printlogo


کد خبر: 259815تاریخ: 1401/11/18 00:00
اخبار

تیم منتخب کشتی فرنگی ایران در کرواسی قهرمان شد
تیم منتخب کشتی فرنگی ایران در رقابت‌های بین‌المللی جام اوپن زاگرب و رنکینگ اتحادیه جهانی با کسب ۴ مدال طلا، ۴ نقره و ۵ برنز به عنوان قهرمانی دست یافت. رقابت‌های بین‌المللی کشتی فرنگی رنکینگ اتحادیه جهانی- جام اوپن زاگرب روزهای ۱۴ تا ۱۶ بهمن‌ماه در شهر زاگرب کرواسی برگزار شد که در پایان تیم ۱۸ نفره ایران توسط پویا دادمرز در وزن ۵۵ کیلوگرم، مهدی محسن‌نژاد در وزن ۶۰ کیلوگرم، محمدعلی گرایی در وزن ۷۷ کیلوگرم و علیرضا مهمدی در وزن ۸۲ کیلوگرم به مدال طلا، عارف محمدی در وزن ۶۳ کیلوگرم، رضا عباسی در وزن ۶۷ کیلوگرم، سجاد ایمن‌طلب در وزن ۷۲ کیلوگرم و ناصر علیزاد در وزن ۸۷ کیلوگرم به مدال نقره و محمدمهدی جواهری در وزن ۵۵ کیلوگرم، ایمان محمدی در وزن ۶۳ کیلوگرم، امین کاویانی‌نژاد در وزن ۷۷ کیلوگرم، پژمان پشتام در وزن ۸۲ کیلوگرم و امیر قاسمی منجزی در وزن ۱۳۰ کیلوگرم به مدال برنز دست یافتند. در پایان این رقابت‌ها تیم ایران با کسب ۱۹۵ امتیاز با اقتدار به‌عنوان قهرمانی دست یافت. پس از تیم ایران تیم‌های مجارستان و آذربایجان با ۸۰ امتیاز سوم شدند. 
***
تیم دسته سومی ترکیه زیر آوار زلزله ماند
اعضای تیم دسته سومی کهرمان ماراش اسپور بعد از وقوع زلزله در ترکیه زیر آوار ماندند. به گزارش سایت yenicaggazetesi، در پی وقوع زلزله 8.7 ریشتری در شهر کهرمان ماراش ترکیه، هتل محل اقامت تیم دسته سومی کهرمان ماراش اسپور تخریب شد و بازیکنان این تیم که زیر آوار گیر کردند. در حالی که یک نفر از کادر فنی نجات یافته است، کار برای بیرون آوردن سایر اعضای تیم از زیر آوار ادامه دارد. تیم کهرمان ماراش اسپور در رده دوم گروه b لیگ دسته سوم فوتبال ترکیه قرار دارد. 
***
واکنش آلمان به تحریم المپیک ۲۰۲۴ در صورت حضور روس‌ها
آلمان موضع خود را درباره تحریم احتمالی المپیک ۲۰۲۴ در صورت حضور ورزشکاران روسیه مشخص کرد. به گزارش تسنیم، آلمان می‌گوید در صورت پذیرفته شدن روسیه برای المپیک 2024 درباره تحریم این رقابت‌ها بحث نمی‌کند. ورزشکاران آلمانی به دنبال چنین موضوعی هم نیستند. سرویس رسانه‌ای فدراسیون ورزش‌های المپیکی آلمان در این مورد اعلام کرد: در حال حاضر هیچ بحثی درباره تحریم بازی‌های المپیک توسط ورزشکاران آلمانی وجود ندارد. در چند روز گذشته آمریکا به صراحت اعلام کرده بود در موضوع بازگشت ورزشکاران روس به مسابقات هیچ دخالتی نخواهد کرد. فدراسیون ورزش‌های المپیکی آلمان هم هیچ دخالتی در تصمیم کمیته بین‌المللی المپیک نخواهد داشت. پس از اعلام آمادگی کمیته بین‌المللی المپیک در 25 ژانویه مبنی بر پذیرش مشروط ورزشکاران روسیه و بلاروس‌در المپیک 2024، چند کشور از تحریم این رقابت‌ها خبر دادند. 
