printlogo


کد خبر: 259681تاریخ: 1401/11/13 00:00
آخرین نظرسنجی «گالوپ» نشان داد
دولت آمریکا، بزرگ‌ترین مسأله آمریکایی‌ها

نتایج نظرسنجی گالوپ که دوشنبه این هفته منتشر شد، حکایت از آن دارد که آمریکایی‌ها معتقدند مشکل اصلی‌شان دولت ایالات‌متحده است. بیش از یک پنجم (۲۱ درصد) شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی، رهبری ضعیف را جدی‌ترین مسأله امروز آمریکا خواندند که حتی از مشکلاتی مثل تورم ۱۵ درصد نیز فراتر رفته است. مهاجرت و اقتصاد به ترتیب با ۱۱ و ۱۰ درصد در جایگاه‌های بعدی قرار گرفتند. این در حالی است که در آخرین نظرسنجی گالوپ در پایان سال گذشته میلادی، اتفاق نظر شرکت‌کنندگان روی مسائل اقتصادی به عنوان بزرگ‌ترین مسأله روز آمریکا بود. 
در حالی که اختلافات شدید نمایندگان ۲ حزب دموکرات و جمهوری‌خواه فضای هر ۲ مجلس کنگره را کاملا قطبی کرده اما ظاهرا مردم آمریکا روی این مسأله که دولت مستقر بزرگ‌ترین مشکل کشورشان است، وحدتی فراحزبی دارند. ۲۴ درصد جمهوری‌خواهان و مستقل‌های متمایل به جمهوری‌خواهان معتقدند بی‌کفایتی دولت در صدر مسائل قرار دارد. تورم در ذهن هر ۲ حزب شماره ۲ بود. ۱۸ درصد جمهوری‌خواهان و ۱۱ درصد دموکرات‌ها آن را مسأله اصلی عنوان کردند. تمرکز ۱۸ درصد دیگر از جمهوری‌خواهان بیشتر روی مهاجرت بود؛ موضوعی که برای دموکرات‌ها در جای ششم قرار داشت. 
در این نظرسنجی، ضریب اطمینان اقتصادی همچنان در پایین‌ترین حد باقی بود و تنها ۲ درصد پاسخ‌دهندگان شرایط را عالی توصیف کردند و ۱۵ درصد معتقدند خوب است. حدود نیمی از افراد (۴۵ درصد) فکر می‌کنند شرایط ضعیف است و ۷۲ درصد اوضاع را رو به بدتر شدن خواندند. تایید عملکرد رئیس‌جمهور و کنگره آمریکا به ترتیب با ۴۱ درصد و ۲۱ درصد ثابت ماند. 

Page Generated in 0/0054 sec