printlogo


کد خبر: 259709تاریخ: 1401/11/13 00:00
اخبار

ستاد کل نیروهای مسلح: 
ملت ایران همچنان پای انقلاب، دین و تمامیت ارضی خود محکم ایستاده‌اند
همزمان با چهل‌وچهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران، ستاد کل نیروهای مسلح در بیانیه‌ای با گرامیداشت فرارسیدن دهه مبارک فجر نوشت: انقلاب اسلامی به پشتوانه حمایت‌های بی‌دریغ ملت غیور و همیشه در صحنه ایران اسلامی، توطئه‌های گوناگون دشمنان را با سربلندی پشت سر گذاشته و امروز در اوج اقتدار و عزت در منطقه و جهان است. این بیانیه افزود: دهه فجر آغازگر طلوعی خجسته در ایران اسلامی است که پایه‌های نظام استبدادی شاهنشاهی در بهمن سال ۱۳۵۷ با هدایت رهبر کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) و خیزش عظیم مردم، برای همیشه فروریخت و فصل جدیدی از حیات ملت ایران اسلامی در پرتو عزت، آزادی و استقلال آغاز شد. ستاد کل نیروهای مسلح عنوان کرد: انقلاب اسلامی ایران به عنوان اصیل‌ترین و مردمی‌ترین انقلاب قرن، موجب به چالش کشیدن ایدئولوژی‌های مادی و منشأ تحولات بزرگی بویژه در جهان اسلام شد. امام خمینی (ره)، با تمسک به اسلام و در مخالفت با وابستگی به غرب، قراردادهای استعماری و کاپیتولاسیون، عظمت تاریخی ایران را احیا کرد. ایشان کلید و رمز عزت و استقلال ایرانیان را اسلام یافت و بر آن پای فشرد و ملت ایران یکپارچه از اهداف و آرمان‌هایش حمایت کردند. این بیانیه تصریح کرد: ایران اسلامی از ابتدای انقلاب تاکنون فراز و فرودهای گوناگونی را در حوزه‌های مختلف پشت سر گذاشته و با راهبری امامین انقلاب و حضور و مشارکت همیشگی مردم متعهد به ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب، امروز توانسته بیش از هر زمان دیگری جایگاه تاثیرگذار و تعیین‌کننده خود در عرصه تحولات منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای را تحکیم بخشد و با پیام الهام‌بخش و عزت‌آفرین خود موجب حرکت عدالت‌خواهی و آزادی‌خواهی ملت‌های ستمدیده و مظلوم جهان شود. ستاد کل نیروهای مسلح خاطرنشان کرد: امسال در شرایطی ملت بزرگ ایران به استقبال جشن‌های فجر انقلاب اسلامی می‌روند که ایران اسلامی در چند ماه اخیر با یک جنگ ‌ترکیبی همه‌جانبه با طراحی و هدایت آمریکا، رژیم‌صهیونیستی و همراهی برخی ‌کشورهای اروپایی و منطقه، گروهک‌های تروریستی و استخدام همه‌ امکانات اطلاعاتی، رسانه‌ای و عملیاتی روبه‌رو بود. دشمنان با بهره‌گیری از شیوه‌های مختلف فرهنگی، رسانه‌ای، اقتصادی، سیاسی و اجتماعی و با هدف براندازی نظام جمهوری اسلامی نسبت به ایجاد اغتشاش و آشوب، فرسایشی کردن ناامنی در کشور، دوقطبی کردن جامعه، ایجاد نارضایتی عمومی، جلوگیری از پیشرفت جمهوری اسلامی ایران و ناامید ساختن مردم نسبت به آینده اقدام کردند اما این روند تخریبی پس از عدم همراهی مردم با اغتشاشگران، بر خلاف انتظار دشمن، خیلی زود روشن کرد که ملت ایران به‌رغم همه خباثت‌های دشمنان، همچنان پای انقلاب، دین و تمامیت ارضی خود محکم ایستاده‌اند. 
***
ایروان: اقدامات ایران باعث کاهش تنش در قفقاز شد
