printlogo


کد خبر: 259674تاریخ: 1401/11/13 00:00
اخبار

معرفی برترین‌های هفتمین جام قهرمانان بازی‌های ویدئویی ایران
مرحله نهایی و اختتامیه هفتمین جام قهرمانان بازی‌های ویدئویی ایران در رشته فیفا 22 همزمان با برگزاری چهارمین نمایشگاه بازی‌های رایانه‌ای در مصلای امام خمینی(ره) برگزار می‌شود. به گزارش «وطن امروز»، مرحله نهایی این رویداد روز 18 بهمن با رقابت حضوری میان منتخبان مرحله استانی در مصلای امام خمینی(ره) برای معرفی قهرمان قهرمانان این دوره برگزار می‌شود. گفتنی است مرحله استانی هفتمین جام قهرمانان بازی‌های ویدئویی ایران آذرماه امسال و همزمان با مسابقات جام‌جهانی در استان‌های خراسان رضوی، مازندران، اردبیل، قزوین و شهرستان ملارد در استان تهران برگزار شد و نفرات اول تا سوم در هر استان معرفی شدند. هفتمین جام قهرمانان بازی‌های ویدئویی ایران علاوه بر مسابقات فیفا 22، بخش ویژه بازی‌های موبایلی ایرانی نیز داشت که جوایز منتخبان این بخش نیز در مراسم اختتامیه این رویداد در شبستان اصلی مصلای امام خمینی(ره) اهدا می‌شود. برگزاری مسابقات حضوری برای خانواده‌ها و اهدای جوایز از دیگر بخش‌های مرحله نهایی و اختتامیه این دوره از جام قهرمانان بازی‌های ویدئویی ایران است.
***
نمایش کاربردی «جهنم سرد»  اجرا می‌شود
نمایش کاربردی «جهنم سرد» به کارگردانی میلاد جباری مولانا از شانزدهم بهمن در موزه عبرت به اجرا در می‌آید. به گزارش «وطن امروز»، آیین افتتاحیه نمایش «جهنم سرد» 16 بهمن با حضور برخی پیشکسوتان هنرمند و مسؤولان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مجلس شورای اسلامی به همراه رونمایی از پوستر نمایش در موزه عبرت برگزار می‌شود. پیش‌فروش بلیت‌های ۳ روز نخست این نمایش با ۲۵ تا ۴۰ درصد تخفیف آغاز شده است. داستان نمایش از این قرار است که بعد از ترور زندی‌پور و مستشاران آمریکایی وضعیت بازداشتگاه موقت کمیته مشترک ملتهب می‌شود و در ادامه ۹ نفر را با دلیل و بدون دلیل در تپه‌های اوین تیرباران می‌کنند. این نمایش از ۱۶ تا ۳۰ بهمن هر شب ساعت ۱۸:۳۰ به مدت ۶۵ دقیقه اجرا می‌شود. بازیگران این نمایش به ترتیب حروف الفبا داوود اصغرنژاد، علیرضا بهجتی، پارسا پیراسته، بهار پوزش‌پور، علیرضا ثابتی، رضا ریحانی، میلاد رحیم‌زاده، ابوالفضل ذوالفقاری، محمدحسین زالی، علی علیزاده، فرشاد قره‌داغی، نیره قریب، محمود کامشگران، هلیا کسایی، رویا کریمی، بهار گل‌آور، محسن محمودیان، نازنین مفیدی و علیرضا هاشم‌زاده‌ هستند. دیگر عوامل این اثر نمایشی عبارتند از مدیر تولید و برنامه‌ریز: حمیده خلدی؛ دستیاران نگارش: سیدحامد قریشی و ساجده نیک‌صفت، دستیار اجرا: محسن محمودیان؛ دستیار بازیگردان: مسعود نیازی؛ منشی صحنه: محدثه بیجاری؛ موسیقی: بردیا یوسفی؛ گریم: محسن محمودیان، محدثه بیجاری و بهار پوزش‌پور؛ مدیر تدارکات: بی‌نظیر غفوری؛ فنی: اصغر مقدم؛ روابط عمومی: فاطمه خسروی. در توضیح نمایش آمده است: این نمایش برای افراد زیر ۱۵ سال، بیماران قلبی و عصبی، افراد مبتلا به صرع و بانوان باردار ممنوع است. نمایش در کریدورها و سلول‌های زندان اجرا می‌شود. در بخش‌هایی از نمایش چشم تماشاگران بسته است و در بخش‌هایی خود تماشاگر بازیگر است و در پایان هم خبری از صندلی برای نشستن نیست، بنابراین از همراه داشتن فرزندان زیر ۱۵ سال خودداری کنند.
