printlogo


کد خبر: 259684تاریخ: 1401/11/13 00:00
اخبار

نخستین طلای کاروان کشتی ایران در کراواسی برگردن رضا اطری
۳ آزادکار ایران در روز نخست رقابت‌های کرواسی با شکست رقیبان‌شان راهی دیدار نهایی شدند و اطری موفق شد نخستین طلای ایران را صید کند. در جریان رقابت‌های روز نخست تورنمنت رنکینگ کرواسی، هر ۳ آزادکار ایران با شکست رقیبان‌شان راهی فینال شدند. در وزن ۶۱ کیلوگرم که 8 نفر حضور دارند، رضا اطری در دور نخست به مصاف شوتا فارتنادزه از گرجستان رفت و به سختی با نتیجه ۴ بر ۳ به برتری رسید و راهی نیمه نهایی شد. وی سپس برابر گامزاتگادجی خالیدوف از مجارستان با نتیجه ۳ بر صفر به برتری رسید و راهی فینال شد. اطری در فینال از سد نارمانداخ از مغولستان عبور کرد و طلا گرفت. در وزن ۷۴ کیلوگرم، یونس امامی دارنده ۲ مدال برنز جهان در دور نخست مقابل کوجیرو شیگا از ژاپن ۱۰ بر یک به برتری رسید و راهی مرحله یک هشتم نهایی شد. وی در این مرحله به مصاف تیموراز سالکازانوف دارنده مدال‌های نقره و برنز جهان از اسلواکی رفت و در پایان با نتیجه قاطع ۵ بر صفر به برتری رسید و در سومین مبارزه نیز با نتیجه ۷ بر ۳ از سد جوزف لاوالی از آمریکا گذشت و به نیمه نهایی رسید. امامی در این مرحله به مصاف فاضل ارلیماز از ترکیه رفت و در پایان با نتیجه ۳ بر ۲ به برتری رسید و فینالیست شد. امامی برای رسیدن به مدال طلا به مصاف جیسون نولف از آمریکا می‌رود. در وزن ۸۶ کیلوگرم، حسن یزدانی قهرمان جهان و المپیک در دور نخست به مصاف سباستین جزیرزانسکی از لهستان رفت و در مدت زمان ۳ دقیقه و ۳۷ ثانیه با نتیجه قاطع ۱۰ بر صفر به برتری رسید و راهی یک‌چهارم نهایی شد. وی در دور دوم به مصاف ابوبکر آباکاروف دارنده مدال برنز جهان از جمهوری باکو رفت و در پایان با نتیجه قاطع ۱۱ بر صفر به برتری رسید و راهی نیمه نهایی شد. یزدانی در مرحله نیمه نهایی نیز با نتیجه قاطع ۱۰ بر صفر از سد مارک هال از آمریکا گذشت و راهی فینال شد. وی برای رسیدن به مدال طلا به مصاف هایاتو ایشیگورو از ژاپن می‌رود. 
***
فولاد در نبود نکونام یخ زد!
دیدار تیم‌های فوتبال فولاد خوزستان و تراکتور تبریز با گل دیرهنگام تراکتور به سود این تیم تمام شد. هفته هجدهم لیگ برتر فوتبال روز چهارشنبه با دیدار ۲ تیم فولاد خوزستان و تراکتور تبریز آغاز شد؛ مسابقه‌ای که در نهایت با نتیجه یک بر صفر به سود تراکتور تمام شد. بازیکنان فولاد و تراکتور در ورزشگاه یادگار امام تبریز رودرروی هم قرار گرفتند اما تلاش آنها برای گلزنی تا وقت‌های اضافه نیمه دوم ثمری نداشت. اشکان خورشیدی داور مسابقه برای نیمه دوم ۹ دقیقه وقت اضافه تعیین کرد و همین زمان کافی بود تا تراکتور از فرصت استفاده کند و به گل برتری برسد. دقیقه 10+90 بود که هادی محمدی کرنر ارسالی «ریکاردو آلوز» را با ضربه سر به دروازه فولاد هدایت کرد و شوک دیرهنگامی به