printlogo


کد خبر: 259765تاریخ: 1401/11/17 00:00
اخبار

ابوالفضل پورعرب:
جامعه با اقدام رهبر انقلاب به آرامش رسید
بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون با بیان اینکه امروز نیازمند آشتی ملی هستیم، گفت: نباید اجازه داد از بیرون برای کشورمان تصمیم بگیرند، اینکه دیگران از کیلومترها خارج از ایران بخواهند برای ما تصمیم‌ بگیرند، خوشایند نیست.
ابوالفضل پورعرب در گفت‌وگو با ایرنا به درخواستش از رهبر معظم انقلاب در برنامه زنده تلویزیونی برای عفو برخی زندانیان حوادث اخیر اشاره کرد و گفت: بسیار خوشحالم که این اتفاق افتاد و خانواده‌هایی به واسطه لطف ایشان خرسند شدند. امروز بدون تردید با اعلام خبر موافقت رهبری با این موضوع، بخشی از جامعه از این عفو به آرامش می‌رسد. وی با اشاره به ۲ نکته‌ای که در برنامه شب یلدا در تلویزیون مطرح کرده بود، افزود: یکی از آن موارد مربوط به همین عفو عمومی بود که امروز اتفاق افتاد اما نکته دیگری که مطرح کردم درباره آشتی ملی بود. در این شرایط که شیرینی عفو تعداد قابل توجهی از محکومان حوادث اخیر کام جامعه را شیرین کرده، خوب است مردم با مسؤولان و مسؤولان با مردم آشتی کنند تا بتوانیم به ساختن کشورمان فکر کنیم. بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون گفت: ‌با مشکلات فراوانی مثل جنگ تحمیلی ۸ ساله، فشارهای سیاسی و تحریم و مسائل اقتصادی که کشورمان پشت سر گذاشته، نباید به گونه‌ای عمل کنیم که دشمنان سوءاستفاده کنند، چون تک‌تک شهدا و جانبازان به گردن ما حق دارند و باید دستاورد رشادت‌های آنها را حفظ کنیم. پورعرب تاکید کرد: آشتی ملی موجب یکپارچگی و مانع دست‌درازی دشمنان به کشورمان می‌شود و سنگ‌اندازی‌ها کاهش خواهد یافت، ما هرچه داریم از وحدت و یکدلی مردم داریم. مردمی که در غم‌ها و شادی‌ها با هم بودیم، با هم زندگی کردیم، اکنون هم باید دست به دست هم بدهیم و در مسیر آبادانی ایران عزیز با هم حرکت کنیم. وی اظهار داشت:‌ هیچ‌کس نباید در آتش هیجان‌های سیاسی ناخودآگاه بسوزد. نوجوانان این مرز و بوم باید دانشگاه بروند، درس بخوانند، رشد کنند و به آینده فکر کنند تا خودشان مملکت خودشان را بسازند، نه اینکه از بیرون برای کشورمان تصمیمی گرفته شود. پورعرب گفت: اینکه دیگران از کیلومترها خارج از ایران بخواهند برای ما تصمیم‌ بگیرند، خوشایند نیست و با همان آشتی ملی نباید اجازه دهیم این اتفاق بیفتد. ما به بیگانه نیازی نداریم، چرا که خودمان مرد خودمان هستیم. مردان و زنان این مرز و بوم همه از جنس باران هستند.
***
«بچه زرنگ» جدید رمضان می‌آید
فصل دوم مجموعه «بچه زرنگ» در ۱۰ قسمت برای پخش در دهه سوم ماه مبارک رمضان ۱۴۰۲ تولید می‌شود. به گزارش «وطن‌امروز»، فصل دوم «بچه زرنگ» در ادامه فصل اول به زندگی ۵ شهید مدافع حرم لشکر فاطمیون و ۵ شهید مدافع حرم مشهدی می‌پردازد. نویسندگان این مجموعه عباس هادیان و طاهره ولی‌پور هستند. 
این مجموعه مستند نمایشی توسط ابوالفضل حاجتمند تهیه می‌شود و با کارگردانی هادی حاجتمند، محمدمهدی خالقی، حسین امانی و جواد علیزاده جلوی دوربین می‌رود. 
داستان‌های فصل اول «بچه زرنگ» درباره چگونگی اعزام 8 تن از شهدای مدافع حرم اهل مشهد بود که با وجود موانع مختلف با تلاش فراوان خود را به سوریه و مناطق جنگی این کشور رساندند. بازی برادر برخی شهدا در نقش شهید، حضور برخی مادران شهدا و استفاده از خانه مدافعان حرم در برخی قسمت‌های این مجموعه به عنوان لوکیشن اصلی از جمله ویژگی‌های داکیودرام «بچه زرنگ» در فصل اول بود. 
***
بیش از ۸۳ هزار نفر به تماشای آثار فجر ۴۱ نشستند
اولین آمار رسمی فروش بلیت سینماهای مردمی چهل‌ویکمین جشنواره فیلم فجر منتشر شد. به گزارش «وطن‌امروز»، محمدرضا فرجی، مدیر امور سینماهای مردمی جشنواره بین‌المللی فیلم فجر نخستین آمار رسمی فروش بلیت سینماهای مردمی این دوره از جشنواره را اعلام کرد. 
بر اساس اعلام مدیر امور سینماهای جشنواره فجر 41 در ۴ روز اول جشنواره بیش از 83 هزار نفر در سینماهای مردمی به تماشای فیلم‌های این دوره از جشنواره نشستند که در این میان سینماهای کوروش، زندگی، فرهنگ، آزادی و پردیس سینما شهر قرچک بیشترین میزان استقبال مردمی را داشتند. 
فرجی افزود: پردیس‌های تازه‌تاسیس پرند مال و قرچک با توجه به سال اول تاسیس و افتتاح همزنان با جشنواره فیلم فجر استقبال دور از انتظاری داشتند. 

Page Generated in 0/0074 sec