printlogo


کد خبر: 259611تاریخ: 1401/11/11 00:00
رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار درباره عرضه خودرو در بورس مطرح کرد
اختلاف جدی بین اعضای شورای رقابت وجود دارد

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: بین اعضای شورای رقابت درباره عرضه خودرو در بورس، اختلاف نظر جدی وجود دارد و هنوز به جمع‌بندی نرسیده‌اند. 
مجید عشقی دیروز در جمع خبرنگاران درباره عرضه خودرو در بورس اظهار کرد: در بحث خودرو در حال رایزنی با شورای رقابت هستیم تا دستورالعملی که می‌نویسد به نحوی باشد که طبق بقیه کالاها مثل محصولات پتروشیمی، فولادی و ... که شورای رقابت به آنها وارد شد، بخشی هم دیده شود که در بورس عرضه شود. 
رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار افزود: این موضوع جزئیات زیادی دارد و شورای رقابت هنوز وارد جزئیات نشده و کلیات را تصویب کرده است و احتمالاً این موضوع طول می‌کشد اما در حال پیگیری هستیم تا در نهایت صنعت آسیب نبیند و بتواند با قیمت‌های بازار محصولات خود را بفروشد. 
وی درباره توقف عرضه در بورس گفت: سعی داریم دغدغه‌های شورای رقابت را حل کنیم و تلاش می‌کنیم به نحوی شود که مقررات شورای رقابت هم نقض نشود ولی امیدواریم عرضه‌ها شروع شود و شاید یکی دو هفته دیگر آغاز شود. عشقی تصریح کرد: غیر از یکی دو خودرو که شورای رقابت نسبت به آنها موضع داشت و عرضه فعلاً انجام نمی‌شود، درباره سایر خودروها عرضه خواهیم داشت. 
معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی در ادامه گفت: در شورای رقابت هم درباره عرضه خودرو در بورس اختلاف نظر جدی وجود دارد و هنوز به جمع‌بندی نرسیده‌اند.  وی درباره عرضه خودروهای وارداتی در بورس اظهار کرد: ریسک‌های خاصی برای خودروهای وارداتی متصور هستیم و اگر در بورس فروخته شود و بموقع تحویل نشود، مشکل ایجاد می‌شود و ما در حال رایزنی با مسؤولان واردات هستیم تا ریسک را مدیریت کنیم.  عشقی گفت: اگر مدلی تعریف شود که ریسک تحویل از بین برود، عرضه خودروهای وارداتی در بورس آغاز می‌شود.  رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار درباره جاماندگان سهام عدالت نیز گفت: این موضوع به سازمان خصوصی‌سازی مربوط است اما درباره جاماندگان هنوز لیست اسامی نهایی را به سازمان بورس نداده‌اند اما در حال انجام است.

Page Generated in 0/0057 sec