printlogo


کد خبر: 259656تاریخ: 1401/11/12 00:00
اخبار

آغاز پیش‌فروش بلیت قطارهای مسافری اسفندماه از امروز
پیش‌فروش بلیت قطارهای مسافری برای بازه زمانی یکم تا 22 اسفند، از امروز (چهارشنبه ۱۲ بهمن‌) آغاز می‌شود.
راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد: پیش‌فروش بلیت قطارهای مسافری برای همه مسیرها در بازه زمانی یکم تا 22 اسفندماه، از ساعت ۱۱ امروز چهارشنبه (۱۲ بهمن) توسط فروشندگان حضوری (آژانس‌ها و دفاتر فروش) انجام می‌شود.
همچنین پیش‌فروش بلیت توسط فروشندگان غیرحضوری (سایت‌های مجاز)، از ساعت ۱۷ امروز (چهارشنبه) انجام‌ خواهد شد.
افراد برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به ‌صورت شبانه‌روزی با سامانه اطلاع‌رسانی راه‌آهن به شماره ۰۲۱۵۱۴۹ تماس بگیرند یا به پایگاه اینترنتی
 www.rai.ir مراجعه کنند.
رئیس مرکز ایمنی حمل‌ونقل و مدیریت بحران وزارت راه و شهرسازی روز گذشته از آماده‌سازی پایانه‌ها، نصب علائم، خط‌کشی و روکش آسفالت شبکه جاده‌ای و بهسازی ناوگان بخش ریلی و دریایی خبر داد.
پیش‌بینی می‌شود در نوروز ۱۴۰۲ حدود ۱۰ تا ۱۵ درصد افزایش سفر را نسبت به سال گذشته داشته باشیم.
***
پیش‌فروش جدید محصولات ایران‌خودرو 13 بهمن آغاز می‌شود
گروه صنعتی ایران‌خودرو همزمان با فرا رسیدن چهل و چهارمین سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، طرح بزرگ پیش‌فروش محصولات خود را با عرضه تعداد قابل‌توجهی خودرو اجرا می‌کند. 
به گزارش ایکوپرس، در این طرح ۴ محصول وانت آریسان دوگانه‌سوز، راناپلاس، سورن پلاس بنزینی و پارس با موتور 7XU با موعد تحویل از 4 ماهه تا یک ساله با اختصاص سود مشارکت عرضه می‌شود. این طرح برای ۳ گروه متقاضیان عادی، طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و متقاضیان جایگزینی خودروهای فرسوده به اجرا گذاشته می‌شود.  به منظور فراهم‌سازی شرایط لازم برای دستیابی مشتریان واقعی و مصرف‌کنندگان به خودرو، بخشی از وجه خودرو در حساب وکالتی که توسط متقاضیان نزد بانک‌های ملی، ملت، سپه، تجارت و صادرات افتتاح کرده‌اند، مسدود می‌شود و پس از اعلام نتایج قرعه‌کشی و مشخص شدن فهرست برندگان، متقاضیانی که برنده نشده‌اند، می‌توانند نسبت به برداشت از حساب اقدام کنند و مشتریان منتخب در قرعه‌کشی با تکمیل وجه مطابق پیش‌پرداخت اعلامی در بخشنامه نسبت به انتقال وجه از طریق درگاه رسمی ایران‌خودرو و تکمیل ثبت‌نام اقدام کنند.