«واهان کاستانیان» معاون وزیر خارجه ارمنستان در مصاحبه با المانیتور گفت اقدامات و اظهارات ایران به جلوگیری از وخامت بیشتر اوضاع بین ایروان و باکو در درگیری‌های مرزی سپتامبر ۲۰۲۲ بین دو طرف کمک کرد. او در این مصاحبه توضیح داد: «اطلاعاتی داشتیم که جمهوری آذربایجان سپتامبر گذشته هنگام حمله به ارمنستان، در حال آمادگی برای حملات بزرگ‌تر بود. اقدامات و اظهارات ایران به جلوگیری از وخامت بیشتر آن وضعیت کمک کرد». معاون وزیر خارجه ارمنستان همچنین گفت دستیابی به تسلیحات ایرانی در دستور کار ایروان نیست. او درباره اهداف باکو هم به ۳ موضوع اشاره کرد: «پاکسازی قومی منطقه قره‌باغ کوهستانی، ایجاد تنش نظامی گسترده در منطقه و بالاخره سوق دادن طرف ارمنستانی به ایجاد کریدور فراسرزمینی». درگیری‌های مرزی ۲ جمهوری آذربایجان و ارمنستان در سپتامبر ۲۰۲۲ باعث کشته شدن ده‌ها سرباز از دو طرف شد و هر یک طرف دیگری را مقصر آن می‌داند. رئیس‌جمهور باکو اخیراً درگیری‌های سپتامبر را غیرقابل اجتناب توصیف کرد. 
***
خلق متهم خیالی جدید از سوی ضد انقلاب
بعد از رسوایی رسانه‌های ضد انقلاب در پرونده جعلی حسن فیروزی، این بار سوژه‌ای قدیمی مجددا مطرح شده است که بر اساس آن یک زن اهل بوکان به نام شهلا عبدی به اعدام محکوم شده است. یک بررسی ساده اینترنتی نشان می‌دهد این سوژه نیز خیالی بوده و فردی به این نام نه‌تنها حکم اعدام دریافت نکرده است، بلکه بازداشت و زندانی نیز نشده است. بررسی‌ها نشان می‌دهد پیش‌تر نیز چنین ادعایی مطرح شده بود و رسانه‌های ضد انقلاب نیز وجود چنین فردی را تکذیب کرده بودند. بر اساس خبری که در یک رسانه ضد‌انقلاب در مردادماه امسال در واکنش به خبر فوق منتشر شد، تصویر منتسب به این زن، به یک محکوم دیگر تعلق داشته که سال ۱۴۰۰ از زندان آزاد شده است(!) پیگیری‌ها از مقامات قضایی استان نیز این موضوع را تایید می‌کند. ناصر عتباتی، رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی در رابطه با ادعاهای مطرح شده درباره صدور حکم اعدام برای زنی به نام شهلا عبدی گفت: طبق پیگیری‌ها در استان آذربایجان غربی هیچ محکوم یا زندانی‌ای به نام شهلا عبدی وجود ندارد. رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی تاکید کرد: تاکنون هیچ حکم اعدامی در ارتباط با پرونده‌های اغتشاشات در استان صادر نشده است. ضد انقلاب در خبرسازی جعلی و دروغ در رابطه با ادعای بدرفتاری با متهمان و محکومان سابقه طولانی دارد. در کنار پرونده خیالی حسن فیروزی که اخیرا افشا شد، باید به مواردی مانند ادعای دروغ تجاوز به آرمیتا در زندان کرج یا دروغ شکسته شدن پاهای حسین رونقی در بازداشت اشاره کرد که انتشار فیلم وی در بیمارستان مشخص کرد ادعاهای مطرح‌شده درباره این فرد دروغی بیش نبوده است. ماجرای ساختگی صورت خونی و آسیب‌دیدگی محمد نوری‌زاد پس از آزادی نیز یکی دیگر از این موارد است که با انتشار فیلم اصلی مشخص شد این فرد با همان لباس اما بدون عصا و البته قبراق و سرحال وارد منزل می‌شود و نزدیکانش را در آغوش می‌گیرد!

Page Generated in 0/0071 sec