افزود: هر طرحی از هر کجا که ارائه شود نباید موجب از بین رفتن باغات کن شود، چرا که این موضوع به ضرر شهر و مردم شهر خواهد بود. شهروندان محدوده کن نیز با هر طرحی که حفظ باغات این محدوده را به خطر بیندازد موافق نیستند. ما روحیات مردم متدین کن را می‌دانیم. 
رئیس شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: باغات کن نباید از بین برود و تفکیک نیز نباید بشود. باید کمک کنیم این باغات باقی بماند و از آنها استفاده بهینه‌ای داشته باشیم، البته مناطق مسکونی کن مشکلاتی دارند که باید موضوع از طریق شهرسازی حل و فصل شود.
***
انتصابات جدید در پلیس کشور
با حکم فرمانده کل انتظامی کشور انتصاب‌های جدید در فراجا انجام شد. رئیس بازرسی کل فراجا گفت: با حکم سردار احمدرضا رادان، فرمانده کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران، انتصاب‌های جدیدی در فراجا انجام شد. سردار مهدی معصوم‌بیگی با بیان اینکه انتصاب‌ها در مجموعه انتظامی کشور فرصتی برای خدمتگزاری به مردم است، اظهار داشت: با حکم  فرمانده کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران، تعدادی از مدیران سطح یک فراجا در مشاغل مدیریتی جدید منصوب شدند. 
وی با آرزوی توفیق و سربلندی برای تمام خدمتگزاران نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، آخرین تغییرات انتصابات فرماندهان و مدیران سطح یک فراجا را به شرح ذیل اعلام کرد و گفت: سرتیپ پاسدار غلامرضا رضاییان به سمت رئیس سازمان اطلاعات فراجا، سرتیپ پاسدار حسین رحیمی به عنوان رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا، سرتیپ دوم پاسدار محمدسعید منتظرالمهدی به سمت معاون فرهنگی و اجتماعی فراجا، سرتیپ دوم پاسدار عباسعلی محمدیان به عنوان فرمانده انتظامی تهران بزرگ و سرتیپ دوم مهدی حاجیان به عنوان مشاور فرمانده کل انتظامی کشور منصوب شدند. همچنین سردار سعید منتظرالمهدی با حکم فرمانده انتظامی کل کشور به‌ عنوان معاون اجتماعی فراجا منصوب شد.
***
فروش ملک آموزش‌و‌پرورش در میدان ونک برای ساخت مدرسه
رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با اشاره به اینکه ۹۳۰ مدرسه تهران براساس استانداردهای آتش‌نشانی ناایمن هستند، از فروش املاک مازاد برای ساخت مدرسه خبر داد. حمیدرضا خان‌محمدی در پاسخ به پرسش تسنیم درباره وضعیت کمبود مدرسه در استان تهران اظهار کرد: هم‌اکنون بر اساس استانداردهای آتش‌نشانی، 930 مدرسه ناایمن در شهر تهران داریم، همچنین از 104 هزار کلاس درس 40 درصد در استان تهران قرار دارد. 
وی افزود: در سفر اخیر رئیس‌جمهور به شهرستان‌های تهران مصوب شد 2500 میلیارد تومان برای مدرسه‌سازی اختصاص یابد. رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با اشاره به اینکه در میدان ونک ملک بلااستفاده‌ای داریم که می‌تواند 10 تا 12 مدرسه بزرگ برای ما احیا کند، گفت: اعلام آمادگی کردیم تا نهادها برای ما مدرسه بسازند و این ملک را تحویل آنها دهیم؛ در شهر تهران به دلیل قدیمی بودن مدارس چالش‌های بسیاری داریم. 
خان‌محمدی با اشاره به اینکه 1500 مدرسه دوشیفته در استان تهران داریم و حتی اگر بخواهیم مدارس فرسوده را تخریب و بازسازی کنیم، نمی‌دانیم دانش‌آموزان را کجا ساماندهی کنیم، ادامه داد: در شهرستان بهارستان برای رسیدن به حد استاندارد به 162 مدرسه نیاز داریم. وی ادامه داد: املاک مازاد که برای دانش‌آموزان قابل استفاده نیست به فروش می‌رسد تا مدرسه بسازیم، همچنین تقاضا داریم در بودجه به ما اوراق کوتاه‌مدت بدهند تا در قالب تهاتر بخشی از مشکلات را حل کنیم.

Page Generated in 0/0065 sec