printlogo


کد خبر: 259616تاریخ: 1401/11/11 00:00
هشدار رئیس مجلس شورای اسلامی به مقامات باکو
تصمیم احساسی نگیرید

گروه سیاسی: محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی با حضور در هفدهمین نشست کنفرانس اتحادیه بین‌المجالس کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی که در الجزایر برگزار شد، اظهار داشت: همکاران گرامی! بیش از ۷ دهه است سیاست‌ها و اقدامات پلید رژیم جعلی صهیونیستی در نقض حقوق بشر و کرامت مردم فلسطین ادامه دارد. تردید نکنیم آرمان فلسطین در قلوب و اذهان تمام مسلمانان همچنان قدرتمندانه زنده و پویا است. این آرمان اکنون به درختی تنومند مبدل شده که میوه شیرین آن برای امت اسلامی، مقاومت است. وی افزود: صهیونیست‌ها و دولت افراطی نتانیاهو، برای فرافکنی مشکلات سیاسی‌شان، در چند روز گذشته حمله به جنین را طراحی کردند اما مقاومت فلسطینی که امروز مطلوب هر جوان و نوجوان فلسطینی است، نشان داد گروه‌های مقاومت فراتر از امنیت پوشالی صهیونیست‌ها توانمند شده‌اند.
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: البته اتحاد گروه‌های فلسطینی، توان آنها را در مبارزه با صهیونیست‌ها افزایش خواهد داد. جا دارد حمایت خود را از تلاش‌های دولت الجزایر برای اتحاد گروه‌های فلسطینی اعلام کنیم. قالیباف اظهار داشت: در نشانه‌ای دیگر، حتی جام‌جهانی اخیر فوتبال که در کشور قطر برگزار شد نشان داد فلسطین و آرمان قدس شریف همچنان زنده است و عادی‌سازی روابط برخی کشورها با رژیم کودک‌کش صهیونیستی بر آن تاثیری نداشته است.
وی ادامه داد: نباید پیمان خویش را فراموش کنیم و همچنان بر آن باشیم تا فلسطین و قدس شریف به عنوان اولویت و موضوع اول جهان اسلام مطرح بماند، ما مشتاق آن روزی هستیم که گشایش مقر اصلی سازمان همکاری اسلامی در خاک فلسطین را شاهد باشیم. 
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: این امر همچنان که حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی ایران بارها تاکید کرده‌اند تنها زمانی محقق خواهد شد که اراده همه مردم فلسطین از مسلمان تا مسیحی و یهودی، بر سرنوشت آن سرزمین حاکم شود. همچنین شاهد هستیم که گسترش فرهنگ غنی اسلام در ملل دنیا چنان استعمارگران دیروز و مدعیان امروز آزادی عقیده و اندیشه را نگران کرده است که با شعار دروغین، آزادی بیان، آزادی عقیده و فرهنگ را محدود کرده و با توهین به مقدسات اسلام به دنبال این هستند که جلوی ترویج فرهنگ اسلامی را میان ملل حق‌طلب بگیرند. 
قالیباف با بیان اینکه توهین‌ها به مقدسات و قرآن‌سوزی اخیر در کشور‌های اروپایی، در واقع عکس‌العمل از سر استیصال دشمنان اسلام به گسترش فرهنگی جریان اسلام در جهان غرب است که نه تنها مانع رشد این جریان اجتماعی نخواهد شد، بلکه باعث شناخت بیشتر انسان‌های حق‌جو از ابعاد حیات‌بخش اسلام خواهد شد، اظهار داشت: در این زمینه بر این باورم همه کشورهای اسلامی باید یک‌صدا اعتراض زبانی و عملی خود را به دشمنان اسلام نشان دهند و بیش از پیش، روشن کردن ابعاد انسان‌ساز اسلام برای مردم دیگر کشورهای دنیا را در دستور کار قرار دهند. مقابله  با این توهین‌ها آزمونی است برای جهان اسلام و بی‌تردید اگر همه کشورهای اسلامی یکپارچه از ظرفیت‌های سیاسی و اقتصادی خود برای فشار بر سیاستمداران جبهه غرب استفاده کنند، حتما این روند متوقف خواهد شد.
قالیباف در ادامه صحبت‌های خود با اشاره به حادثه‌ای که اخیراً در سفارت باکو اتفاق افتاد نیز گفت: ما از این حادثه عمیقا متاسف بوده و در حال پیگیری دقیق و همه‌جانبه آن هستیم. مسؤولان محترم کشور آذربایجان کاملا در جریان جزئیات این پیگیری‌ها هستند و تعامل دوجانبه نزدیکی در این زمینه در جریان است. ما هیچ نشانه‌ای از تروریستی بودن این موضوع به دست نیاورده‌ایم. 
قالیباف اظهار داشت: با این حال لازم می‌دانم تاکید کنم تصمیم‌های احساسی درباره روابط ۲ کشور خواسته دشمنان مشترک و بدخواهان جهان اسلام بویژه رژیم صهیونیستی است و باید درباره هرگونه تصمیم که می‌تواند تبعات بلندمدت نیز داشته باشد هشیار و دقیق بود.

Page Generated in 0/0061 sec