printlogo


کد خبر: 259570تاریخ: 1401/11/10 00:00
قوه قضائیه جزئیات جدیدی را از پرونده حسن فیروزی که به سوژه جریان ضد ایرانی تبدیل شده بود منتشر کرد
زندانی مونتاژی

گروه سیاسی: هفته گذشته فردی به نام حسن فیروزی که رسانه‌های ضدانقلاب ادعا کرده بودند در زندان شکنجه شده و به کما رفته است، در حال فرار از مرزهای کشور در محدوده آب‌های سرزمینی جمهوری اسلامی ایران نزدیک جزیره قشم بازداشت و به تهران منتقل شد. روز گذشته فیروزی در گفت‌وگو با پایگاه خبری دستگاه قضا ماجرای ادعاهای پرتعداد پیرامون خود را شرح داد و اعلام کرد مدت زمانی که به خواست و اراده خود مفقود شده بوده است بنا به هدایت و درخواست شبکه‌های رسانه‌ای معاند، تصاویر و فایل‌های صوتی جعلی خود را در اختیار آنها قرار می‌داده است. 
فیروزی همچنین درباره تصاویر و فایل‌‌های صوتی منتسب به خود گفت: فایل‌ها را به درخواست و هدایت ادمین یک صفحه معاند به نام فریاد آزادی تهیه و برای‌شان ارسال می‌کردم. از آن جایی که عکس‌‎های من در شبکه‎های مجازی به صورت گسترده منتشر شده بود، «سهیل»، ادمین صفحه‌ای که با آنها در ارتباط بودم از من خواست دستورات و خواسته‎های‌شان را اجرا کنم. فیروزی درباره جزئیات ماجرا اظهار کرد: شریک داشتم و در بازار با برادر خود در میدان‌ تره‌بار کار می‌کردم. با کارهایی که انجام دادم خانه و ماشین خریدم، به دلیل اینکه شریکم سرم کلاه گذاشت، به مشکل مالی خوردم و تمام طلبکارها سراغم آمدند. طلبکارها به دلیل افزایش بدهی سفته‌های زیادی از من گرفتند. نزدیک به ۲ میلیارد سفته دست طلبکارها داشتم. وی ادامه داد: بعد از اینکه فشار طلبکارها و خانواده زیاد شد، تصمیم گرفتم خانه را ترک کنم و به جنوب کشور بروم. در این مدت تلفن همراه خود را خاموش کردم و از جایی خبر نداشتم تا اینکه بعد از مدتی تلفن همراهم را روشن کردم و دیدم عکسم در فضای مجازی منتشر شده است. فیروزی گفت: تمام مطالبی را که درباره من در فضای مجازی منتشر شده و گفتند در کما هستم، خود آن افراد به واسطه سهیل (ادمین یکی از صفحات معاند در فضای مجازی) در رسانه‌های معاند منتشر کرده‌ بودند. پس از مدتی که از ارتباط من با سهیل گذشت او از من خواست عکس‌هایی را که بدون لباس هستم برای او ارسال کنم تا پروژه وارد فاز جدیدی شود. آن عکس‌ها را ارسال کردم و خود او با استفاده از نرم‌افزار روی بدن من آثار کبودی ایجاد کرد. 
وی درباره چگونگی انتشار خبرهای جعلی و تصویر فتوشاپی از وی در بی‌بی‌سی و اینترنشنال گفت: آنها به صورت مستقیم مطلبی از من قبول نمی‌کردند، همه موارد و ارتباطات از طریق ادمین صفحه ضدانقلاب «فریاد آزادی» انجام می‌شد و هر چه ادمین این صفحه تایید می‌کرد بلافاصله در اینترنشنال و بی‌بی‌سی منتشر می‌شد.
* کیفرخواست ۷ متهم امنیتی در شیراز صادر شد
چهارم آبان‌ماه امسال همزمان با اقدام تروریستی در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع)، پاسداران گمنام امام زمان(عج) یک بسته انفجاری دست‌ساز در بلوار شریعتی (معالی‌آباد) شیراز از یکی از متهمان پرونده کشف و سپس خنثی کردند. در ادامه پس از تحقیقات اولیه ۶ متهم دیگر این پرونده به اتهام دست داشتن در این اقدام ضدامنیتی بازداشت شدند. 
حجت‌الاسلام سیدکاظم موسوی، رئیس کل دادگستری استان فارس در رابطه با آخرین وضعیت متهمان این پرونده اظهار کرد: اتهامات وارده به همه متهمان پرونده، اجماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت کشور است. 
وی افزود: ۴ تن از این متهمان با قرار تأمین مناسب از زندان آزاد شده‌اند و ۳ تن دیگر هم‌اکنون در بازداشت به سر می‌برند.

Page Generated in 0/0057 sec