printlogo


کد خبر: 259807تاریخ: 1401/11/18 00:00
اخبار

نمایشگاه عکس «آینه در آینه ۲» افتتاح می‌شود ‌
آثاری از گنجینه خانه عکاسان ایران مربوط به تهران ۵۷ روی دیوار موزه هنرهای معاصر تهران می‌رود. به گزارش «وطن امروز»، مراسم افتتاح نمایشگاه عکس «آینه در آینه ۲» با عکس‌های مرحوم قربان خلیلی در موزه هنرهای معاصر تهران افتتاح شد.
آثار نمایشگاه عکس «آینه در آینه ۲» سال ۱۳۸۳ توسط مجتبی کوچکی یافته شده و در همان سال در گالری خانه عکاسان ایران برای نخستین بار با عنوان «تپش سبز» به نمایش گذاشته شده و نسخه‌ای از آن به گنجینه خانه عکاسان ایران سپرده شده است. اکنون پس از حدود ۲۰ سال از معرفی این هنرمند مجدداً موزه هنرهای معاصر تمایل خود را برای بازنمایش حرفه‌ای این آثار اعلام کرده، به همین منظور این موزه از تاریخ ۱۸ بهمن ۱۴۰۱ این تصاویر را با عنوان نمایشگاه عکس «آینه در آینه ۲» در معرض دید عموم مخاطبان خود قرار خواهد داد.
در این نمایشگاه، ۴۸ اثر از آثار مرحوم قربان خلیلی در اندازه‌های بزرگ در کنار یک نسخه از اصل آن به نمایش گذاشته می‌شود. نمایشگاه عکس «آینه در آینه ۲» از سه‌شنبه ۱۸ بهمن تا ۲۰ فروردین ۱۴۰۲ واقع در موزه هنرهای معاصر تهران میزبان چشمان علاقه‌مندان است.
سال گذشته، در جریان جشنواره هنرهای تجسمی فجر، نمایشگاه عکس «آینه در آینه ۱» با عکس‌های اعتراضی و انقلابی روی دیوار موزه رفت که رئیس‌جمهوری نیز از آن بازدید کرد.
***
آغاز پخش سریال «کتونی زرنگی» از شبکه ۳ سیما
سریال «کتونی زرنگی» به کارگردانی علی ملاقلی‌پور از دیشب ساعت 20:30 در جدول پخش شبکه ۳ سیما روی آنتن رفت. به گزارش «وطن امروز»، سریال «کتونی زرنگی» به کارگردانی علی ملاقلی‌پور و تهیه‌کنندگی محمدرضا شفاه در جدول پخش زمستانی شبکه ۳ سیما قرار گرفته است. 
بر این اساس مجموعه طنز «کتونی زرنگی» هر شب ساعت ۲۰:۳۰ از قاب شبکه ۳ سیما پخش می‌شود و تکرار آن نیز روز بعد حوالی ساعت ۱۴:۳۰ روی آنتن می‌رود.
به گفته علی ملاقلی‌پور، کارگردان این سریال، «کتونی زرنگی» پس از 3 سال توقیف از شبکه ۳ سیما پخش خواهد شد. مرتضی میر باقری، معاون سابق سیما، بهمن‌ماه سال گذشته در پاسخ به سوالی درباره وضعیت پخش این سریال گفته  بود: مجموعه تلویزیونی «کتونی زرنگی» از نظر کیفی صلاحیت پخش ندارد و در تراز مردم ایران نیست.
هدایت هاشمی، افسانه چهره‌آزاد، ملیکا شریفی‌نیا، مرحوم علی سلیمانی، جواد پورزند، شاپور کلهر، با معرفی زوج علیرضا جعفری و مصطفی ساسانی، محمود جعفری و امیرحسین صدیق و سحر ولدبیگی و بازیگران خردسال رادمهر رزمجوی و عماد شعبانی از جمله بازیگران این سریال هستند.
در خلاصه داستان این کمدی اجتماعی آمده است: آقام همیشه میگه زرنگ ته چاهه... ولی نمی‌دونه اگه من ته چاهم باشم، کفتر چاهی‌ام، بالاخره می‌پرم.
***
«سینما هویت» به جشنواره فیلم فجر می‌پردازد
برنامه «سینما هویت» تا آخر هفته، ویژه چهل‌ویکمین جشنواره فیلم فجر روی آنتن می‌رود. به گزارش «وطن امروز»، برنامه «سینما هویت» تنها برنامه سینمایی مختص نوجوانان است که در یک فصل از ابتدای سال جاری روی آنتن شبکه امید رفت و از روز دوشنبه دهم بهمن فصل جدید این برنامه به شبکه امید بازگشت.
این برنامه با اجرای امید پویانفر و عرفان بی‌طرف روی آنتن می‌رود و پیمان خزلی تهیه‌کنندگی آن را برعهده دارد.
فصل دوم «سینما هویت» به بررسی آثار شاخص سینمای جهان با رویکرد «هویت‌سازی» می‌پردازد که این هفته از پردیس سینمایی ملت روی آنتن خواهد رفت و این رویکرد را در فیلم‌های چهل‌ویکمین جشنواره فیلم فجر پیگیری خواهد کرد.
این برنامه در بخش میز کارشناسی از حضور اهالی رسانه بهره می‌گیرد و درباره برخی فیلم‌های جشنواره فیلم فجر که رویکردی نوجوانانه هم دارند گفت‌وگو می‌شود.
سینما هویت» این هفته هر روز حوالی ساعت ۱۷ روی آنتن شبکه امید می‌رود.

Page Generated in 0/0058 sec