***
رسانه‌های صوت‌ و تصویر فراگیر صاحب نمایشگاه شدند
سازمان تنظیم مقررات رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی نخستین نمایشگاه «رصتا» را با حضور سکوها و رسانه‌های صوت‌ و تصویر فراگیر سراسر کشور برگزار می‌کند. به گزارش «وطن امروز»، این سازمان در راستای رسالت حمایت‌گری و به‌ منظور معرفی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر در کشور و هم‌افزایی هر چه بیشتر سازمان صداوسیما و رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر و سایر اجزای زیست‌بوم، نمایشگاهی را با عنوان «رصتا» در ۲ بخش محتوا و سرویس برگزار می‌کند. این رویداد ملی از تاریخ ۱۱ تا ۱۴ اسفند در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران با حضور سکوهای دارای مجوز از ساترا و بخش‌های دارای ظرفیت هم‌افزایی با این حوزه شامل شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی، شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات فناورانه، بانک‌ها و موسسات مالی علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در این حوزه، توسعه‌دهندگان و شتاب‌دهنده‌ها و... برگزار می‌شود. علاقه‌مندان برای ثبت‌نام در نمایشگاه و رزرو محل غرفه می‌توانند به نشانی اینترنتی http://rastaexpo.ir/ مراجعه کنند. سازمان تنظیم مقررات صوت‌ و تصویر فراگیر در فضای مجازی علاوه بر برنامه‌ریزی برای برگزاری نمایشگاه «رصتا» در هفته دوم اسفندماه با هدف افزایش همکاری‌های بین سازمان صداوسیما و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از تاریخ ۱۶ بهمن‌ به‌ مدت ۴ روز در نمایشگاه سیتکس وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی حضور خواهد داشت و ضمن معرفی دستاوردهای خود به علاقه‌مندان فعالیت در حوزه رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر مشاوره ارائه می‌کند.
***
روز شلوغ  سینما در نیمه دوم ۱۴۰۱
در روز ۱۱ بهمن که فروش بلیت سینما نیز نیم‌بها بود، حدود ۹۸ هزار نفر به تماشای فیلم‌های روی پرده نشستند تا پرمخاطب‌ترین روز سینما در نیمه دوم سال رقم بخورد. به گزارش «وطن امروز»، سینماهای کشور روز سه‌شنبه ۱۱ بهمن‌ماه و در آستانه شروع جشنواره فیلم فجر، در ۲ هزار و ۳۲۵ سانس، بیش از یک میلیارد و ۸۴۰ میلیون تومان فروش داشتند و ۹۷ هزار و ۸۶۰ نفر هم به سینما رفتند. پرفروش‌ترین فیلم در روز گذشته «بخارست» بود که بیش از ۳۳ هزار نفر تماشاگر داشت و حدود ۶۱۷ میلیون تومان هم بلیت فروخت. «ملاقات خصوصی» نیز با فروش ۱۹ هزار بلیت به فروش ۳۸۲ میلیون تومانی و «چپ راست» با حدود ۱۷ هزار بلیت به رقم فروش ۳۲۴ میلیون تومانی رسید. طبق اعلام روابط عمومی سازمان سینمایی، پیش‌تر آخرین سه‌شنبه پرمخاطب سینماها به ۲۹ شهریورماه امسال با ۱۱۷ هزار و ۵۰۰ نفر تعلق داشت. در حال حاضر «انفرادی»، «سگ‌بند» و «بخارست» فیلم‌های پرفروش از ابتدای سال تاکنون هستند. فروش کلی سینما در سال ۱۴۰۱ به رقم ۳۲۶ میلیارد تومان رسیده و ۱۱ میلیون و ۸۲۸ هزار نفر هم مخاطب داشته است. «لوپتو»، «جزیره فضایی»، «پسر دلفینی» و «پالتو شتری» دیگر فیلم‌های پرفروش روز گذشته سینماها معرفی شده‌اند.

Page Generated in 0/0161 sec