فولادی‌ها وارد شد. فولاد هفته گذشته موفق شد پرسپولیس را با یک گل شکست بدهد اما دیروز برابر تراکتور حتی به یک امتیاز هم نرسید. این مسابقه همچنین تقابل اندیشه‌های جواد نکونام سرمربی تیم فولاد باسابقه بازی در اوساسونا اسپانیا با «پاکو خمز» سرمربی اسپانیایی تراکتور بود که در نهایت خمز مچ نکونام را خواباند. البته نکونام به خاطر محرومیت از روی سکوها بازی را دنبال می‌کرد. تراکتور با این برد ۲۹ امتیازی شد و جای خود را در رده پنجم حفظ کرد، فولاد هم ۲۴ امتیازی باقی ماند. 
***
عذرخواهی پلیس بریتانیا به خاطر فاجعه هیلزبورو بعد از ۳۴ سال
پلیس بریتانیا پس از ۳۴ سال از تراژدی هیلزبورو عذرخواهی کرد. به گزارش رویترز، شورای پلیس بریتانیا از بازماندگان و خانواده‌های قربانیان تراژدی استادیوم فوتبال هیلزبورو در سال ۱۹۸۹ که حدود ۱۰۰ هوادار لیورپول در آن جان باختند، عذرخواهی کرد. این تراژدی در شفیلد انگلیس پیش از شروع بازی جام حذفی بین ناتینگهام فارست و لیورپول رخ داد. پلیس تعداد زیادی از تماشاگران را وارد بخش کوچکی از ورزشگاه کرد. نتیجه این اقدام پلیس ازدحام جمعیت زیادی بود که منجر به بزرگ‌ترین حادثه در تاریخ فوتبال در بریتانیا شد. ۹۶ نفر در این حادثه کشته شدند تا تاریک‌ترین روز تاریخ فوتبال انگلیس ثبت شود. فرد دیگری نیز در ژوئیه ۲۰۲۱ پس از آسیب شدید مغزی جان خود را از دست داد. پلیس ابتدا تماشاگران مست را عامل این فاجعه دانست و زیر بار تقصیر خود در این حادثه نرفت. جلسات حقوقی بعدی ثابت کرد تماشاگران تاثیری در این فاجعه نداشتند و پلیس مقصر بوده است. اندی مارش، رئیس پلیس گفت: پلیس کسانی را که عزیزان‌شان را در فاجعه هیلزبورو از دست دادند ناامید کرد و ما متأسفیم که چنین اشتباهی از سوی پلیس سر زده است. اقدامات پلیس، عامل اصلی این فاجعه بود و از آن زمان تاکنون زندگی اعضای خانواده‌های زیادی را تحت تاثیر قرار داده است. 
***
عربستان میزبان جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۷ شد
کنفدراسیون فوتبال آسیا در نشست سالانه خود در منامه بحرین، عربستان سعودی را به عنوان میزبان جام ملت‌های آسیا در سال ۲۰۲۷ انتخاب کرد. به گزارش ایسنا، در جلسه سالانه کنفدراسیون فوتبال آسیا عربستان به عنوان میزبان جام ملت‌ها در سال ۲۰۲۷ انتخاب شد که در سال ۱۴۰۵ شمسی برگزار می‌شود. این برای نخستین بار است که عربستان میزبان جام ملت‌های آسیا می‌شود. عربستان در حالی میزبانی این مسابقات را به دست آورد که تا قبل از این ایران هم جزو نامزدهای برگزاری مسابقات بود اما با کنار رفتن ایران و هند و میزبانی قطر در جام ملت‌های ۲۰۲۳، عربستان بدون داشتن رقیب میزبان این مسابقات شد. هنوز جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ برگزار نشده و با انصراف چین، میزبانی این دوره از رقابت‌ها هم به قطر واگذار شد. 

Page Generated in 0/0080 sec