printlogo


کد خبر: 259707تاریخ: 1401/11/13 00:00
اخبار

به دستور بذرپاش انجام شد
تشکیل کمیته پیگیری مطالبات سازمان‌های نظام مهندسی
وزیر راه و شهرسازی در دیدار اعضای شورای مرکزی سازمان‌ نظام مهندسی، اولویت این وزارتخانه را رشد تولید مسکن مطابق نیاز عنوان کرد و از تشکیل کمیته‌ای برای پیگیری مطالبات سازمان‌های نظام مهندسی خبر داد.
مهرداد بذرپاش پس از ارائه گزارش اعضای سازمان‌های نظام مهندسی ساختمان و بیان برخی مشکلات درباره افزایش تعرفه خدمات مهندسی، تجدیدنظر در بخشنامه تعارض منافع و... گفت: سازمان‌های نظام مهندسی ساختمان یکی از تشکل‌های مهم کشور و جزو بهترین مشاوران برای مجموعه وزارت راه و شهرسازی در اجرای طرح‌های مهمی همچون نهضت ملی مسکن به شمار می‌روند. وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه عملکرد سازمان‌نظام مهندسی ساختمان به طور مستقیم بر زندگی و سرپناه مردم تأثیر دارد، بر تغییر نگاه راهبردی در تعامل با سازمان تاکید کرد. وی افزود: وزارت راه و شهرسازی سازمان نظام مهندسی ساختمان را شریک راهبردی و مشاور خود برای ارائه خدمات بهتر به مردم در حوزه ساخت‌وساز می‌داند، بنابراین به دنبال ارتقای سطح همکاری و تعامل با این سازمان‌ هستیم. بذرپاش با تاکید بر برگزاری نشست‌های مشترک دوره‌ای منظم مدیران وزارتخانه با سازمان نظام مهندسی ساختمان اظهار داشت: از آنجا که امنیت زندگی مردم در خانه‌های‌شان تا حد زیادی به عملکرد سازمان نظام مهندسی و نظارت درست و دقیق اعضای آن وابسته است، داشتن نگاه استراتژیک، همچنین تصویرسازی صحیح از این سازمان باید در اولویت برنامه‌های پیش رو باشد. وی با استقبال از پیشنهاد تقویت همکاری‌ها با سازمان‌های نظام مهندسی بیان کرد: تلاش ما رشد جهشی در تولید مسکن در کشور مطابق نیاز جامعه و قانون مربوط است. بذرپاش ادامه داد: هرچقدر تولید مسکن در نوسازی بافت‌های فرسوده و اراضی تخصیصی و در کل ساخت مسکن رشد یابد، بازار برای فعالیت اعضای گسترده این سازمان فراهم‌تر خواهد شد. پس همه بدانیم رشد تولید مسکن با ابزارهای مختلف باید جزو اولویت‌های اساسی باشد. وزیر راه و شهرسازی از تشکیل کمیته ۵ نفره پیگیری مطالبات سازمان‌های نظام مهندسی خبر داد و تاکید کرد تشکیل کمیته ویژه حقوقی برای پیگیری مطالبات مورد توجه قرار بگیرد و در اسرع وقت این کمیته تشکیل شود و پیگیری‌ها را آغاز کند.
***
تخفیف 10 تا 25 درصدی کالاهای اساسی
طرح فجر تا فطر در فروشگاه‌های زنجیره‌ای اجرا می‌شود
مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران کالاهایی را که مشمول تخفیف ۲۵ درصدی در طرح فجر تا فطر هستند، اعلام کرد. سعید راد که در یک برنامه تلویزیونی صحبت ‌می‌کرد، با اعلام کالاهایی که در طرح فجر تا فطر مشمول تخفیف ۱۰ تا ۲۵ درصدی هستند، اظهار کرد: این کالاها شامل گوشت منجمد، مرغ منجمد، قند و شکر، پنیر یو-اف، ماست کم‌چرب یک کیلویی، شیر نایلونی کم‌چرب، شیر بطری کم‌چرب، کره ۱۰۰ گرمی، روغن سرخ‌کردنی۸۱۰ گرمی، روغن پخت‌ و پز ۸۱۰ گرمی، حبوبات، رب، تن‌ماهی، برنج، چای و برخی کالاهای دیگر است که در فروشگاه‌های مختلف با توجه به برندهای متنوع، قیمت آنها متفاوت است. وی در پاسخ به اینکه این طرح در کدام فروشگاه‌ها اجرایی خواهد شد، گفت: در فروشگاه‌های زنجیره‌ای اتکا، رفاه، شهروند، هایپر،‌ هایپر می، جانبو، سپه و همه فروشگاه‌های زنجیره‌ای که در کل کشور شعبه دارند، این طرح از امروز عملیاتی شده و به ترتیب  کالاهای عرضه شده نیز بیشتر خواهد شد.
***
تأمین کالاهای اساسی 
شب عید و ماه مبارک رمضان
وزیر جهاد کشاورزی گفت: کالاهای اساسی مورد نیاز شب عید، ایام نوروز و ماه مبارک رمضان تامین است و هیچ کمبود و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.
«سیدجواد ساداتی‌نژاد» روز گذشته در حاشیه جلسه هیات دولت درباره وضعیت تامین کالاهای اساسی برای ایام نوروز و شب عید در جمع خبرنگاران افزود: با توجه به آمارهای موجود، ذخایر کالاهای اساسی کشور از شرایط مطلوبی برخوردار است.
وزیر جهاد کشاورزی اظهار داشت: همچنین برنامه‌ریزی‌های لازم برای تولید و تامین کالاهای اساسی برای ایام نوروز و ماه مبارک رمضان انجام شده و نگرانی‌ای در این زمینه وجود ندارد.
ساداتی‌نژاد درباره ارائه تسهیلات به بخش کشاورزی گفت: تاکنون ‌هزار میلیارد تومان در حوزه‌های کشاورزی اعم از گلخانه، دامپروری، طیور و شیلات تسهیلات داده شده است.
***
بازگشت ۱۳ هزار میلیارد تومان از جیب دلالان خودرو به چرخه تولید و مردم
رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار اعلام کرد با عرضه کمتر از ۵۰ هزار خودرو در بورس کالا بیش از ۱۳ هزار و ۳۵۰ میلیارد تومان از جیب واسطه‌ها و دلالان خارج شد و به چرخه تولید و مردم بازگشت.
مجید عشقی با حضور در یک برنامه تلویزیونی با اشاره به مزایای عرضه خودرو در بورس کالا گفت: با معامله ۴۸ هزار و ۸۴۴ دستگاه خودرو در بورس کالا تا چهارم بهمن‌ماه ۱۴۰۱، بیش از ۱۳ هزار و ۳۵۰ میلیارد تومان از جیب واسطه‌ها و دلالان خارج شد و به چرخه تولید و مردم بازگشت.
وی با اشاره به اینکه عرضه خودرو در بورس کالا در مراحل اولیه خود قرار دارد، یادآور شد: عرضه خودرو در بورس کالا به نفع مصرف‌کنندگان، تولیدکنندگان و خودروسازان است. رئیس سازمان بورس با اشاره به مشکلات متعدد صنعت خودرو که زیان انباشته ۱۵۰ هزار میلیارد تومانی این صنعت را رقم ‌زده است، گفت: یکی از مشکلات قیمت‌گذاری دستوری است که با مکانیسم عرضه در بورس کالا اصلاح می‌شود.

Page Generated in 0/0060 sec