printlogo


کد خبر: 259657تاریخ: 1401/11/12 00:00
اخبار

انهدام هسته عملیاتی ضدانقلاب وابسته به خارج از کشور در استان مرکزی
رئیس کل دادگستری استان مرکزی از انهدام هسته عملیاتی ضدانقلاب وابسته به خارج از کشور در استان مرکزی خبر داد. حجت‌الاسلام «سیدعبدالمهدی موسوی» در این رابطه گفت: در راستای حفظ و برقراری امنیت در سطح استان و پیشگیری از آسیب به بیت‌المال و جان و مال شهروندان، سربازان گمنام امام زمان(عج) اداره کل اطلاعات استان مرکزی، طی رصد و شناسایی کامل اطلاعاتی و انجام اقدامات فنی سایبری، پس از کسب دستورات قضایی بهنگام، هسته ‌ضدانقلاب را که تحت هدایت عناصر معاند خارج‌نشین، برای اجرای عملیات خرابکارانه گسترده در یکی از شهرهای استان درصدد تهیه سلاح جنگی بودند، قبل از هرگونه اقدام خرابکارانه، مورد برخورد قرار داده و متلاشی کردند. وی افزود: عوامل اصلی هسته مذکور قصد داشتند برای اجرای عملیات پیچیده خود با هدف برهم زدن نظم عمومی و امنیت داخلی، پس از تهیه سلاح، اقدام به قطع ارتباطات اینترنتی و سخت‌افزارهای نظارتی الکترونیک کنند که قبل از هر اقدامی عامل اصلی هسته دستگیر شد و ۵ مرتبط اصلی توسط دستگاه قضایی احضار شدند. رئیس کل دادگستری استان مرکزی بیان داشت: ۲ نفر از اعضای این گروه همچنان متواری و تحت تعقیب هستند که اقدامات برای دستگیری آنان ادامه دارد. حجت‌الاسلام موسوی گفت: دستگاه عدلیه استان در چارچوب وظایف قانونی خود و ماموریت‌های محوله با کمک ضابطان امنیتی و سربازان گمنام امام زمان(عج) برای دستیابی به یک امنیت پایدار که خواست بحق و مشروع عموم شهروندان است، از تمام ظرفیت‌ها بهره خواهد برد و با مخلان نظم و امنیت برخورد قاطع، قانونی، سریع و بدون مماشات خواهد داشت.
***
تجمع ۱۲ هزار نفری بسیجیان تهران برگزار می‌شود
سازمان بسیج ادارات و وزارتخانه‌های سپاه تهران بزرگ به مناسبت فرارسیدن چهل‌وچهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و نیز پاسداشت یاد و خاطره رهبر کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام ‌خمینی(ره) و همچنین گرامیداشت شهدای انقلاب اسلامی، مراسم گرامیداشت پیروزی انقلاب اسلامی را برگزار می‌کند. بر این اساس به منظور تجدید میثاق با ولایت و به نمایش گذاشتن توان و اقتدار گردان‌های بسیجی، تجمع ۱۲ هزار نفری بسیجیان این سازمان شامل ۲۸ گردان بیت‌المقدس و کوثر با عنوان رزمایش بزرگ مدافعان ولایت، دوشنبه ۱۷ بهمن ساعت ۸ صبح در مجموعه ۱۲ هزار نفری آزادی برگزار خواهد شد. این تجمع در پی تصمیم پارلمان اروپا مبنی بر تروریست اعلام کردن سپاه و انتشار مطالب توهین‌آمیز نشریه فرانسوی شارلی ابدو برگزار می‌شود.
***
جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش: 
کشنده فوق‌سنگین نیروی زمینی ارتش رونمایی می‌شود
جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش از تولید کشنده فوق‌سنگین نیروی زمینی ارتش و رونمایی آن در آینده نزدیک خبر داد. امیر سرتیپ نوذر نعمتی گفت: برای اولین‌بار در کشور، نیروی زمینی ارتش کشنده فوق‌سنگینی را تولید کرده است که در روزهای آینده از آن رونمایی خواهیم کرد. وی افزود: این پیشرفت‌ها مستلزم فناوری، دانش و امکانات زیاد است تا بتوانیم دانش و ایده را تبدیل به محصولی کاربردی کنیم. جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش اظهار کرد: امنیت و قدرت امروز ما به پشتوانه ایده‌پردازی‌ها و تولیدات داخلی مجموعه نیروهای مسلح و همچنین استفاده از دانش دانشمندان داخل کشور است؛ تولیداتی که در حوزه آمادگی‌های رزمی از نظر کمی و کیفی هر ساله رشد چشمگیری دارند.
***
حضور «سیاری» در کمیسیون امنیت ملی برای بررسی پاسخ به تهدیدات احتمالی
ابوالفضل عمویی در توضیح نشست روز سه‌شنبه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، گفت: کمیسیون جلسات دوره‌ای با دستگاه‌های مرتبط حوزه کاری خود دارد و به مناسبت‌های مختلف در مقرهای وابسته به نیروهای مسلح حضور پیدا کرده است یا از فرماندهان آنها برای حضور در کمیسیون دعوت می‌کند. در نشست امروز (دیروز) کمیسیون هم میزبان امیر دریادار حبیب‌الله سیاری، معاون هماهنگ‌کننده ارتش جمهوری اسلامی بودیم.
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی افزود: فرمانده اطلاعات و معاونت طرح و برنامه ارتش جمهوری اسلامی نیز در این جلسه حضور داشتند و گزارش‌های مختلفی به نمایندگان ارائه کردند. 
وی با اشاره به گزارش فرماندهی اطلاعات ارتش جمهوری اسلامی، اظهار کرد: وی گزارشی در زمینه ارزیابی ارتش از تهدیدات احتمالی درباره ایران ارائه و سناریوهای مختلف جمهوری اسلامی ایران برای پاسخ به این تهدیدات را تشریح کرد. فرمانده عملیات ارتش جمهوری اسلامی نیز گزارشی از توانمندی عملیاتی نیروهای زمینی، هوایی و پدافند هوایی و دریایی ارتش ارائه کرد. سخنگوی کمیسیون امنیت ملی گفت: نیروی دریایی برای ما امروز یک نیروی راهبردی است و توانمندی کشور چندین برابر در حال افزایش است؛ تهدیداتی را که در خلیج‌فارس و اقیانوس هند وجود دارد، به سرعت و توانمندی دفع کرده و هم‌اکنون اشراف خوبی توسط نیروی دریایی شکل گرفته است. از جهتی دیپلماسی دفاعی را هم تقویت کرده است. حضور در کشورهای مختلف و گفت‌وگوها بین نیروی دریایی ارتش با دیگر کشورها موضوع قابل‌توجهی است چرا که آنها به معرفی توانمندی‌های کشور پرداخته و زمینه را برای همکاری‌ها فراهم کردند. 
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: حضور شناورهای ایران در آبراه‌های بین‌المللی و عبور از گذرگاه‌های بین‌المللی و حضور در اقیانوس اطلس جزو کارهای بزرگی بوده که در دوره اخیر شاهد آن بودیم و امیدواریم با قوت و جایگاه بالاتر ادامه یابد.

Page Generated in 0/0122 sec