printlogo


کد خبر: 259686تاریخ: 1401/11/13 00:00
پرسپولیس با تساوی مقابل آلومینیوم رتبه نخست جدول را تقدیم سپاهان کرد
خداحافظی با صدر

تیم فوتبال پرسپولیس با تساوی برابر آلومینیوم صدر جدول را پس از هفته‌ها از دست داد. در این دیدار داور برای نیمه اول وقت اضافه کمی گرفت و در چند صحنه مشکوک به پنالتی هم تصمیم جنجالی گرفت. در ادامه دیدارهای هفته هجدهم رقابت‌های لیگ برتر، تیم فوتبال پرسپولیس در ورزشگاه آزادی تهران میزبان آلومینیوم بود که این دیدار با تساوی بدون گل به پایان رسید. پرسپولیس که دیدار هفته هفدهم را برابر فولاد واگذار کرده بود و صدرنشینی‌اش را در خطر می‌دید، برای رسیدن به پیروزی در این دیدار انگیزه بالایی داشت اما نیمه اول نتوانست به آنچه می‌خواهد برسد و با وجود حملاتی که طراحی کرد، نتوانست دروازه تیم اراکی را باز کند. در این دیدار که با حضور تعداد اندکی از هواداران پرسپولیس برگزار شد، سرخپوشان نیمه اول با بازی بسته حریف مواجه شدند و هر چند بخش بیشتری از زمان بازی را در اختیار داشتند اما در خلق موقعیت خطرناک ناکام بودند تا نیمه اول با تساوی بدون گل به پایان برسد.
مهم‌ترین اتفاق این دیدار مربوط به صحنه اخراج علیرضا بیرانوند بود. دقیقه ۴۳ میلاد فخرالدینی در موقعیتی عالی به سمت دروازه پرسپولیس حرکت کرد که علیرضا بیرانوند با خروج از محوطه جریمه روی این بازیکن مرتکب خطا شد و داور با کارت قرمز مستقیم دروازه‌بان تیم‌ملی ایران را اخراج کرد تا کار سرخپوشان سخت شود. چند کارشناس داوری فوتبال عقیده داشتند این صحنه آفساید بود و با اشتباه کمک داور پرسپولیس تاوان سختی داد. با شروع نیمه دوم گل‌محمدی ۲ بازیکنش را تعویض کرد و سینا اسدبیگی و عیسی آل‌کثیر را به جای کامیابی‌نیا و شیخ دیاباته به زمین فرستاد تا با قدرت تهاجمی بهتری روی دروازه حریف حمله کند که این تصمیم او برای سرخپوشان موثر بود و با وجود اینکه سرخپوشان یک بازیکن کمتر داشتند اما حاکم توپ و زمین بودند. پرسپولیس البته برای رسیدن به دروازه حریف با دفاع چندلایه شاگردان مهدی رحمتی مواجه بود و همین امر کار سرخپوشان را برای رسیدن به گل سخت می‌کرد. از سوی دیگر آلومینیوم هم چشم به ضدحملات دوخته بود تا بتواند از تک‌موقعیت‌هایی که نصیبش می‌شود بهترین استفاده را ببرد و به ۳ امتیاز دست یابد. با این حال شاگردان گل‌محمدی که نمی‌خواستند صدر جدول را به سپاهان بدهند، بر میزان حملات خود اضافه کردند و دقیقه ۶۶ روی حرکت مهدی ترابی وارد محوطه جریمه حریف هم شدند که مدافع حریف پای ترابی را زد اما داور اعتقادی به پنالتی نداشت که همین امر باعث اعتراض پرسپولیسی‌ها شد.
دقیقه ۷۰ آلومینیوم که برای دقایقی از زیر فشار پرسپولیس خارج شده بود، حملاتی را روی دروازه سرخپوشان پی‌ریزی کرد که در یک صحنه ضربه سر بازیکن این تیم با اختلاف اندکی از بالای دروازه به بیرون رفت. با نزدیک شدن به دقایق پایانی بازی، استرس سرخپوشان برای از دست دادن صدر جدول بیشتر می‌شد و همین امر روی کار شاگردان گل‌محمدی تأثیرگذار بود. ضمن اینکه مهدی رحمتی با به میدان فرستادن خلعتبری سعی در استفاده بهتر از ضدحملات داشت که در چند موقعیت هم خطرناک ظاهر شدند. در دقایق پایانی فشار پرسپولیس برای زدن گل برتری بیشتر شد اما حملات این تیم آنقدر زهردار نبود که دروازه حریف را باز کند. پرسپولیس با این تساوی ۳۶ امتیازی شد و به خاطر تفاضل گل کمتر نسبت به سپاهان صدر جدول را به این تیم اصفهانی واگذار کرد. به این ترتیب پرسپولیس که از هفته چهارم لیگ برتر به صدر صعود کرده بود، به رده دوم سقوط کرد.
* سپاهان گل‌گهر را در هم کوبید
تیم فوتبال سپاهان در یکی از دیدارهای حساس هفته هجدهم لیگ برتر تیم گل‌گهر را در هم کوبید و در حالی که نزدیک به یک نیمه ۱۰ نفره بود، به یک پیروزی پرگل دست یافت. تیم فوتبال سپاهان در هفته هجدهم لیگ برتر دست به کار بزرگی زد و موفق شد تیم گل‌گهر را با نتیجه پرگل ۴ بر یک شکست دهد.
در این مسابقه که به میزبانی ورزشگاه نقش جهان اصفهان برگزار شد، شهریار مغانلو (۸ و ۶۷)، فرشاد احمدزاده (۴۵) و رامین رضاییان (۷۷) برای سپاهان گلزنی کردند. تیم گل‌گهر هم توسط یونس شاکری (۸۲) یکی از گل‌های خورده را جبران کرد.
تیم سپاهان که در ۳ بازی گذشته خود در لیگ برتر هم صاحب برد شده بود، دقیقه ۴۸ با اخراج امید نورافکن توسط سعاد وفاپیشه، داور مسابقه ۱۰ نفره شد اما یک بازیکن کمتر هم از زهر خط حمله این تیم کم نکرد؛ تا جایی که سپاهان ۲ گل خود را نیمه دوم وارد دروازه گل‌گهر کرد. گل‌گهری‌ها البته نسبت به گل نخست تیم سپاهان معترض بودند. پیش از این گل، یکی از بازیکنان گل‌گهر به خاطر مصدومیت روی زمین افتاده بود که بازیکنان سپاهان به جای بیرون زدن توپ ترجیح دادند به بازی ادامه دهند. همان توپ لحظاتی بعد توسط مغانلو به گل تبدیل شد. باشگاه گل‌گهر با انتشار فیلم این گل نوشت: «خطای مسلم را که داور نگرفت اما شرافت را هم باید در این صحنه معنا کرد».
گل‌گهر با سرمربیگری امیر قلعه‌نویی در این فصل سنگین‌ترین شکست خود را تجربه کرد تا ۳۰ امتیازی باقی بماند و جایگاه خود در رده سوم جدول را هم در خطر ببیند.
سپاهان هم با این برد ضمن کسب چهارمین پیروزی متوالی، ۳۶ امتیازی شد و به صدر جدول صعود کرد.

Page Generated in 0/0042 sec