printlogo


کد خبر: 259582تاریخ: 1401/11/10 00:00
اخبار

نه به تحریم فیلم فجر!
این هفته جشنواره چهل‌ویکم فیلم فجر فعالیت خود را آغاز خواهد کرد. رضا کیانیان که حالا در سال‌های آغازین 70 سالگی قرار دارد، در گفت‌وگو با نشریه چهل‌ویکمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر از فراز و فرودهای فکری‌اش طی این سال‌ها گفت و تاکید کرد انسان همواره در حال تغییر است. کیانیان در این گفت‌وگو افزود: «من جشنواره را تحریم نمی‌کنم. مثل دوران ۸۸ که تلویزیون را تحریم نکردم، چون تلویزیون برای ماست و آن را تحریم نمی‌کنم. من به تلویزیون می‌گفتم اگر برنامه زنده داشته باشی می‌آیم. من جشنواره فیلم فجر را تحریم نمی‌کنم و معتقدم باید بگذارم کسانی که به جشنواره اعتقاد دارند، آن را برگزار کنند. برخی نمی‌توانند مخالف خود را تحمل کنند ولی من می‌توانم مخالف خود را تحمل کنم. حتی اگر در قدرت باشم هم می‌توانم مخالف خود را تحمل کنم. من سال‌هاست جشنواره نمی‌روم و این به علت مخالفت با مدیران و دولت فعلی نیست. آنهایی که ادعای آزادی دارند و تمرین آزادی می‌کنند باید بگذارند مخالف آنها هم حرف خود را بزند. اگر بگذارند مخالف حرف خود را بزند، گفت‌وگو اتفاق می‌افتد. همان چالشی که سال‌هاست در کشور ما فراموش شده… برای گفت‌وگو در کشور هیچ وقت دیر نیست. بگذارید جشنواره کار خودش را بکند و بعد آن را نقد کنید. به هر حال، من به این دلایل به جشنواره نمی‌روم. 
***
افتتاحیه چهارمین رویداد سراسری تولید محتوای دیجیتال بسیج
صبح دیروز نشست ورکشاپ برای شرکت‌کنندگان مرحله نهایی چهارمین رویداد ملی تولید محتوای دیجیتال بسیج برگزار شد. به گزارش «وطن‌امروز»، افتتاحیه چهارمین رویداد تولید محتوای دیجیتال بسیج عصر دیروز ساعت ۱۶ در سالن شهید فخری‌زاده با حضور رئیس سازمان بسیج مستضعفان برگزار شد. در دوره‌های فشرده چهارمین رویداد سراسری تولید محتوای دیجیتال بسیج که برای نخستین‌بار در رویداد تولید محتوای بسیج برگزار می‌شود، آیین‌نامه این دوره از مسابقات در هر ۳ بخش پویانمایی، بازی‌سازی و نرم‌افزارهای ویژه تلفن همراه برای تیم‌های حاضر در رویداد به‌صورت کامل توسط مسؤول سازمان فضای مجازی بسیج تبیین شد. در ادامه، جلسه پرسش و پاسخ با حضور شرکت‌کنندگان در رویداد برگزار و به سوالات و ابهامات درباره جزئیات برگزاری، نحوه داوری‌ها و دیگر موضوعات مرتبط پاسخ داده شد. 
***
«زندگی بهتر» ادامه دارد
تهیه‌کننده و کارگردان مجموعه تلویزیونی «زندگی بهتر» از حضور بازیگران جدید در سری بعد آن خبر داد. به گزارش «وطن‌امروز»، پخش مجموعه جدید «زندگی بهتر» از اوایل دی‌ماه در شبکه آموزش سیما آغاز شد و این روزها آخرین قسمت‌های آن در حال پخش است. عبدالرضا فیروزان طراح، تهیه‌کننده و کارگردان «زندگی بهتر» از ساخت فصل‌های بعد این مجموعه تلویزیونی خبر داد. او گفت: بازخوردهای خوبی از پخش سریال گرفتیم و به همین خاطر قرار است ساخت ادامه این مجموعه تلویزیونی در دستور کار قرار بگیرد؛ در فصل‌های بعدی وارد زندگی شخصی کاراکترهای مجموعه می‌شویم تا موارد مورد نظر بویژه سوادآموزی را با شاخصه‌های این زندگی‌ها و اعضای خانواده‌شان بسنجیم و روایت کنیم. ضمن اینکه بازیگران شناخته شده دیگری را نیز در سری بعدی خواهیم دید. فیروزان تأکید کرد: ترکیب فعلی بازیگران با بودجه‌ای که ویژه یک برنامه ترکیبی اختصاص داده شده بود، شکل گرفت؛ بودجه‌ای که قطعاً برای ساخت اثری نمایشی کافی نبود اما به لطف همه عوامل گروه و همراهی بی‌دریغ‌شان «زندگی بهتر» بخوبی مدیریت و ساخته شد. 
***
25 کشور با 26 فیلم در جشنواره فیلم فجر امسال
26 فیلم از ۲۵ کشور در بخش بین‌الملل در چهل‌ویکمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر به نمایش درخواهد آمد که ۹ فیلم از مجموعه این آثار، تولید مشترک چند کشور است. آثار بخش بین‌الملل جشنواره در ۳ بخش سینمای سعادت، جلوه‌گاه شرق و جشنواره جشنواره‌ها به نمایش درمی‌آیند. هر یک از این ۳ بخش ترکیبی از فیلم‌های خارجی و تعداد محدودی از فیلم ایرانی هستند. فیلم‌های ایرانی حاضر در ۳ بخش بین‌الملل از میان متقاضیان اکران بین‌الملل، از سوی هیأت انتخاب جشنواره برگزیده شده‌اند. 

Page Generated in 0/0057 sec