printlogo


کد خبر: 259711تاریخ: 1401/11/13 00:00
محمدباقر قالیباف در سخنرانی خود به مناسبت آغاز دهه فجر در حرم مطهر امام خمینی‌(ره) انقلاب اسلامی را عامل قوی‌تر شدن ایران دانست
انقلاب هویت‌بخش

گروه سیاسی: محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی در سخنرانی خود به مناسبت فرارسیدن ۱۲ بهمن‌ماه در حرم امام خمینی‌(ره) گفت: خدا را شاکریم که اهداف انقلاب اسلامی همچنان برای ما مشخص و روشن است و به سمت آنها حرکت می‌کنیم؛ استقلال، آزادی و عدالت اهدافی است که به دنبال آن هستیم و برای آن هزینه‌ها داده‌ایم. انقلاب اسلامی بدون حضور مردم هیچ معنایی ندارد و اسلامی نیست؛ مردم اساس این انقلاب هستند و آنها هستند که در میدان هستند و احکام دینی را در جامعه دنبال و پیاده‌سازی می‌کنند. رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه تاکید کرد: یکی از شاخص‌های مهمی که حضرت امام‌(ره) برای این انقلاب گذاشته بودند، مردمی بودن آن است. قدرت امروز ما در مقابل دشمنان تکیه بر ابزار نظامی و موشک‌های قدرتمند ما نیست؛ بدون شک اینها بخشی از قدرت ما و مایه افتخار ما هستند، این قدرت را مردم در دوران دفاع مقدس تا به امروز توانسته‌اند تولید کنند اما بدانید که انقلاب ما در قلب یکایک مردم ما است و چون قلب مردم همراه انقلاب است، این انقلاب مستحکم و اسلامی به پیش خواهد رفت. وی افزود: امروز مردم ما از ما این مطالبه را دارند که همه اهداف انقلاب را متوازن پیش ببریم و به همان میزان که توجه به حوزه ظلم‌‌ستیزی و استکبارستیزی داریم- که از شاخص‌هایی است که امام راحل آنها را تبیین کردند و اساس کار ما است- به همان میزان نیز به اقتصاد مردم و فرهنگ جامعه و مسائل اجتماعی جامعه نگاه کنیم. قالیباف تصریح کرد: اگر ما اهداف انقلاب را متوازن پیش نبریم و شکلی کاریکاتوری از آن بسازیم، خواسته انقلاب و مسیر درست نیست. وقتی بر مردم تاکید داریم حسنش این است که اگر اشتباهی کردیم، مردم ناظرند، می‌بینند و به ما تذکر می‌دهند؛ مردم می‌بینند و از ما نقد و انتقاد و اگر لازم شد اعتراض می‌کنند؛ اینها اساس انقلاب اسلامی و باورهای ما از انقلاب اسلامی است. قالیباف با تاکید بر اینکه از ۴۴ سال قبل نشان دادیم هر جا ایستادیم و مقاومت کردیم، توانستیم و به موفقیت رسیدیم، گفت: مقام معظم رهبری در مراسم سالگرد رحلت امام (ره) در تبیین مکتب امام فرمودند که ۳ شاخص مهم عقلانیت، معنویت و عدالت پایه‌های اساس مکتب حضرت امام است که باید آنها را مورد توجه قرار دهیم و اینها اساس کار ما در مسیر انقلاب باشند. رئیس مجلس با بیان اینکه «باید همیشه دشمن را تحت نظر داشته باشیم و او را بشناسیم و از طرح‌های او آگاه باشیم»، اظهار کرد: این هرگز دلیل نمی‌شود که خودمان و اشکالات و ضعف‌های خودمان را نبینیم و آسیب‌شناسی نکنیم. قالیباف در ادامه با تاکید بر اینکه امروز مکلفیم قدرت حل مسأله داشته باشیم و به معنای واقعی خادم و نوکر مردم در حل مشکلات‌شان در عرصه‌های بویژه اقتصادی باشیم، گفت: اینها از وظایف ما است، چرا که از قضا دشمن ما به هوش است که بر بسترهای ضعف ما سوار شود و آسیب بزند کما اینکه در فتنه‌های اخیر دیدیم که در داخل و خارج چگونه بر ضعف‌های ما سوار شدند و به دنبال آسیب زدن به انقلاب اسلامی بودند. وی عنوان کرد: انقلاب اسلامی توانست ایران ما را قوی‌تر و عزیزتر بکند؛ انقلاب اسلامی هویت ایرانی ما را در دوران معاصر از همه زمان‌ها قوی‌تر، اثرگذارتر موثرتر کرد. رئیس قوه مقننه تاکید کرد: در دهه فجر باید همه تجربه ۴۴ سال گذشته را نگاه و نقاط قوت خود را قوی‌تر و نقاط ضعف‌مان را برطرف کنیم و به صورت صریح و روشن از ایران عزیز و انقلاب اسلامی عزیزمان دفاع کنیم و به پیش برویم و مطمئن باشیم در حل مشکلات‌ بویژه اقتصادی و اجتماعی باید همین مسیر را طی کنیم. 

***

قانون الحاق ایران به شانگهای توسط قالیباف ابلاغ شد   
محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی، طی نامه‌ای به سیدابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور، قانون الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به سازمان همکاری شانگهای را ابلاغ کرد. نمایندگان مجلس شورای اسلامی، روز یکشنبه 6 آذر با کلیات و جزئیات طرح الحاق ایران به سازمان شانگهای موافقت کردند. هادی طحان نظیف، سخنگوی شورای نگهبان نیز روز 8 بهمن از تایید اصلاحات طرح فوق توسط شورای نگهبان خبر داد.

Page Generated in 0/0070 sec