printlogo


کد خبر: 259564تاریخ: 1401/11/10 00:00
اخبار

عرضه گوشت گرم کیلویی ۲۲۰ هزار تومان
مدیرکل نظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهاد کشاورزی از واردات و توزیع گوشت گرم وارداتی از روز گذشته (یکشنبه) در میادین و فروشگاه‌های زنجیره‌ای شهر تهران و استان البرز خبر داد.
مسعود امراللهی در گفت‌وگویی افزود: تاکنون ۳ بخش از محموله وارداتی گوشت گوسفندی و گوساله وارد بازار شده است.
مدیرکل نظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهاد کشاورزی تصریح‌ کرد: هر کیلوگرم شقه گوسفندی با قیمت۲۲۰‌ هزار تومان در میادین عرضه می‌شود.
وی گفت: گوشت گوساله گرم نیز فقط در یک فروشگاه زنجیره‌ای عرضه خواهد شد.
امراللهی اضافه‌ کرد: قیمت هر کیلوگرم گوشت گوساله مخلوط ۱۹۲ هزار تومان، چرخ‌کرده ۱۷۰ هزار تومان و سردست، ران و شقه ۲۱۵ هزار تومان است.
به گفته وی توزیع این گوشت‌ها در حال حاضر فقط در شهر تهران و استان البرز انجام می‌شود.
مدیرکل نظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهاد کشاورزی تصریح کرد: عرضه در ۲۲ میدان اصلی میوه و تره‌بار از امروز (روز گذشته) شروع شده است.
وی گفت: در تلاشیم روند واردات و توزیع گوشت گرم تا پایان اردیبهشت‌ماه سال آینده ادامه داشته باشد.
***
خاندوزی: ۲۵ هزار میلیارد تومان کالاهای اموال تملیکی تعیین ‌تکلیف شد
وزیر امور اقتصادی و دارایی از رشد ۶ برابری تعیین‌تکلیف کالاها در دولت سیزدهم خبر داد و گفت: ۲۵ هزار میلیارد تومان کالاهای اموال تملیکی که از سال‌های گذشته در انبارها مانده بود، در این دولت تعیین تکلیف شد.
خاندوزی دیروز (یکشنبه ۹ بهمن) در حاشیه جلسه مجمع عمومی سالانه سازمان اموال تملیکی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: پیرو دستور رئیس‌جمهور مبنی بر ساماندهی کالاها در انبارهای اموال تملیکی با همکاری قوه قضائیه، موفق شدیم در استان‌های پرتراکم با تجارت بالا از جمله هرمزگان، بوشهر، خوزستان و تهران تحول جدی ایجاد کنیم. وی افزود: اقدامات خوبی در کوتاه شدن زمان تعیین تکلیف کالاها انجام شد.
وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به جهش در تعیین‌تکلیف کالاهای اموال تملیکی، گفت: ۲۵ هزار میلیارد تومان کالا که از دولت‌ها و سال‌های گذشته باقی مانده بود، تعیین تکلیف شد و شاهد جهش و رشد ۶ برابری در میزان فروش کالاها و استرداد آنها هستیم.
وی تاکید کرد: با اینکه سازمان اموال تملیکی از لحاظ تعداد نیرو و هزینه در تنگنا بود اما شاهد آمار و اعداد بی‌سابقه و عملکرد درخشان هستیم که این امر نشانگر کار جهادی و همت مدیران است.
همچنین مدیرعامل سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی از فروش ۹ هزار میلیارد تومان کالاهایی که بیش از ۲۰ سال در انبارهای اموال تملیکی مانده بود خبر داد و گفت: رشد ۶ برابری فروش کالاها در دولت سیزدهم با سرعت در تعیین‌تکلیف کالاها رقم خورد.
عبدالمجید اجتهادی دیروز  با اشاره به تعیین‌تکلیف ۲۵ هزار میلیارد تومانی کالاهای این سازمان اظهار داشت: ۹۵ درصد فروش از طریق حراج‌های الکترونیکی انجام شد.
وی افزود: رویکرد سازمان اموال تملیکی حرکت از حراج‌های حضوری به سمت حراج‌های الکترونیکی است، از این رو با فراهم‌سازی زیرساخت‌های برگزاری حراج الکترونیکی در دولت سیزدهم، به دنبال شفافیت در این عرصه هستیم.
مدیرعامل سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی با اشاره به کالاهای فاسد شدنی بویژه دارو، اظهار دشت: تعیین تکلیف کالاها با رای قطعی یا با مجوز فروش مرجع رسیدگی انجام می‌شود، از این رو سازمان اموال تملیکی موظف است وضعیت کالاها را به مرجع رسیدگی اعلام کند تا مجوز دریافت کند.
***
وضعیت تولید کالاهای منتخب صنعتی در ۱۴۰۱
بررسی وضعیت تولید در ۹ ماهه امسال نشان می‌دهد از ۳۳ کالای منتخب صنعتی و معدنی، ۲۰ کالا افزایش تولید و ۱۲ کالا کاهش تولید داشته‌اند.
بررسی‌ها حکایت از آن دارد که تولید اتوبوس، مینی‌بوس و ون با ۱۵۷ درصد رشد در صدر تولیدات ۹ ماهه امسال قرار دارد و در طرف دیگر تولید انواع محصولات فولادی با ۲۳ درصد کاهش، بیشترین افت تولید را به نام خود ‌زده است.
در این بازه زمانی، تولید انواع خودروی سواری ۱۳ درصد، وانت ۵۴ درصد، اتوبوس، مینی‌بوس و ون ۱۵۷ درصد، تراکتور ۴ درصد، انواع تایر یک درصد، کارتن ۳۱ درصد، سموم دفع آفات نباتی ۳۴ درصد، محصولات پتروشیمی ۸ درصد، الیاف اکریلیک ۳۰۱ درصد، نخ فیلامنت پلی‌استر ۵ درصد، الیاف پلی‌استر ۳ درصد، انواع تلویزیون ۶۱ درصد، انواع کولر آبی ۲۹ درصد، انواع یخچال و فریزر ۱۸ درصد، انواع ماشین لباسشویی ۹ درصد و انواع الکتروموتور ۱۲ درصد رشد تولید را ثبت کرده‌اند.
از سوی دیگر روغن نباتی ۱۵ درصد، پودر شوینده ۱۳ درصد، کاغذ ۱۵ درصد، فیبر یک درصد و دوده ۲۷ درصد کاهش تولید را تجربه کرده‌اند.
همچنین در بخش تولیدات معدنی در ۹ ماه نخست امسال تولید کنسانتره زغال‌سنگ ۲۰ درصد، شیشه جام ۲۷ درصد، ظروف شیشه‌ای ۳ درصد و ظروف چینی یک درصد، رشد تولید داشته‌اند، البته در این مدت تولید آلومینا نیز بدون تغییر بوده و مشابه پارسال تولید شده است.
همچنین در طرف مقابل تولید فولاد خام ۲ درصد، انواع محصولات فولادی ۲۳ درصد، کاتد مس ۵ درصد، سیمان یک درصد، کاشی و سرامیک ۳ درصد و چینی بهداشتی ۳ درصد کاهش یافته است.

Page Generated in 0/0052 sec