printlogo


کد خبر: 259648تاریخ: 1401/11/12 00:00
اخبار

هشدار پلیس فتا به متقاضیان خرید اینترنتی خودرو
رئیس پلیس فتای تهران بزرگ نسبت به احتمال کلاهبرداری از شهروندان از طریق تبلیغات جعلی فروش خودرو در فضای مجازی همزمان با شروع طرح پیش‌فروش محصولات برخی شرکت‌های خودروساز هشدار داد. سرهنگ داود معظمی‌گودرزی در گفت‌وگو با ایسنا اشاره به پیش‌فروش اینترنتی محصولات برخی شرکت‌های خودروسازی در کشور، گفت: مجرمان اینترنتی همواره از هر فرصت و فضایی برای سوءاستفاده از کاربران فضای مجازی و کلاهبرداری از آنان استفاده می‌کنند، یکی از این فرصت‌ها که شهروندان باید با هوشیاری خود از سودجویان بگیرند، فرصت پیش‌فروش اینترنتی خودرو است. در همین راستا لازم است متقاضیان ثبت‌نام و خرید خودرو یکسری موارد را رعایت کنند. وی با بیان اینکه افراد سودجو همزمان با پیش‌فروش اینترنتی شرکت‌های خودروسازی اقدام به انتشار تبلیغات دروغین در شبکه‌های اجتماعی می‌کنند، گفت: این افراد در ادامه کاربران را به سایت‌ها و درگاه‌های پرداخت جعلی هدایت کرده و از این طریق از اطلاعات آنان سوءاستفاده کرده یا اقدام به برداشت غیرمجاز از حساب بانکی‌شان می‌کنند. معظمی‌گودرزی ادامه داد: ارسال لینک‌های جعلی از طریق پیامک برای ثبت‌نام خودرو صرفا برای هدایت افراد به لینک‌های جعلی و غیرواقعی است و ثبت‌نام اینترنتی خودرو صرفا از طریق رسانه‌های معتبر و اطلاعیه‌های مربوط به نحوه و شرایط فروش خودرو از طریق پایگاه رسمی اینترنتی شرکت‌های خودروساز انجام خواهد شد. 
***
بهبود پوشش تحصیلی دختران در مقطع متوسطه
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش‌و‌پرورش گفت: پوشش تحصیلی آموزش متوسطه کشور یک میلیون و ۸۲۴ دانش‌آموز است که تعداد دختران در این مقطع بیشتر است. محمدمهدی کاظمی در اجلاس سالانه معاونان آموزش متوسطه ادارات کل آموزش‌و‌پرورش استان‌های کشور با اشاره به مشارکت حداکثری دستگاه‌ها، خیرین، گروه‌های جهادی و برون‌سپاری در حوزه آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای، گفت: امسال سهم آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای در کل کشور رشد ۲ درصدی داشته و جلب مشارکت بیش از ۴۰ هنرستان جوار نیز از اقدامات بزرگ دیگر بوده است که در حال برنامه‌ریزی و تلاش برای افزایش آن هستیم. همچنین باید در نظر داشت که طرح هنرستان‌های جوار برای استفاده از ظرفیت‌های اقتصادی بخش‌های مختلف تدوین شده است. وی خاطرنشان کرد: رویکرد دوم تلاش و برنامه‌ریزی برای برنامه‌های سال آینده است که در این راستا برای بازماندگان از تحصیل سامانه شهید محمودوند طراحی شده و با ابلاغ بخشنامه برای شناسایی و جذب بازماندگان از تحصیل عملیاتی شده است. در همین راستا با پیگیری‌های صورت‌گرفته مشخص شده مشکلات اقتصادی کمترین تأثیر را در موضوع بازماندگان از تحصیل داشته و سایر علل در حال بررسی است. وی پوشش تحصیلی آموزش متوسطه کشور را شامل یک میلیون و ۸۲۴ دانش‌آموز و تعداد دختران را در این موضوع بیشتر عنوان کرد و گفت: پوشش تحصیلی دختران نسبت به گذشته ارتقای بیشتری داشته است. 
***
تداوم سیر صعودی تولید دارو در هلال احمر
مدیرعامل سازمان تدارکات پزشکی جمعیت هلال‌احمر از تداوم سیر صعودی تولید دارو در هلال‌احمر خبر داد. علیرضا عسکری با اشاره به تولیدات هلال‌احمر در هفته اول بهمن‌ماه گفت: در هفته ابتدایی بهمن‌ماه یک میلیون و ۴۸۰ هزار عدد سیتریزین و ۲ میلیون و ۴۸۲ هزار عدد استامینوفن در قالب کپسول تولید شده است. وی افزود: همچنین در این بازه زمانی، با توجه به نیاز فصلی کشور و شیوع آنفلوآنزا، ۳۹۵ هزار بطری ایبوپروفن، ۳۹۶ هزار عدد کیتوتیفن و ۴۷۲ هزار عدد فینوپروست ۵ میلی‌گرم در مجموعه هلال‌احمر تولید شده است تا به واسطه توزیع آن در میان جامعه هدف، بخشی از نیازها در داخل کشور تأمین شود. عسکری خاطرنشان کرد: در مجموع طی یک هفته گذشته یک میلیون و ۹۵۳ هزار عدد انواع قرص، ۲ میلیون و ۴۸۲ هزار عدد کپسول و ۷۹۱ هزار عدد داروی نوشیدنی در مجموعه سهاهلال تولید شده است و تلاش می‌شود این روند تولید با استفاده از تمام ظرفیت‌ها تداوم داشته باشد. مدیرعامل سازمان تدارکات پزشکی تاکید کرد: خطوط تولید داروی هلال‌احمر همچنان به صورت شبانه‌روزی فعال است تا نیاز کشور را در حوزه دارو برطرف کند. 
***
عامل قتل پاسدار قاسم فتح‌اللهی دستگیر شد
رئیس پلیس آگاهی پایتخت از دستگیری عامل قتل پاسدار قاسم فتح‌اللهی در یکی از شهرهای غرب کشور خبر داد. سرهنگ کارآگاه علی ولی‌پور گودرزی در گفت‌وگو با فارس، تصریح کرد: در چهاردهم دی‌ماه در ساعت 7 شب خبری مبنی بر تیراندازی منجر به قتل در خیابان مختاری به پلیس 110 اعلام شد و بلافاصله کارآگاهان معاونت جنایی و تشخیص هویت در محل حاضر شدند. وی با بیان این که در بررسی‌های اولیه مشخص شد انگیزه قتل، سرقت بوده است، افزود: بلافاصله کارآگاهان پلیس آگاهی کار اطلاعاتی خود را شروع کرده و توانستند هویت متهمان را در شهرهای غرب کشور شناسایی و سپس با هماهنگی مقام قضایی اقدام به دستگیری آنها کنند. وی گفت: سارقان دستگیرشده صراحتا به قصد خود مبنی بر سرقت از منزل همسایه فرد مقتول اعتراف و اعلام کردند با یکی از همسایه‌ها و مقتول حین سرقت درگیر شده‌اند که منجر به قتل قاسم فتح‌اللهی یکی از پرسنل سپاه شده است. رئیس پلیس آگاهی پایتخت با بیان این که در این درگیری فرد همسایه هم مورد اصابت گلوله قرار گرفت، گفت: فرد مجروح بعد از انجام اقدامات درمانی از بیمارستان مرخص شد. وی خاطرنشان کرد: هر ۲ متهم دستگیرشده سابقه سرقت از منزل داشته‌اند که قبلا هم دستگیر شده و تحمل حبس داشته‌اند. 

Page Generated in 0/0050 sec