printlogo


کد خبر: 259613تاریخ: 1401/11/11 00:00
اخبار

رئیس‌جمهور قانون اصلاح تبصره ۵ بودجه ۱۴۰۱ را ابلاغ کرد
حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی در اجرای اصل ۱۲۳ قانون اساسی، «قانون اصلاح تبصره ۵ قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور» را که در جلسه علنی روز چهارشنبه ۱۴ آذر ۱۴۰۱ مجلس شورای اسلامی تصویب شده و در تاریخ ۲۸ دی ۱۴۰۱ به تأیید شورای نگهبان رسید، برای اجرا به وزارت نیرو و سازمان برنامه و بودجه ابلاغ کرد. اصلاح تبصره ۵ قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور بر اساس لایحه دولت و به منظور پیش‌بینی احکام لازم و تکمیلی قانون بودجه سال جاری درباره تهاتر مطالبات شرکت‌های دولتی بابت مابه‌التفاوت قیمت‌های تکلیفی با بدهی واحدهای مزبور به دولت و مشکلات مربوط به شرکت‌های حوزه صنعت برق درباره تسویه بخشی از بدهی دولت به شرکت توانیر بابت مابه‌التفاوت قیمت تمام‌شده و تکلیفی فروش برق انجام شده است. 
***
سخنگوی وزارت امور خارجه: 
مدعیان آلمانی به جنایت صهیونیست‌ها در فلسطین توجه کنند
سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در پاسخ به تکرار مواضع مداخله‌جویانه صدراعظم آلمان نسبت به جمهوری اسلامی ایران در سفر اخیرش به آرژانتین اظهار داشت: صدراعظم آلمان، در یک شبیه‌سازی ناشیانه و مغرضانه بار دیگر نشان داد همچنان در سمت اشتباه تاریخ ایستاده است. 
ناصر کنعانی افزود: آنچه به‌درستی حکایت از یک شباهت تاریخی دارد، برآمدن افراطی‌گری و جاه‌طلبی مدرن در آلمان است که نتیجه آن همانند ناکامی‌های رهبران پیش از جنگ دوم جهانی و این بار با تمسک به ابزارهای حقوق بشری، چیزی جز ترویج خشونت و نفرت‌پراکنی نیست. 
وی خاطرنشان کرد: ما امروز متاسفانه شاهد آن هستیم که برخی با رفتارهای مشابه و البته محکوم به شکست، درصدد هستند برای ارائه تصویر مثبت از خود از پروژه «قدرت از طریق حقوق بشر» استفاده کنند و حتی خود را در این رابطه سردمدار و پیشگام جلوه دهند. سخنگوی دستگاه سیاست خارجی، مدعیان آلمانی را به توجه به جنایت وحشیانه چند روز پیش صهیونیست‌ها در جنین در کرانه غربی فلسطین فراخواند که مقامات آلمان حتی از بیان یک کلمه در تقبیح وحشی‌گری رژیم صهیونیستی دریغ کردند. 
***
جزئیات مراسم ۱۲ بهمن ۱۴۰۱ تهران اعلام شد
سید‌محسن محمودی، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران در یک نشست خبری گفت: مراسم و برنامه‌های متعددی توسط کمیته‌های ستاد برگزاری دهه فجر در نظر گرفته شده که در هفته استقبال از دهه فجر در حال اجراست و ان‌شاءالله در یوم‌الله ۱۲ بهمن اجرا خواهد شد. 
وی عنوان کرد: جشن‌های دانش‌آموزی چهل‌وچهارمین سالگرد پیروزی انقلاب در ورزشگاه سرپوشیده ۱۲ هزار نفری آزادی دیروز با حضور وزیر آموزش‌و‌پرورش برگزار شد، همچنین روز یکشنبه نیز در آستانه چهل‌وچهارمین سالگرد دهه فجر انقلاب اسلامی یادواره ۲۸۶۷ شهید کارگر استان تهران در سالن همایش‌های باغ موزه دفاع مقدس برگزار شد. 
رئیس ستاد دهه فجر استان تهران با تشریح برخی برنامه‌های ابتکاری در ایام‌الله دهه مبارک فجر در برخی مناطق استان تهران بیان کرد: طراحی و نصب دستاورد انقلاب اسلامی در حوزه‌های مختلف در محیط‌‌های شهری، برپایی نمایشگاه‌های تصاویر راهپیمایی مردم در یوم‌الله ۲۲ بهمن در محیط‌های شهری، ادارات و ارگان‌ها، بیمارستان‌ها و مراکز علمی، برگزاری مسابقات مختلف در برخی مراکز دانشگاهی با هدف آشنایی هرچه بیشتر جوانان با انقلاب اسلامی و بررسی شبهات موجود در نسل نوجوان و پاسخگویی به شبهات مرتبط با انقلاب اسلامی در بستر فضای شاد از جمله برنامه‌های ابتکاری در ایام‌الله دهه مبارک فجر است. 
رئیس ستاد دهه فجر استان تهران افزود: علاوه بر گلباران مسیر حرکت امام از فرودگاه به سوی حرم مطهر، رژه موتورسواران نیروهای مسلح، مراسم ویژه‌ای در حرم مطهر امام راحل از ساعت ٩ صبح ١٢ بهمن ۱۴۰۱ برگزار خواهد شد که سخنران این مراسم محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی خواهد بود. رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران خاطرنشان کرد: گلباران محل جلوس و سخنرانی تاریخی امام در بهشت‌زهرا (س) رأس ساعت ١١ صبح ١٢ بهمن از دیگر برنامه‌ها خواهد بود. 
***
تأکید روسیه بر مشارکت ایران در حل تنش‌ها در قفقاز جنوبی
وزارت خارجه روسیه روز دوشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد بشدت در غلبه بر امکان درگیری محتمل در قفقاز جنوبی و عادی‌سازی روابط ارمنستان و جمهوری آذربایجان کار می‌کند و حضور ایران در مذاکرات منطقه مفید است. به گزارش خبرگزاری «آرمناپرس» روسیه اعلام کرده از پیشرفت در احیای روابط ارمنستان و ترکیه استقبال می‌کند. 
در این بیانیه آمده است: «ما به دلیل تاریخ مشترک، نزدیکی فرهنگی و پیوندهای قوی و دوستانه بین جمهوری‌های قفقاز جنوبی پیوند خورده‌ایم. روسیه که به‌طور مستقیم با قفقاز جنوبی هم‌مرز است، به ثبات و رفاه این منطقه، استفاده متقابل سودمند و اکتشاف فرصت‌های حمل‌ونقل - لجستیکی، تجاری - سرمایه‌گذاری و فناوری علاقه‌مند است و تلاش‌های دیپلماتیک ما به این سمت است». در بخش دیگر این بیانیه آمده است: «ما بشدت در جهت غلبه بر امکان درگیری در منطقه کار می‌کنیم». روسیه بر وجود سازوکار «۳+۳» با مشارکت ایران، جمهوری آذربایجان، ارمنستان، گرجستان، روسیه و ترکیه را برای حل مشکلات قفقاز تاکید و آن را مفید توصیف کرد.

Page Generated in 0/0052 sec