printlogo


کد خبر: 259793تاریخ: 1401/11/17 00:00
اخبار

قالیباف:
رهروان واقعی امام (ره) حامی محرومان و مستضعفان هستند
روز گذشته همزمان با ایام دهه فجر انقلاب اسلامی، اعضای هیات‌رئیسه و نمایندگان مجلس شورای اسلامی با حضور در مرقد مطهر حضرت امام خمینی (ره) با آرمان‌های بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران تجدید میثاق کردند. 
محمدباقر قالیباف در این مراسم در سخنانی گفت: بدون شک این بیعت‌ یادآوری و تذکر به ما مسؤولان بویژه مجلس است که در مقابل مردم مسؤول هستیم. رئیس مجلس شورای اسلامی تمام داشته‌های مادی و معنوی را مدیون شهدا و امام شهدا دانست و بر ادامه راه آنها تحت رهبری معظم انقلاب تاکید کرد و افزود: این بدان معنا است که باید آرمان‌های امام راحل را زنده نگه داریم و به آن‌ جامه عمل بپوشانیم. همان‌طور که رهبر معظم انقلاب در مراسم سالگرد رحلت حضرت امام (ره) فرمودند «امام، امام تحول و محرومان و مستضعفان بود» امروزه رهروان ایشان کسانی هستند که در بیان و عمل راه حمایت از مستضعفان را بویژه در امت اسلامی و کشورمان در پیش بگیرند. 
وی با تاکید بر اینکه مستضعف؛ ظرفیت بالقوه و استعداد دارد اما استکبار اجازه ظهور و بروز آن را نمی‌دهد، یادآور شد: امام (ره) در اوج غربت جز برای خدا کلامی نگفت و گامی برنداشت و طبق مبانی اسلام و منافع کشور عزیزمان به محرومان و مستضعفان توجه داشت و برای منافع آنها گام برداشت. رئیس قوه مقننه افزود: ما امام را بعد از ۴۴ سال زنده می‌پنداریم زیرا راه و تفکر ایشان امروز در امت اسلامی زنده است. رهبری معظم انقلاب نیز در تداوم و تبیین این راه و هدایت این مسیر با تمام قدرت و قوت و با وجود همه مشکلات و کم‌لطفی‌ها پیش می‌روند و اگر امروز دشمنی دشمنان را خشن‌تر و برنامه‌ریزی‌شده‌تر نسبت به زمان انقلاب می‌بینیم، نشانه زنده بودن تفکر امام (ره) است. قالیباف با تأکید بر مبنای کار قرار دادن عقلانیت، معنویت و عدالت خاطرنشان کرد: اگر ما نمایندگان امروز توفیق حضور در این مکان مقدس را داریم به معنای این است که هنوز سرباز امام هستیم و امیدواریم خداوند توفیق دهد که مسیر شهدا و امام شهدا را با قدرت، صلابت، شجاعت و صراحت به‌درستی پیش ببریم. 
***
امیر صباحی‌فرد: 
با کسانی که ایران را تهدید کنند مماشات نمی‌کنیم
فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش با حضور در منطقه پدافند هوایی غرب، از سایت میلاجرد، سایت سوم موشکی و گروه پدافند هوایی شهید جهان‌تاش خنداب بازدید کرد و توان عملیاتی سامانه‌های پدافندی این منطقه پدافندی را مورد ارزیابی قرار داد. 
امیر سرتیپ علیرضا صباحی‌فرد در جمع کارکنان پایور و وظیفه منطقه پدافند هوایی غرب گفت: هیچ افتخاری بالاتر از شهادت و ایثار جان خود برای وطن نیستY به روحیه شهادت‌طلبی خود افتخار می‌کنیم. مردم ولایتمدار ایران اسلامی بدانند که سربازان آنان در جبهه‌های مختلف مشغول فعالیت مستمر و شبانه‌روزی هستند و چشمان همیشه بیدار پدافند با تلاش مداوم و بی‌وقفه خود از حریم آسمان میهن دفاع می‌کند. فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش ادامه داد: نیروهای مسلح ما با کسانی که ایران را تهدید کنند، مماشات ندارد و همان‌طور که 44 سال مقاوم در برابر دشمنان ایستاده‌ایم، بر عهد و پیمان خود هستیم و استوارتر از قبل به پیش خواهیم رفت. 
***
وعده انگلیس برای حمایت از گروهک‌های تروریستی تجزیه‌طلب
«رزی کیو» دیپلمات ارشد و سرکنسول جدید انگلیس در اربیل در مصاحبه با شبکه «کوردستان۲۴» وعده‌ حمایت از آنچه در این گزارش کردستان عراق خوانده شده، در برابر حملات پهپادی و موشکی را داد. طبق این گزارش، این دیپلمات ارشد انگلیسی در این مصاحبه اظهار داشته که کشورش برای مقابله با موشک‌ها و پهپادهای انتحاری که کردستان عراق را هدف قرار می‌دهند، «مشاوره» خواهد داد و از آنچه در این گزارش کردستان عراق خوانده شده، «حمایت» خواهد کرد. 
رزی کیو در این باره گفت: «بریتانیا مشاوره‌دهی و حمایت برای مقابله با این حملات را ادامه خواهد داد». با این حال، شبکه کوردستان ۲۴ در ادامه اشاره کرد که سرکنسول انگلیس اشاره نکرده که انگلیس چگونه برای مقابله با این حملات کمک خواهد کرد. این شبکه کردی در پایان گزارش خود مستقیما به عملیات ایران علیه گروهک‌های کرد تجزیه‌طلب در منطقه کردستان عراق اشاره کرد. 
***
نمایش نخستین دسته از تصاویر ماهواره خیام
طبق اعلام سازمان فضایی ایران، نخستین دسته از تصاویر ماهواره خیام روز سه‌شنبه در مراسم روز فناوری فضایی برای نخستین بار نمایش داده می‌شود. 
به گفته سخنگوی این سازمان‌،‌ سازمان فضایی ایران مدت‌ها در حال دریافت تصویر از ‎ماهواره خیام است و این تصاویر در روند مشخصی در اختیار نهادهای دولتی، شرکت‌های دانش‌بنیان و دانشگاهیان قرار می‌گیرد. گفتنی است این ماهواره پیشرفته ۱۸ مرداد ۱۴۰۱ از پایگاه فضایی بایکونور قزاقستان به مدار زمین ارسال شد. عملیات کنترل ماهواره در ایران و در مرکز کنترل فضایی سازمان فضایی ایران در ماهدشت کرج انجام می‌شود. خیام با سنجنده‌های دقیق، امکان بهره‌گیری از داده‌های فضایی دقیق را برای هوشمند‌سازی بخش‌های گوناگون کشور فراهم خواهد کرد. ارتقای بهره‌وری کشاورزی، پایش دقیق منابع آبی کشور، مدیریت حوادث طبیعی،  پایش ساخت‌وسازها و مقابله با زمین‌خواری، پایش مخاطرات زیست‌محیطی، پایش معادن و اکتشافات معدنی، پایش مرزهای کشور و بسیاری از موارد دیگر از جمله کاربردهای داده‌های فضایی دریافت‌شده از ماهواره خیام خواهد بود.

Page Generated in 0/0264 sec