printlogo


کد خبر: 259565تاریخ: 1401/11/10 00:00
اخبار

جمعی از تولیدکنندگان امروز با رهبر انقلاب دیدار می‌کنند
به مناسبت شعار امسال که سال «تولید؛ دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین» نامگذاری شده است، جمعی از تولیدکنندگان و شرکت‌های دانش‌بنیان، با رهبر حکیم انقلاب دیدار خواهند کرد. این دیدار امروز در حسینیه امام خمینی(ره) برگزار خواهد شد و تعدادی از تولیدکنندگان در ابتدای برنامه به بیان دیدگاه‌ها و نظرات خود خواهند پرداخت. حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای روز شنبه هفته جاری نیز به مدت ۳ ساعت از نمایشگاه توانمندی‌های داخلی که در حوزه‌های مختلف برپا شده بود، بازدید و تولید‌کنندگان مشکلات‌شان را با معظم‌له مطرح کردند.
***
فرمانده نیروی زمینی ارتش:
در حال پوست‌اندازی تسلیحاتی هستیم
فرمانده نیروی زمینی ارتش با بیان اینکه در حال پوست‌اندازی در زمینه تسلیحات هستیم، گفت: به همت دانشمندان جوان ایرانی و با هم‌افزایی توانستیم در کمترین زمان تحولی اساسی در تسلیحات خود به وجود آوریم.
امیر سرتیپ کیومرث حیدری در جشنواره ایده‌پردازی و تقدیر از نخبگان علمی که در ستاد فرماندهی این نیرو برگزار شد، گفت: صراط مستقیم در هر عصر و زمانی نماد عینی و مجسمی دارد. امروز فرمانده معظم کل قوا نماد عینی و مجسم صراط مستقیم هستند که جامعه اسلامی ما از وجود مبارک ایشان بهره‌مند است. فرمانده نزاجا با بیان اینکه این نیرو یک نیروی علمی، محوری و دانش‌بنیان است، افزود: توانستیم با بومی‌سازی انواع فناوری‌ها و نوآوری‌ها از جمله خدمات بالگردی در همه صنایع گام‌های اساسی برداریم و پیشرفت چشمگیری داشته باشیم. وی با بیان اینکه هوانیروز از یک یگان تاکتیکی به یگانی راهبردی تبدیل شده است، عنوان کرد: امروز بالگرد‌های ما مجهز به دوربین‌های دید در شب هستند تا عملیات‌های شبانه انجام دهند. در موضوعات پزشکی و مهندسی پزشکی توانمندی بالایی داریم و توانستیم ۱۲ هزار کادر پزشکی را در عرصه کرونا به کار بگیریم و ۷ بیمارستان بسازیم. فرمانده نیروی زمینی ارتش اضافه کرد: امروز تانک‌های نیروی زمینی ارتش مجهز به فناوری روز شده‌اند تا در صحنه‌های جنگ، اثربخش باشند. 
وی با بیان اینکه در حال پوست‌اندازی در زمینه تسلیحات هستیم، گفت: به همت دانشمندان جوان ایرانی و با هم‌افزایی توانستیم در کمترین زمان تحولی اساسی در تسلیحات خود به وجود آوریم؛ به نحوی که هم‌اکنون تسلیحات ما از ویژگی‌های دورزنی، دقیق‌زنی، نقطه‌زنی، هوشمندسازی و قابلیت شبکه‌محور شدن برخوردار است. امیر حیدری خاطرنشان کرد: در زمینه تولید خودرو‌های ملی ۶۰ تن و ۱۰۰ تن از ستاد کل نیرد‌های مسلح مأموریت یافتیم و هم‌اکنون در مرحله استاندارسازی هستیم. همچنین سعی کردیم در ارتباط با مراکز علمی و شرکت‌های دانش‌بنیان از علم روز بهره بگیریم تا جهش علمی را در نزاجا ایجاد کنیم.
***
فرصت‌طلب‌ها به اهداف‌شان در ماجرای سفارت باکو نخواهند رسید
نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره به حادثه سفارت جمهوری باکو گفت: جریانات سوء‌استفاده‌گر و فرصت‌طلب بدانند که به اهداف‌شان در ماجرای سفارت آذربایجان در ایران نخواهند رسید.
اسماعیل کوثری در گفت‌وگو با فارس با اشاره به اتفاق رخ داده به دنبال حمله یک فرد مسلح به سفارت کشور جمهوری آذربایجان در تهران گفت: در همان ساعات آغازین این اتفاق، فرد مورد نظر دستگیر شد و مورد بازجویی قرار گرفت و مشخص شد این کار با انگیزه شخصی انجام شده و حمله، حمله تروریستی نبوده است. وی افزود: در همان ساعات ابتدایی این اتفاق جریانات سوء‌استفاده‌گر سعی داشتند این حمله را یک حمله تروریستی معرفی کنند اما در بازجویی‌هایی که از فرد حمله‌کننده به سفارت انجام شد، مشخص شد انگیزه، یک انگیزه شخصی بوده است. نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: جریاناتی که به دنبال سوء‌استفاده از اتفاق رخ داده برای سفارت آذربایجان هستند و می‌خواهند از این آب گل‌آلود برای خود ماهی بگیرند، بدانند مقامات جمهوری اسلامی ایران بسیار عاقل‌تر و هوشمندتر از این حرف‌ها هستند که بخواهند در بازی این جریانات سوء‌استفاده‌گر و فرصت‌طلب قرار گیرند.
***
هتک حرمت قرآن در پوشش آزادی‌ بیان، عین سلب آزادی است
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: اروپایی‌ها هتک حرمت قرآن را در پوشش آزادی‌بیان توجیه می‌کنند اما اهانت به سایر عقاید، عین سلب آزادی است.
حجت‌الاسلام سیدمحمدعلی آل‌هاشم در گفت‌وگو با فارس ضمن محکومیت هتک حرمت قرآن کریم توسط کشورهای اروپایی اظهار کرد: هتک حرمت به ساحت مقدس قرآن کریم توسط افراطیون برخی کشورهای اروپایی با هدف نفرت‌پراکنی و جریحه‌دار کردن احساسات مسلمانان انجام شد. وی با بیان اینکه هتک حرمت قرآن توسط اروپایی‌ها از سوی دولت این کشورها دارای مجوز بوده است، افزود: کشورهای اروپایی این اقدام را در پوشش آزادی بیان توجیه می‌کنند؛ این در حالی است که آزادی ‌بیان به معنای اهانت و تخریب سایر عقاید نیست و این قبیل اقدامات عین سلب آزادی است. نماینده ولی فقیه در آذربایجان خاطرنشان کرد: این رفتار عملاً ترویج خشونت و افراط‌گرایی است؛ قرآن سوزی در برخی کشورهای اروپایی و اهانت به ساحت مقدس پیامبر اکرم(ص) بخشی از پروژه اسلام‌هراسی است که دولت‌های اروپایی از مدت‌ها قبل این پروژه را استارت زده‌اند. 
وی عنوان کرد: دولت‌های اروپایی با هدف تصویرسازی خشن از اسلام و جلوگیری از نفوذ و گسترش اسلام، میدان را برای افراط‌گرایان در توهین به مقدسات مسلمانان باز گذاشته‌اند.

Page Generated in 0/0146 sec