printlogo


کد خبر: 259584تاریخ: 1401/11/11 00:00
اخبار

ادغام 2 نمایشگاه بین‌المللی رسانه‌های دیجیتال و بازی‌های رایانه‌ای
نمایشگاه فناوری‌های محتوای فضای مجازی (CTEX) برگزار می‌شود
مصلای بزرگ تهران میزبان نمایشگاه فناوری‌های محتوای فضای مجازی (CTEX) می‌شود. به گزارش «وطن امروز»، این نمایشگاه شامل سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی رسانه‌های دیجیتال و چهارمین نمایشگاه ملی بازی‌های رایانه‌ای است که 16 تا 19 بهمن‌ در شبستان مصلای بزرگ تهران برگزار می‌شود.
برگزاری نمایشگاه فناوری‌های محتوای فضای مجازی (CTEX) با تدبیر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مبنی بر ادغام ۲ نمایشگاه بین‌المللی رسانه‌های دیجیتال و نمایشگاه بازی‌های رایانه‌ای برای نخستین بار انجام می‌شود.
گفتنی است محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی آبان‌ماه 1401 و در جلسه سیاست‌گذاری «نمایشگاه فناوری‌های محتوایی فضای مجازی» با تاکید بر برگزاری قدرتمند این رویداد بزرگ، اعلام کرد: در ایام کرونا نمایشگاه باسابقه رسانه‌های دیجیتال به صورت فیزیکی برگزار نشد و «نمایشگاه فناوری‌های محتوای فضای مجازی»، بازگشت نمایشگاه رسانه دیجیتال به تقویم نمایشگاهی کشور است.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین گفت: این نخستین بار است که ۲ نمایشگاه تأثیرگذار و پرمخاطب بازی‌های رایانه‌ای و رسانه‌های دیجیتال با هم ادغام شده و در قالب «نمایشگاه فناوری‌های محتوای فضای مجازی» برگزار می‌شوند. 
خبرهای تکمیلی درباره بخش‌های مختلف برگزاری این نمایشگاه در بخش بازی‌های رایانه‌ای بزودی توسط بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای اعلام می‌شود.
***
در قالب نمایشگاه پوستر «کار خودشونه» نیرومند افتتاح شد
نمایشگاه پوسترهای محمدحسین نیرومند با عنوان «کار خودشونه» دوشنبه ۱۰ بهمن با حضور محمدمهدی دادمان رئیس حوزه هنری، محمدحسین نیرومند هنرمند طراح و مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور سینمایی و هنری، حسین عصمتی و جمعی از هنرمندان در گالری عالی حوزه هنری افتتاح شد. 
محمدحسین نیرومند، هنرمند طراح و کاریکاتوریست درباره نمایشگاه «کار خودشونه» به مهر گفت: حقیقت این است که در سال جدید خیلی مشغله‌های اجرایی داشتم و احساس کردم این مشغله‌ها نباید مانع کارم شود در کنار این مورد، حوادث و اغتشاشات اخیر سبب شد زمان جدی بگذارم و طرح‌های پوستر این نمایشگاه را طراحی کنم. 
وی بیان کرد: آثارم در رابطه با موضوع اغتشاشات و ناآرامی‌های اخیر، ۷۰ اثر بود که نزدیک به ۴۵ اثر در این نمایشگاه ارائه شده است. 
نیرومند درباره اینکه آیا موضوع این نمایشگاه به جنگ نرم نیز می‌پردازد، گفت: این آثار مروری بر جنگ‌ شناختی و ادراکی است که طی ۷۰ روز گذشته در قالب ناآرامی‌ها و اغتشاشات بر سر کشور آمد. جنگ شناختی، جنگی است که در حوزه افکار، باورها و هنجارهای آدم‌ها کار می‌کند. در واقع این موضوع، مبتنی بر رسانه‌های دروغ‌پرداز است که موذیانه این افکار را تغییر می‌دهند و به همین دلیل جنس این آثار در حیطه جنگ نرم نیست و به بحث جنگ‌ شناختی اشاره دارند. 
وی درباره عنوان نمایشگاه نیز اظهار کرد: این آثار همگی به صورت دیجیتال کار شده‌اند و عنوان «کار خودشونه» را جالب دیدم، چراکه در فضای مجازی نیز بسیار ترند شده بود و من هم نقد جدی به این موضوع داشتم. 
نمایشگاه پوستر «کار خودشونه» از ۱۱ تا ۲۶ بهمن از ساعت ۹ تا ۱۸ در گالری ابوالفضل عالی حوزه هنری برقرار است و علاقه‌مندان می‌توانند از آن بازدید کنند. 
***
گردهمایی شاعران فارسی‌زبان از ۹ کشور در دل خلیج فارس
ششمین محفل هفدهمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر، میزبان شاعران فارسی‌زبان و شاعرانی از کشورهای سوریه و لبنان خواهد بود. 
به گزارش «وطن امروز»،‌ محفل بین‌المللی خلیج‌فارس از سلسله محافل هفدهمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر، امروز سه‌شنبه یازدهم بهمن‌ماه، در جزیره ابوموسی برگزار می‌شود. 
در این محفل رضا اسماعیلی از ایران، حسن بعیتی از سوریه، محمدباقر جابر از لبنان، سیدسکندر حسینی از افغانستان، عسگر حکیم‌اف از تاجیکستان، شاه‌منصور شاه میرزا از تاجیکستان، احمد شهریار از پاکستان، سیدنقی عباس کیفی از هند، علی کمیل قزلباش از پاکستان، علیرضا قزوه از ایران، محمدکاظم کاظمی از افغانستان، جعفر محمد از ازبکستان و زامیق محموداف از جمهوری آذربایجان اشعار خود را می‌خوانند. 
محفل بین‌المللی «خلیج‌ فارس» از سلسله محافل هفدهمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر، امروز (یازدهم بهمن) ساعت 18 در هرمزگان، خلیج‌فارس، جزیره بوموسی، سالن کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار می‌شود.

Page Generated in 0/0058 sec