printlogo


کد خبر: 259784تاریخ: 1401/11/17 00:00
اخبار

افزایش ۲۰ درصدی عوارض طرح ترافیک در سال آینده
اعضای شورای اسلامی شهر تهران با افزایش ۲۰ درصدی عوارض طرح ترافیک برای سال آینده موافقت کردند. اعضای شورای اسلامی شهر تهران در صدوبیست‌وهفتمین جلسه علنی این شورا بررسی لایحه اصلاح مصوبه عوارض تردد جهت مدیریت ترافیک، کاهش تقاضای سفر و کنترل آلودگی هوا را در دستور کار داشتند که در همین راستا مجتبی شفیعی مدیرعامل سازمان حمل‌و‌نقل شهرداری تهران گفت: امسال درآمد ناشی از اجرای طرح ترافیک و عوارض آن ۱۸۰۰ میلیارد تومان بوده که از این رقم تا امروز ۱۰۰۰ میلیارد تومان وصول شده است و امیدواریم تا پایان سال نیز مابقی این درآمد وصول شود. وی با اشاره به نرخ پایه عوارض طرح ترافیک در سال جاری تاکید کرد: این مبلغ ۴۳ هزار و ۸۰۰ تومان در نظر گرفته شده بود که برای سال آینده با افزایش ۲۵ درصدی به ۵۴ هزار و ۷۵۰ تومان خواهد رسید. شفیعی ادامه داد: در ارتباط با بهای عوارض طرح ترافیک برای برخی گروه‌ها از جمله جانبازان، بیماران خاص،‌ خبرنگاران و... نیز رقم برای ورود سالانه در سال جاری ۲۳۴ هزار تومان بود که با ۲۵ درصد افزایش سال آینده به ۲۹۳ هزار تومان خواهد رسید. وی به برخی اصلاحیه عوارض وانت‌بارها و کامیونت‌ها در سال آینده اشاره کرد و افزود: تغییراتی نسبت به سال جاری در این بخش نیز انجام شده است. نهایتا اعضای شورای اسلامی شهر تهران با پیشنهاد افزایش ۲۰ درصدی عوارض طرح ترافیک برای سال آینده با ۱۰ رأی موافق و 8 رأی مخالف موافقت کردند.
***
بازداشت فروشنده سوال‌های جعلی کنکور در فضای مجازی
رئیس پلیس فتای غرب استان تهران از بازداشت مدیر کانال تلگرامی با عنوان فروش سوالات کنکور که اقدام به کلاهبرداری 3 میلیارد ریالی از کاربران در ازای فروش سوالات جعلی کنکور کرده بود، خبر داد. سرهنگ سیدنظام موسوی در تشریح جزئیات این خبر گفت:‌ با رصد انجام شده از سوی کارشناسان پلیس فتا، مشخص شد فردی با هویت نامعلوم در بستر شبکه‌های اجتماعی اقدام به فروش سوالات تقلبی کنکور به بیش از ۱۰ نفر از داوطلبان کرده است که در همین راستا پرونده‌ای تشکیل شد و رسیدگی به موضوع به قید فوریت در دستور کار ماموران پلیس فتا قرار گرفت. وی با بیان اینکه در بررسی‌های تخصصی صورت‌گرفته توسط کارشناسان پلیس فتا، محل فعالیت این فرد در شهر پرند مورد شناسایی قرار گرفت، گفت:‌ گرداننده این کانال تلگرامی در شهر پرند ساکن بود و اقدام به کلاهبرداری بیش از ۳۰۰ میلیون تومانی از داوطلبان کنکور سراسری کرده و سوالات جعلی را در اختیار آنان قرار داده بود. رئیس پلیس فتای تهران بزرگ با بیان اینکه هماهنگی با مقام قضایی برای انجام عملیات دستگیری وی انجام شد، گفت: ماموران پلیس فتا در عملیاتی این فرد را دستگیر و به مقر انتظامی منتقل کردند که وی در جریان بازجویی‌ها به جرم خود اعتراف کرد و پس از تشکیل پرونده برای ادامه روند رسیدگی به جرم روانه دادسرا شد.
***
دریافت عوارض قبور صحت ندارد
معاون خدمات شهری شهرداری تهران گفت: سازمان بهشت زهرا(س) هیچ مبلغی را تحت عنوان عوارض قبور از شهروندان دریافت نخواهد کرد. حسین نظری در پایان صدوبیست‌وهفتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران، در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره دریافت عوارض از محل قبور و اعداد و ارقامی مبنی بر دریافت عوارض سالانه به مبلغ ۱۶۴ هزار تومان برای هر قبر و حدود یک میلیون تومان تحت عنوان مقبره‌ها، گفت: به هیچ عنوان ما عوارضی در قالب این مواردی که مطرح شده نداریم. بنای ما این است که تحمیل جدیدی در حوزه خدمات شهری برای شهروندان نداشته باشیم و این اخبار به هیچ عنوان صحت ندارد.
واکنش چمران به تعیین بهای خدمات برای قبور
رئیس شورای شهر تهران در واکنش به موضوع تعیین بهای خدمات برای قبور گفت: این موضوع باید در صحن شورای شهر تهران مورد بررسی قرار گیرد. مهدی چمران در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره تعیین عوارض نگهداشت قبور در تهران، گفت: موضوعی که مطرح شده هنوز به صورت کامل مشخص نیست. بهای خدمات را وزارت کشور برای کل کشور تعیین کرده است. یکی از مواردی که به عنوان بهای خدمات دریافت می‌کنند در حال حاضر نیز هنگام دفن اموات اخذ می‌شود. چمران ادامه داد: اخذ بهای خدمات پس از دفن بستگی به این دارد که فرد بخواهد خدماتی را دریافت کند یا خیر؟ برای مثال آرامگاه‌هایی که موجود است یا گل‌کاری به عنوان خدمات موردی مطرح است که البته این موضوع هنوز در صحن شورا مطرح نشده است. وی تاکید کرد: رسیدن یک موضوع به شورا دلیل بر تصویب آن نیست. فهرستی توسط وزارت کشور به عنوان بهای خدمات اعلام شده است. ما در حال حاضر برای نگهداشت موضوعی را نداریم و اگر کسی بخواهد خدماتی را بگیرد، چنین بحثی مطرح خواهد شد. لذا باید صبر کنیم تا موضوع به صحن شورا بیاید و مورد بررسی قرار گیرد.
***
همراهی همراه اول با زلزله‌زدگان خوی
نخستین و بزرگ‌ترین اپراتور تلفن همراه کشور با هدف همراهی زلزله‌زدگان منطقه شمال غرب کشور، تعداد 753 دستگاه بخاری برقی و یک محموله شامل اقلام خوراکی را به منطقه زلزله‌زده خوی ارسال کرد. به گزارش اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران، همراه اول در راستای مسؤولیت‌های اجتماعی خود و کمک‌رسانی به زلزله‌زدگان شهرستان خوی، اقدام به ارسال 753 دستگاه بخاری برقی و یک محموله شامل اقلام خوراکی جهت تهیه غذا به این منطقه کرد. خوی به شهر گل‌های آفتابگردان شهرت دارد و از قدیمی‌ترین مراکز تمدن در شمال ‌غرب ایران است. گفتنی است همراه اول با توجه به شرایط حاکم بر این منطقه از جمله سردسیری بودن و برودت هوا، این محموله حمایتی را به قصد همراهی با هموطنان حادثه دیده شمال‌غرب کشور و در راستای فعالیت‌های بشردوستانه خود ارسال کرده است.

Page Generated in 0/0130 sec