printlogo


کد خبر: 259661تاریخ: 1401/11/12 00:00
پس از ناو‌گروه‌های 86 و 88 ناوگروه 89 نیروی دریایی ارتش نیز عازم آب‌های آزاد شد
مأموریت در دور‌دست‌

گروه سیاسی: نیروی دریایی ایران از شرق تا غرب کره زمین را به عنوان میدان حضور خود تثبیت کرده و هیچ دوردستی از دستان ایران دور نیست. 
پس از ناوگروه‌های 86 و 88 نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، دوشنبه هفته گذشته ناوگروه 89 نیز از بندر کنارک راهی آب‌های آزاد شد. امیر دریادار شهرام ایرانی، فرمانده نیروی دریایی ارتش در حاشیه مراسم بدرقه ناوگروه 89 نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: این ناوگروه رزمی، اطلاعاتی و آموزشی با ماموریت انجام دوره‌ کارورزی دانشجویان دانشگاه افسری امام خمینی‌(ره) نوشهر از بندر کنارک راهی آب‌های آزاد بین‌المللی شد. امیر دریادار ایرانی تصریح کرد: ناوگروه 89 نیروی دریایی ارتش در طول حضور در دریا علاوه بر اینکه نقش اسکورت شناورها را خواهد داشت، شاهرگ اقتصادی کشور را تحت پوشش قرار می‌دهد و دانشجویان که در ناوگروه حضور دارند تجربه عملی کسب خواهند کرد. ناو آبی- خاکی تنب و ناو لجستیکی بندرعباس، ناوگروه رزمی، اطلاعاتی و آموزشی 89 را تشکیل می‌دهند. با اعزام ناوگروه ۸۹ به مأموریت، نیروی دریایی ارتش ۳ ناوگروه خود را به صورت همزمان در آب‌های آزاد دارد تا به این ترتیب قدرت این نیرو را در حوزه مأموریت‌های دوردست به نمایش بگذارد. ناوگروه 86 ملقب به ناوگروه 360 متشکل از ناوبندر مکران و ناوشکن دنا مأموریت خود را اوایل مهرماه آغاز کرده و به گفته فرمانده نیروی دریایی ارتش در پایان مأموریت خود ضمن گذر از تنگه پاناما یک دور کامل به دور کره زمین خواهد زد. حضور ناوگروه نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در تنگه پاناما که به نوعی حیاط خلوت آمریکا محسوب می‌شود، یک پیام بسیار مهم برای آمریکایی‌ها دارد. پیام این است: هیچ‌کس قادر به ایجاد سد در برابر توان نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران نیست و این ناوگان با پیام صلح و دوستی در همه آب‌های جهان دریانوردی می‌کند. 
ناوشکن البرز نیز در قالب ناوگروه 88 حدود یک ماه است مأموریت خود را برای گشت‌زنی و حفاظت از کشتی‌ها در خلیج عدن آغاز کرده است. نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران مأموریت‌های دریانوردی خود در سطح اقیانوسی را از سال 88 با هدف مقابله با دزدی‌های دریایی در خلیج عدن با طی مسافت 3000 کیلومتر به این منطقه آغاز کرد و پس از آن تا امروز در بازه‌های زمانی مشخص، ناوگروهای رزمی ارتش به منطقه خلیج عدن و دریای سرخ و اقیانوس‌های هند، آرام و اطلس اعزام شده‌اند. 

Page Generated in 0/0047 sec