***
احتمال سقوط تیم گواردیولا به دسته پایین‌تر
سازمان لیگ برتر فوتبال انگلیس، قهرمان فصل گذشته این مسابقات را به دلیل تخطی از قوانین مالی فوتبال جزیره توبیخ کرد که این می‌تواند برای پپ گواردیولا و شاگردانش گران تمام شود. به گزارش پایگاه خبری اسکای اسپورت، سازمان لیگ برتر فوتبال انگلیس با نسبت دادن چند مورد تخلف مالی به باشگاه منچسترسیتی، قهرمان فصل گذشته جزیره را به نقض قوانین مالی فوتبال این سازمان متهم کرد. اتهامات نسبت داده‌شده به باشگاه منچسترسیتی، مربوط به اطلاعات مالی مرتبط با درآمدهای باشگاه، جزئیات حقوق‌های پرداختی به مربیان و بازیکنان این تیم، مقررات یوفا، درآمدزایی، ثبات و همکاری با مسؤولان بازرسی سازمان لیگ است. در همین راستا سازمان لیگ برتر انگلیس، پرونده اتهامات منتسب به باشگاه منچسترسیتی را برای رسیدگی به کمیسیونی مستقل ارجاع داده است. آغاز تحقیقات سازمان لیگ برتر انگلیس درباره تخلفات باشگاه منچسترسیتی به ماه مارس سال 2019 برمی‌گردد و اسناد جمع‌آوری‌شده دربردارنده جزئیات تمام فعالیت‌های مالی باشگاه از ماه سپتامبر سال 2009 تا پایان فصل 2019-2018 می‌شود. سازمان لیگ برتر انگلیس در این مورد بیانیه‌ای منتشر کرده که در آن آمده است: در ارتباط با ماده W82.1 اساسنامه لیگ برتر انگلیس، سازمان لیگ برتر تأیید می‌کند امروز (ششم فوریه سال 2023) پرونده اتهامات باشگاه فوتبال منچسترسیتی را برای رسیدگی به کمیسیونی مستقل ارجاع داده است. فعالیت این کمیسیون‌ کاملاً مستقل از لیگ برتر و باشگاه‌های عضو آن است. مطابق بندهای W19، W20 و W26 اساسنامه انضباطی لیگ برتر انگلیس، اعضای این کمیسیون توسط هیأت قضایی مستقل سازمان لیگ برتر انتخاب خواهند شد. پروسه رسیدگی قضایی به اتهامات باشگاه منچسترسیتی، مطابق بند W82 اساسنامه لیگ برتر انگلیس، به صورت محرمانه و خصوصی صورت خواهد گرفت و رای نهایی در سایت رسمی سازمان لیگ منتشر خواهد شد. از این رو تا زمان اعلام حکم، سازمان لیگ برتر بیانیه‌ای دیگر درباره این پرونده منتشر نخواهد کرد. به گزارش نشریه دیلی‌میل، در صورتی که اتهامات باشگاه منچسترسیتی تایید شود، این باشگاه با مجازات‌هایی که می‌تواند شامل کسر امتیاز و حتی سقوط به دسته‌های پایین‌تر باشد، مجازات خواهد شد. باشگاه منچسترسیتی هنوز نسبت به بیانیه سازمان لیگ برتر واکنشی نشان نداده است اما طبق اعلام منابع نزدیک به آن، مالکان اماراتی قصد دارند با تمام توان از خود دفاع کنند. این نشریه همچنین تعداد تخلفات باشگاه من‌سیتی را 100 مورد دانست. باشگاه منچسترسیتی به سبب ولخرجی‌های بی‌پایانش در بازار نقل‌وانتقالات همواره جزو مظنون‌های اصلی تخطی از قانون بازی جوانمردانه مالی بوده است. 

Page Generated in 0/0044 sec