مشتریان برای افتتاح حساب وکالتی می‌توانند با مراجعه به سامانه اینترنتی بانک‌های یادشده از ۱۱ تا ۱۷ بهمن‌ماه، نسبت به تکمیل فرم وکالتی نزد بانک اقدام کرده و میزان موجودی برابر با ۹۰۰ میلیون ریال از وجه خودرو را که در بخشنامه تعیین شده در این حساب نگهداری کنند. افتتاح حساب وکالتی صرفا برای متقاضیان عادی است و مادران و متقاضیان نوسازی خودروهای فرسوده از این موضوع مستثنا هستند. این طرح از ۱۳ بهمن‌ماه آغاز می‌شود و تا ۲۲ بهمن‌ماه ادامه خواهد داشت و مشتریان ۴۸ تا ۷۲ ساعت پس از افتتاح حساب وکالتی می‌توانند حداکثر تا ۲۲ بهمن‌ماه با مراجعه به سایت فروش اینترنتی محصولات ایران‌خودرو به نشانی esale.ikco.ir برای ثبت نام اولیه و شرکت در قرعه‌کشی اقدام کنند.
***
توزیع گسترده گوشت گرم وارداتی کیلویی 180 هزار تومان
معاون امور دام وزیر جهاد کشاورزی دیروز در یک نشست خبری اعلام کرد گوشت گرم وارداتی وارد کشور شده و در میادین و فروشگاه‌های زنجیره‌ای به طور گسترده کیلویی 180 هزار تومان عرضه می‌شود. همچنین گوشت منجمد از محل تولید داخل هم کیلویی 155 هزار تومان به فروش می‌رسد.
حسین دماوندی‌نژاد با بیان اینکه تولید در گوشت قرمز در داخل کشور به میزان کافی است، گفت: علت افزایش اخیر قیمت گوشت به دلیل عدم عرضه دام سبک در این فصل بوده که باعث کاهش مقطعی عرضه در بازار و افزایش قیمت شد.
دماوندی‌نژاد افزود: عامل دیگر در بالا رفتن قیمت گوشت قرمز، نفوذ دلال‌ها و واسطه‌ها در این حوزه است که متأسفانه این افراد سودجو در هر حوزه‌ای حتی اگر هیچ تخصصی ندارند وارد می‌شوند و قیمت‌ها را بالا می‌برند.
وی با بیان اینکه قیمت گوشت پس از ورود نخستین محموله گوشت کاهش یافته و اکنون تثبیت شده است، گفت: روند تثبیت قیمت‌ها ادامه خواهد داشت. این مسؤول درباره میزان گوشت وارداتی و کشورهایی که واردات انجام شده است، توضیحاتی ارائه نکرد. 
وی در پاسخ به سوال یک خبرنگار که اگر مازاد تولید در کشور وجود دارد چرا ذخیره‌سازی انجام نمی‌شود تا در زمان نیاز به بازار تزریق شود، گفت: اتفاقاً در سال جاری 46 هزار تومان خرید و ذخیره‌سازی شده که بی‌سابقه است و در زمان نیاز به بازار تزریق کرده‌ایم.
دماوندی‌نژاد در پاسخ به این سوال که در شرایط فعلی جنگ روسیه و اوکراین، سیاست کشورها روی ذخیره‌سازی و محدودیت صادرات است اما شما همچنان صادرات را ادامه می‌دهید، گفت: ما درآمد صادراتی‌مان از گوشت نسبت به واردات بیشتر است، زیرا اکثر کشورها به دلیل خوش‌خوراک بودن تولید کشور ما، تمایل دارند گوشت ایرانی خریداری کنند و به همین دلیل تراز درآمد صادرات ما نسبت به واردات بیشتر است. وی در پاسخ به این سوال که آیا با اجرای کالابرگ که تقاضا برای مرغ بیشتر می‌شود و از سویی شما برای فروردین‌ماه جوجه‌ریزی 100 میلیون قطعه را پیشنهاد داده‌اید که تولید نسبت به ماه‌های قبل کمتر خواهد شد، نگران افزایش قیمت نیستید، گفت: ما ذخیره‌سازی‌مان به حدی زیاد است که اکنون دیگر جایی برای ذخیره‌سازی نداریم به همین دلیل تصورمان این است که اگر توزیع کالابرگ انجام شود، از ذخایر موجود استفاده خواهیم کرد.

Page Generated in 0/0048 sec