printlogo


کد خبر: 259777تاریخ: 1401/11/17 00:00
گزارش «وطن امروز» از چرایی انفعال استقلال در نقل و انتقالات زمستانی
پنجره‌ای که هیچ وقت باز نشد

باربد بهراد: از آخرین روز نقل و انتقالات زمستانی لیگ برتر ۱۱ روز می‌گذرد و باشگاه استقلال هنوز نتوانسته حتی یک بازیکن را به خدمت بگیرد، با این وجود روزی نیست که مدیران باشگاه وعده‌های غیرممکن ندهند؛ یک روز می‌گویند با ۵ بازیکن که در صف هستند و در لیگ‌های معتبر توپ می‌زنند، مذاکره کرده‌اند و روز دیگر می‌گویند یک بازیکن درجه یک برای تست پزشکی به ایران می‌آید.
برخلاف دیگر مدیران که در نقل و انتقالات موفق عمل کرده و سکوت پیشه کرده‌اند، مدیران استقلال با کارنامه ضعیف، هر روز در حال مصاحبه با برنامه‌های تلویزیونی هستند تا درباره اتفاق مثبتی که رخ نداده، صحبت کنند‌.
نکته جالب اینکه مدیران باشگاه استقلال جز وعده جذب بازیکن و انتقاد از بدهی‌های به‌جا گذاشته شده مدیریت قبلی، حرف تازه‌ای نمی‌زنند‌. در واقع حرفی هم ندارند که بزنند.
همان شبی که یکی از مسؤولان باشگاه استقلال خبر از سفر یک بازیکن درجه یک خارجی به ایران برای انجام تست‌های پزشکی در یک برنامه تلویزیونی داد، منتظر منتفی شدن این سفر بودیم، چرا که این بازیکن وجود خارجی نداشت و تنها برای آرام کردن هوادار و تحت فشار گذاشتن فدراسیون‌نشین‌ها برای صدور مجوز خرید بازیکن این وعده داده شده بود.
باشگاه استقلال همچنین بابت فسخ قرارداد کاوه رضایی با باشگاه تراکتور و تفاهمنامه‌ای که بین مدیر قبلی آبی‌ها و این بازیکن امضا شده بود، باید منتظر روشن شدن وضعیت این بازیکن بماند. از طرفی به دلیل فسخ یک‌طرفه استقلال با سیاوش یزدانی، باشگاه باید برای مشخص شدن وضعیت این پرونده، منتظر رای کمیته وضعیت فدراسیون فوتبال باشد.
بنابراین استقلالی‌ها تا مشخص شدن تکلیف این ۲ پرونده، نمی‌توانند بازیکنی را برای انجام تست‌های پزشکی به ایران بیاورند.
غیر از این ۲ پرونده، همانطور که در «وطن‌امروز» چندین بار اشاره کرده‌ایم، باشگاه استقلال به دلیل بدهی به آندره‌آ استراماچونی و لئاندرو پادوانی، طبق آیین‌نامه سازمان لیگ ایران اجازه خرید بازیکن خارجی ندارد؛ بدهی‌هایی که با رای نهایی دادگاه «CAS» قطعی شده است.
با وجود اینکه قانون به صراحت عنوان کرده رای نهایی دادگاه حکمیت ورزش (CAS) و کمیته انضباطی فیفا به منزله قطعی بودن آن است اما مدیران استقلال طی مصاحبه‌های تمام نشدنی خود عنوان کرده‌اند این بدهی‌ها قطعی نیست. البته آنها هم واقعیت امر را می‌دانند اما می‌خواهند فدراسیون فوتبال را تحت فشار بگذارند تا در نهایت با درخواست آنها موافقت کند.
باشگاه استقلال با وجود این اتفاقات، برای آنکه حرف کذب مسؤولش در برنامه برملا نشود، در آخرین صحبت‌ها اعلام کرده ساپینتو سرمربی تیم درخواست کرده 3-2 هفته وقت بدهند تا متوجه شود مشکل تیمش فقر هافبک است یا مهاجم. به همین دلیل به بازیکنی که از یونان به ترکیه سفر کرده و قرار بود جمعه به تهران بیاید، اعلام می‌کنند به ایران نیاید. صحبت‌های طنز مدیران استقلال همچنان ادامه دارد و گویا قرار نیست برای یک بار هم که شده حقیقت را به هواداران خود بگویند. هر چند طرفداران استقلال واقعیت را در عدم جذب بازیکن خارجی برای باشگاه متوجه شده‌اند و رضایتی از عملکرد مدیران استقلال ندارند‌.
از طرفی باشگاه استقلال برای دریافت مجوز حرفه‌ای باید تا فروردین‌ماه سال بعد بدهی‌های قطعی خود را که تا پیش از دی‌ماه اعلام شده پرداخت کند، از جمله بدهی به استراماچونی و پادوانی؛ بدهی‌ای حدود ۷۰ میلیارد تومان که تا این لحظه تلاشی برای پرداخت آن نشده و مسؤولان استقلال جز وعده‌های توخالی حرف تازه‌ای برای گفتن ندارند.

Page Generated in 0/0071 sec